Annons:
Etikettprathörnan
Läst 15169 ggr
Carmarino
2017-09-13 18:23

Prathörnan (OT)

Tänkte vi kunde ha en liten prathörna där vi kan prata om allt möjligt. Det behöver inte handla om julen, men det är roligt om det gör det.

Har själv nästan börjat komma i lätt julstämning eftersom jag följer tidningen Hembakat på Instagram. De har börjat förbereda sitt julnummer nu, så det kommer lite bilder på olika julgodsaker lite då och då. Idag visade de en bild på "Saffransbaba med clementin". Vet inte vad det är, men det ser gott ut. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Jinglebelle
2017-09-13 21:42
#1

Men så mysigt! Och saffransbaban såg väldigt god ut. Nyfiken som jag är så var jag tvungen att göra en sökning på vad det kunde vara och det tydligen är "vanlig" baba i alla fall ett litet bakverk som man äter indränkt i rom. Helt nytt för mig!

Har också börjat komma i lite julstämning till och från. Säkerligen eftersom hösten är i antågande och jag just nu sitter på jobbet och filar på alla årets julordrar.

Har också hittat till http://ilovechristmas.se/ , en liten nystartad bloggportal för julbloggar. Trevligt och fint 🙂

Carmarino
2017-09-14 06:38
#2

Vilken trevlig länk. Ska kolla lite närmare på den lite senare, när jag har bättre tid. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
2017-09-16 02:14
#3

Jag funderar allvarligt på att strunta helt i julen i år! 🤐
Jag tyckte inte julen var kul förra året och ärligt talat har jag upptäckt att jag missat eller helt enkelt inte orkat bry mig plocka ner allt pynt från förra året ännu.
Tänker som så att om jag struntar i julen i år så kanske jag tycker det är roligare nästa jul, om jag lever då!
Å andra sidan, vem vet, jag kanske ändrar mig sen……😓🤔

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
2017-09-16 11:16
#4

Ingen press. Gör som du tycker. Julen ska inte vara krav, utan glädje. Bättre att lägga ribban lågt och kanske bara känna lite julstämning, än att stressa så att du inte orkar med julen alls. 🤗


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
2017-09-16 23:00
#5

Jo, det är ju sant men så är det ju det här med tradition, det kommer nog att vara konstigt utan julgran och julgardiner och pynt…..🤔
Jaja, den som lever får se hur det blir!😐

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
2017-09-17 10:59
#6

Börja lite smått med en bordsgran (om du har, annars kan en liten prydnads-en också fungera) och fäst lite pynt i gardinerna, så blir det ändå lite julstämning. Skulle du sedan känna att du hinner och orkar kan du utöka efter hand. Spela sedan lite julmusik, så känns det förhoppningsvis lite juligare.Glad

Fast om du inte har plockat ner allt julpynt sedan förra julen, så behöver du ju inte göra så mycket mer. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Tarotstollan
2017-09-17 23:12
#7

Damma……😂

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
2017-09-18 06:31
#8

👍😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2017-09-21 17:55
#9

Om ni vill börja öva på julsånger redan nu, för att riktigt hinna lära er texterna, så finns det många att välja på här: http://www.julsånger.se/

Det finns dock inga noter till, men nog vet vi väl hur melodierna är ändå? 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
2017-09-21 21:37
#10

Oj redan, ja det kanske är lika bra att harkla sig och sätta igång!😉🎧

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

jollycox
2017-09-24 18:43
#11

Igår började jag komma i julstämning 👋
Liten nackdel att komma i julstämning så tidigt är att jag blir nästan less lagom till december.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Carmarino
2017-09-24 18:46
#12

Du kanske kan pausa julstämningen emellanåt, så att den varar ända till julafton? 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

jollycox
2017-09-24 18:57
#13

Ja jag får försöka 😉

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Annons:
Tarotstollan
2017-09-24 19:35
#14

#11. Vad var det som triggade igång det?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

jollycox
2017-09-25 16:17
#15

#14 Jag vet inte riktigt, att det är mörkare ute på kvällarna är nog en orsak.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

flocken
2017-10-03 07:51
#16

Här blev det nästan lussebullsbak i helgen. Hindrade mig o gjorde vaniljbullar. Även börjat titta efter julskinka i affären.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Carmarino
2017-10-03 09:18
#17

#16 Har sett flera lussebulledegar i mitt instagramflöde den senaste tiden, så det är tydligen många som börjat förbereda redan nu. Fast det har förstås många gånger varit tidningar som måste vara ute i god tid med bakning till julnumret. 🙂

Själv har jag bakat saffransbröd även om det inte har varit jul. Bakar man inte ut degen som lussekatter så tycker jag gott att man kan baka med saffran. Så du får satsa på saffransbröd nästa helg istället. Visa gärna resultatet här på sajten. 👍🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

flocken
2017-10-03 11:40
#18

#17 får se om jag får till lite saffrans bullar. Redan börjat planera årets julpyssel. Jag o en väninna ses med alla barn o bakar pepparkakor. Sen alltid något nytt. Förra året gjorde vi blockljus. Året innan dess chokladhus

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Carmarino
2017-10-03 14:01
#19

#18 Så mysigt. Tror att barnen kommer att minnas det med glädje när de blir äldre.

För många år sedan brukade min mor och jag börja med julbroderier redan i augusti, och efter några år ville min brorson vara med, för han tyckte det var så mysigt. Det gjorde väl en del till att vi alltid brukade ha fikabröd och en skål med godis på bordet. 🙂

När det började bli lite mer höstväder (september-oktober ungefär) så spelade vi även julmusik när vi broderade, så att vi riktigt skulle komma i stämning. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

flocken
2017-10-17 20:00
#20

Idag åkte denna säsongens första julskinka i korgen när jag handlade. Eller som det kallas, helg skinka. Se hur många vi hinner äta innan julafton

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Carmarino
2017-10-17 20:56
#21

#20 Har de börjat sälja dem redan? Ja, det är aldrig fel att tjuvstarta på skinkan. Den går att använda till mycket.

Får kanske köpa en och göra lite lapskojs. Visserligen är det normalt inte skinka man använder till det, men det bryr jag mig inte om.

Min version av lapskojs är för övrigt så långt ifrån "normalreceptet" man kan komma. Jag gör helt enkelt potatismos och blandar ner tärnad skinka i moset. Serveras med lingon. Snabbt, lätt och jättegott. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

flocken
2017-10-18 06:12
#22

#21 Jag har letat länge. Netto hade. Lapskojs som är så gott. Jag kör julskinka blandat i potatismos, brunsås till. Min man vågade knappt prova.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Tarotstollan
2017-10-18 06:14
#23

#22. Vad tyckte han när han hade smakat?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

flocken
2017-10-18 06:18
#24

#23 lite misstänksam. Själv var det riktig lyx mat när man var liten

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Tarotstollan
2017-10-18 06:19
#25

#24. Tror faktiskt inte jag ätit lapskojs någon gång.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
2017-10-19 14:21
#26

Såg nyss detta i min profil:

Insider till: 2032-12-24

Alltså Julafton om 15 år! 👍🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

jollycox
2017-10-26 16:55
#27

Imorse när jag drog upp rullgardinerna möttes jag av Narnia. Ni kan nog lista ut vad jag menar. Snacka om att jag blev glad och julkänslan är här igen.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Annons:
Carmarino
2017-10-26 17:39
#28

Härligt. Här har det varit solsken och runt 10-12 grader varmt, så det är inte direkt juligt. Fast inombords har julkänslan börjat komma åtminstone. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

flocken
2017-10-26 18:36
#29

#27 åh så mysigt. Här +15 o sol under dagen. Men planering inför julpyssel o julklappar är i full gång

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Tarotstollan
2017-10-26 22:36
#30

Jag känner fortfarande ingenting inför julen.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
2017-10-27 06:41
#31

#30 Det är ju bara oktober ännu. Alla är ju inte som vi riktiga julfreakar som kan känna julstämning på sommaren. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

flocken
2017-10-27 07:44
#32

#31 när lilla sonen ska sova så ska jag alltid sjunga. Även mitt i sommaren så blir det " sockerbagaren" & " 3 gubbar från pepparkakeland" Min man blev allmänt sur när jag började prata julpyssel i september. Vadå bara 3 mån kvar då ju. O Hur ska man få en envis man att ändra " Vi har alltid gjort så på julen & kan inte ändras" till att våga prova något nytt? Vill ex ha julfika ute i skogen. Jag är en skogsmulle. Eller varför inte grilla korv? Sen lite mer grönt på julbordet? Grönkål är ju supergott

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Carmarino
2017-10-27 09:53
#33

#32 Du får visa din man alla annonserna för julbroderier som brukar komma i augusti. 😃

Det är ett dilemma när man har två helt olika jultraditioner och ska försöka jämka ihop dem. Är glad jag har sluppit det. Visserligen har mitt julfirande ändrats genom åren, men i grunden är det ungefär samma. Det har bara minskats ner en del - och jag har själv fått bestämma.

Fast det tror inte de som besöker mig under julen på. Har alltid fått höra att jag har så mycket julpynt, och då har jag ändå inte mer än en bråkdel av vad jag har brukat ha. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Jinglebelle
2017-10-27 10:00
#34

#27 Här är det också Narnia vibbar! Mysfaktorn är total 😍

Har där av faktiskt totalt tjuvstartat pyntandet och fått fram en väldigt diskret adventsstjärna i sovrummet.  

Angående jultraditioner #32, så är väl just att man har lite olika föreställningar och idéer det som kan göra firandet speciellt? Plockar man det som är viktigast för var och en så hittar man sina gemensamma i slutändan. Även om det kan bli lite av en dragkamp 😉

Annons:
Carmarino
2017-10-28 16:37
#35

Vill du ekipera dig till jul så finns det lite olika tröjor att välja mellan. 🙂

https://www.allas.se/billiga-jultrojor-roliga/


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
2017-10-28 20:03
#36

#35. Inte riktigt någon som föll mig i smaken!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

flocken
2017-10-28 20:21
#37

Jag som sagt älskar tiden innan julafton. Men avskyr självaste julafton. Vi börjar dagen med kyrkogården för att sätta ljus hos vår dotter. Sen hon lämnade oss avskyr jag alla högtider när familjen ska ses. Det fattas en. Säkert därför jag vill ändra allt. Mår bäst i skogen.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[Jimmy.L]
2017-10-28 21:24
#38

Regnade när jag besökte höstens sista Bondens egen marknad på Södermalm i sthlm. Inhandlade najad lax och kallrökt lax, Blir mer av den varan när dom håller sin julmarknad i slutet av november.  

10-12 november åker man på en liten tripp med båt och hotellnätter på en ö.

[Jimmy.L]
2017-10-31 07:57
#39

Runt + 0 ute och det snöar lite.

Carmarino
2017-10-31 12:11
#40

Ingen snö i sikte här. Drygt noll och blåsigt - som vanligt. Tydligen är det varmare väder på väg, med temperaturer runt 6-8 grader.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
2017-10-31 13:25
#41

Japp det ska bli lite varmare ute.

Annons:
[Carpinus]1
2017-10-31 14:18
#42

Inköpt årets första lussekatter plus julmust därtill idag, enligt Oscar Wildes devis
"Det enda sättet att bli kvitt en frestelse är att ge efter för den."

Carmarino
2017-10-31 14:32
#43

#42 Har du bildbevis? 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Carpinus]1
2017-10-31 14:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

#43 Så klart!

Carmarino
2017-10-31 14:48
#45

#44 Julmusten då? 🙂

Letar du efter russinen i kakan, eller var lussekatten så liten att det var svårt att hitta den? 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Carpinus]1
2017-10-31 14:51
#46

Du ville ju ha bevis, och då använde jag Sherlockmetoden.☝️

Carmarino
2017-10-31 14:56
#47

Aha, du menar så. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Carpinus]1
2017-10-31 15:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

#45 Mustkylaren har inte varit använd på ett tag, så den är inte så välputsad.

Annons:
Carmarino
2017-10-31 15:10
#49

#49 Tjusigt. Det gäller att servera musten med stil, och det har du ju lyckats med. 👍🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

flocken
2017-11-02 05:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Titta vad 5 åringen ställde fram. Bad mannen ordna ljusslingorna ute. " Nu! Är du galen. Vänta åtminstone till mitten av november " Tur att han inte bor i mitt huvud 😁

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Carmarino
2017-11-02 06:24
#51

Det är ju ändå november så… 👍😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
2017-11-09 07:40
#52

Måste säga att jag blev förvånad igår!
Var nere på Ica och hämtade deras Ica blad, som går från måndag - söndag, med veckans billiga varor, döm om min förvåning när jag fick se att "Veckans fika" var Kaffe & Semla!😮
Kunde de inte hittat på något annat, nu när det snart är Advent?!🤓

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

flocken
2017-11-09 07:46
#53

#52 Nej inte semla 🙈 lussebullar ska det vara nu.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Tarotstollan
2017-11-09 07:53
#54

#53. Ja, det hade passat betydligt bättre!🤤

Denna hade jag velat ha som påslakan:
https://sovtex.se/jul-2016/jul-vaxduk-bla

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
2017-11-09 13:31
#55

#52 Nä fy! Kan vi inte få fira jul först, innan de börjar med fastlagsbullar? Får kolla när jag kommer till ICA nästa gång. Kommer i så fall att tala om för dem vad jag tycker. 😡


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Carmarino
2017-11-09 13:33
#56

#54 Den hade jag också velat ha som påslakan. Synd att det är vaxduk, för det blir lite styvt om man skulle vilja sy lakan av den. 😉😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2017-11-09 14:03
#57

Såg att man nu kan "dricka lussebullar". Ett skånskt bryggeri har tagit fram ett julöl med smak av saffran, citrus och mandel. Inget för mig, men kanske någon annan tycker det är något att testa. 😃🍸


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

flocken
2017-11-09 15:39
#58

#57 njae… Tror jag hoppar över den ölen

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[Carpinus]1
2017-11-09 15:56
#59

#57 Anything goes…😉

Tarotstollan
2017-11-09 23:22
#60

#56. För inte prata om hur kallt det skulle bli att dra på sig det påslakanet!!!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
2017-11-10 06:26
#61

#60 Ja, fast många vaxdukar har ju tunn filt på baksidan, för att den ska ligga still på bordet. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
2017-11-10 06:32
#62

#61 Du får göra en kjol av den. 😉

Annons:
Tarotstollan
2017-11-10 06:34
#63

Ja men det funkar ju inte som påslakan då, man kan ju inte vända på det.

Hoppades att det skulle funnits tjusiga jul påslakan på detta stället, eftersom jag alltid letar efter jul och vinter påslakan men ännu inte hittat några snygga!😕

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Jimmy.L]
2017-11-10 06:36
#64

Kortare weekendresa idag till en ö,

Carmarino
2017-11-10 06:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#65

Har inte heller hittat några snygga påslakan till jul, så jag har löst det så att jag lagt en julpläd över täcket. 🙂

Hittade tyvärr inget foto på bara pläden. Fotot är taget efter en leksession med katten i sängen. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

flocken
2017-11-10 16:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#66

En omgång lussebullar färdiga. Redan ätit 2 st.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Carmarino
2017-11-10 16:43
#67

Det ser gott ut. 🤤👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2017-11-10 16:44
#68

Lägg gärna in bilden i den här tråden också, så får vi njuta dubbelt: 🙂

https://julen.ifokus.se/discussions/5872903ece12c43376000558-julbakat


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
2017-11-10 17:08
#69

Ska se om jag kan hitta lite julstämning här på ön.

Annons:
Carmarino
2017-11-10 17:13
#70

Det låter som en bra idé. 👍🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
2017-11-10 22:45
#71

#65. Jättefint, katter och tomtar hör ihop!👍
#66. Ser gott ut men tyvärr är jag överkänslig/allergisk mot saffran.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

flocken
2017-11-11 06:09
#72

#71 Så tråkigt. Saffran som är så gott. Har det problemet med apelsin, nötter , mandel.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Jinglebelle
2017-11-11 09:45
#73

Min julpepp dog igår när jag fick veta att min sambo kommer att jobba 12-23 på julafton (plus kvällen innan, dagen efter osv.).
Vi bor 97 mil ifrån min familj, släkt och vänner. Det arbete jag har gör att jag  jobbar på för fullt fram till dan före dopparedagen, vilket gör att jag inte har möjlighet att ta mig hem. 

För min del så är det absolut viktigaste och själva kärnan av julen att man umgås med nära och kära. Så hur kan man applicera julmys på att sitta ensam? Någon som har erfarenhet eller idéer? Känns helt hopplöst just nu.

Carmarino
2017-11-11 10:10
#74

Tråkigt. Har inga tips mer än att ni kanske kan försöka fira någon annan dag istället, och att du ägnar julafton åt någon aktivitet du tycker är trevlig. Det blir naturligtvis inte samma sak, men det är nog inte så mycket annat att göra tyvärr.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
2017-11-11 13:43
#75

#70 En och annan butik här på ön hade lite julpynt i fönstren.

flocken
2017-11-11 14:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#76

3 fynd. Lyktan lyser snön virvlar när den är på. Sen 3 adventsljusstakar, 2 stjärnor o lite annat smått och gott

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Carmarino
2017-11-11 16:42
#77

#75 Tog du inget foto? 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
2017-11-11 16:45
#78

#77 Jo då men jag kan tyvärr inte ladda bilder till denna surfplatta får bli i nästa vecka då blir det även massa bilder här i från.

Carmarino
2017-11-11 16:46
#79

#78 Aha. Trodde nästan det var något sådant, för du brukar ju vara bra på att lägga med bilder. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2017-11-11 16:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#80

Var och köpte årets utgåva av pepparkakor från Arbrå ångbageri idag. Orkar inte baka pepparkakor själv, och tycker att de här är väldigt goda.

Såg att de även hade Valdéngårdens ekologiska mandelmassa, så jag kunde inte låta bli att köpa ett paket av den också. Den är dyr men så otroligt god. Köpte den förra året också. Smaksatte med olika likörer och rullade kulor av dem. Hade tänkt doppa dem i choklad, men det blev aldrig av. Kan säga att det inte gjorde ett dugg. De var jättegoda som de var. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
2017-11-11 16:52
#81

Jo jag tog inte med min bärbara dator blir lite mycket att släpa på.

Carmarino
2017-11-11 16:57
#82

Förstår det. Vi får vänta tills du kommer hem, och den som väntar på något gott… 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
2017-11-11 17:00
#83

Tänkte prova en efterrätt vid middagen ikväll som har saffran i rätten.

Annons:
Carmarino
2017-11-11 17:01
#84

Det låter gott.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
2017-11-11 22:26
#85

Såg i förra veckan att de hade satt upp och tänt en elljusstake i ett fönster redan! Fy 17 så smaklöst!😡

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Rhonda]
2017-11-12 09:43
#86

*BLOSSA alkoholfri grogg'

???? tänkte jag.  Glögg var det.

jollycox
2017-11-12 10:22
#87

#85 1 november var det en här i byn som hade satt upp röda gardiner, stjärnor och adventsljusstakar i fönstrena. Liiite tidigt kan jag tycka.

Idag toksnöar det! 👍 ska komma ca 20 cm.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Carmarino
2017-11-12 13:03
#88

#85 Vissa gillar att börja tidigt. Själv håller jag hårt på att inte sätta upp adventsljusstakarna i fönstret förrän tidigast kvällen innan första advent.

#86 😃

#87 Här är det 6-7 plusgrader, så ingen snö i sikte. Har faktiskt inget emot det. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
2017-11-12 15:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#89

Julpynt vid en affär i Visby.

[Jimmy.L]
2017-11-12 15:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#90

Saffranspannkaka.

Annons:
Carmarino
2017-11-12 16:27
#91

#89 Det var ordentligt juligt där må jag säga. Passade du på att köpa någon julstjärna?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2017-11-12 16:29
#92

#90 Det ser gott ut. Är det salmbärssylten som ligger under pannkakan?

Har alltid trott att saffranspannkaka var ungefär som ugnspannkaka, men den här ser ju ut som en vanlig pannkaka.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
2017-11-12 16:51
#93

#91 Nej det blev en burk salmbärssylt i butiken.

#92 Det stämmer, sylten i botten.

Den var lika tjock som en ugnspannkaka bilden lurar en lite.

Carmarino
2017-11-12 16:54
#94

#93 OK, då hade jag inte fått fel för mig beträffande tjockleken på saffranspannkakan. Det kan ju vara bra att veta om jag skulle få för mig att göra sådana själv. 🙂

Har aldrig smakat salmbärssylt. Vad smakar den?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
2017-11-12 17:01
#95

Lite som hallon typ. Svårt att beskriva sylten tycker jag men god var den.

Carmarino
2017-11-12 17:04
#96

Ja, den lär ha en speciell smak, så jag förstår att det inte är lätt att beskriva den.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

flocken
2017-11-12 18:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#97

Lite utebelysning är uppe nu ❄

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Carmarino
2017-11-12 18:18
#98

Stämningsfullt. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

flocken
2017-11-12 18:24
#99

Säger till 5 åringen att vi måste visa tomten var vi bor. Annars hittar han inte. Även bestämt nu att vi ska på julmässa i Kalmar slott 3 dec

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Carmarino
2017-11-12 18:25
#100

Ja, det vore ju inte alls bra om inte tomten hittade dit. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2017-11-12 18:38
#101

Den 19 december visas en julspecial med paret Mandelmann. De två kommer också att vara julvärdar på TV4.

https://www.dromhemochtradgard.se/da-sands-julspecialen-med-mandelmanns/


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
2017-11-20 12:57
#102

Julmarknaden i Gamla stan tvingas öppna senare än vanligt i år. Nu anklagar Centerpartiet den styrande rödgrönrosa majoriteten för att vara julfientliga – och jämför Daniel Helldén (MP) med Grinchen. Men allt verkar i själva verket bero på ett misstag på trafikkontoret.

https://www.dn.se/sthlm/julmarknaden-i-gamla-stan-forsenad-for-forsta-gangen-pa-30-ar/

Carmarino
2017-11-20 13:31
#103

Tyvärr är det en betalartikel, så den går inte att läsa utan abonnemang. 😕

Suck, varför måste det bli politik av allting. Kan de inte bara konstatera att det blivit fel, och låta det räcka med det.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
2017-11-20 15:27
#104

Den var inte låst förut, handlade om att man i Stockholm stad gjort fel och råkade bara tillåta julförsäljning från 1 advent men nu gjorde man en pudel. Men för marknaden hinner man inte ställa upp bodarna innan första advent.

Annons:
Carmarino
2017-11-20 17:10
#105

Det är rätt vanligt att artiklarna låses efter en stund. Irriterande.

Första advent är ju sent i år, så det kanske inte är så konstigt att det blev fel. Eftersom fjärde advent är på julafton, så är det i år den absolut senaste första advent som går att få, nämligen 3 december.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
2017-11-20 17:11
#106

Jo det skrev dom med i artikeln, kortare försäljning ger lägre intäkter och lägre hyra.

Carmarino
2017-11-20 17:13
#107

Det är ju åtminstone bra att de får betala lägre hyra när det blir kortare tid.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
2017-11-20 17:16
#108

Förloraren blir arrangören och deras välgörenhetsarbete som får mindre intäkter från hyran.

Carmarino
2017-11-20 17:54
#109

Så synd. Då får vi hoppas att de kommer ihåg det till nästa år, för då är det första advent den 2 december.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
2017-11-21 18:08
#110

I helgen blir det första julmarknaden för min del. Kommer självklart ha kameran med mig. 🙂

Carmarino
2017-11-21 18:21
#111

Den ser vi fram emot att få se bilder ifrån. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
[Jimmy.L]
2017-11-21 18:50
#112

Från Facebook. 

En miljon juleljus på över 40 gator, platser och torg. Missa inte invigningen av årets #Stockholmsjul på Brunkebergstorg, nu på lördag kl. 15.00.

Carmarino
2017-11-21 18:55
#113

Ska du dit också och fotografera Jimmy?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
2017-11-21 19:07
#114

Tyvärr inte, innan marknaden på lördag ska jag fotografera ett stort konstverk i sthlm. 

Kommer även fotografera Gamla Stans julmarknad och troligen en till senare i dec.

Carmarino
2017-11-21 19:13
#115

Julmarknaden blir säker lika mysig som "Stockholmsjul". 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2017-11-21 19:19
#116

Det är inte alltid så lätt att veta vilka julklappar man ska köpa. Här är en lista på de julklappar som man helst inte ska köpa. Kan ju vara bra att veta det också. 🙂

10 saker du INTE bör ge bort i julklapp


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
2017-11-21 19:48
#117

Så en guldfisk till Carmarino är ingen bra julklapp. 😉

[Jimmy.L]
2017-11-21 22:04
#118

Det bor ca 58.000 på Gotland, det kom in 500.000 röster på en luciakandidat nu nollställs tävlingen igen. 

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=94&artikel=6826403

Annons:
Carmarino
2017-11-22 06:49
#119

#117 Nej inte precis - men katterna hade nog gillat den. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2017-11-22 07:15
#120

#118 Kanske inte den skarpaste kniven i lådan som röstade så många gånger. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
2017-11-22 13:25
#121

I år flyttar Wasa julmarknad från Observatorielunden till Odenplan. "Det har varit en dröm länge", säger arrangören Gunilla Adenskog Borssén.

http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/popular-julmarknad-flyttar-till-odenplan/repqku!TWjOHPx80rruWBvwFOaIJQ/

Carmarino
2017-11-22 13:29
#122

Det blir säkert mysigt. Förhoppningsvis ligger det lite snö kvar också.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2017-11-23 09:51
#124

Tråkigt, men Winter Wonderland Weekend kan nog bli trevlig den också.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
2017-11-24 00:05
#125

#124. Vilka härliga och stämningsfulla bilder!❤️

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Carmarino
2017-11-24 06:45
#126

#125 Ja, det är lätt att komma i julstämning. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
2017-11-24 08:11
#127

En vän till mig på Facebook hade redan ätit den första skinkmackan lite tidigt tycker jag.

Carmarino
2017-11-24 12:41
#128

Ja, om det är griljerad julskinka. Annars kan man ju äta skinkmacka året om. Fast då brukar skinkskivorna vara lite tunnare än de från julskinkan. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
2017-11-24 13:58
#129

Jo det var julskinka.

[Jimmy.L]
2017-11-25 16:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#130

Efter Bondens egen marknad idag blev det att kika på denna målning.

Fler bilder här

https://minafoton.ifokus.se/discussions/5a195f338e0e7443e700652a-os-gmeos?discussions-1

Carmarino
2017-11-25 16:21
#131

Häftig. Tror du den får vara ifred för klottrare?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
2017-11-25 16:25
#132

Jag tror det efter som det är en graffitimålning, men det är nog tyvärr inte omöjligt att någon klottrar på den. Känner till minst tre målningar i området där minst två av dom ska folk ha förstört målningarna med klotter.

Annons:
Carmarino
2017-11-25 16:32
#133

Ja, det är synd att det alltid finns några som absolut måste förstöra för andra.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2017-11-25 18:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#134

Idag har jag börjat med julhushållspapper. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2017-11-25 18:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#135

Har även putsat fönsterna och satt upp julgardiner i köket. Som synes fick jag god hjälp. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
2017-11-25 18:12
#136

Tar du mina fönster med på samma gång. 🙂

Carmarino
2017-11-25 18:22
#137

Aldrig i livet! 😮

Orkar knappt med mina egna ens. Blev faktiskt inte färdig med alla fönsterna idag, så jag får putsa balkongfönsterna imorgon. Som du förstår så hör fönsterputsning inte till mina favoritsysselsättningar direkt. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
2017-11-25 18:33
#138

Va bra att du vill ta mina, du är varmt välkommen. 😃

Carmarino
2017-11-25 18:46
#139

Hmm. Ska ta ett snack med tomten. Han hoppar nog över Jimmy i år. 🤔


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
flocken
2017-11-25 18:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#140

Nu är det julmys i stugan. O apropå julskinka. Vi har redan ätit upp en hel. Snart dax för nr 2

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Carmarino
2017-11-25 18:52
#141

Så fint. Det ser verkligen julmysigt ut. 🙂

Har själv inte börjat på skinkan än. Det får vänta till julafton (eller kanske någon dag innan). Vill ju inte hinna tröttna innan dess. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
2017-11-25 18:54
#142

#139 Man ska ju vara snäll till jul så då får du ju putsa mina fönster. 😛

#140 Tjusigt. Jag lär nog bara köpa en liten skinka till mig.

Carmarino
2017-11-25 18:55
#143

#142 Då tycker jag det är bättre att du är snäll och putsar mina fönster. Har ju några kvar. 😛


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
2017-11-25 18:59
#144

#143 Men jag frågade först. 😛😛

Carmarino
2017-11-25 19:27
#145

#144 Och jag sa nej först. 😛😛😛


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
2017-11-25 19:56
#146

#145 Okej då men det är för du är hopplös att försöka vinna i mot. 😃

Annons:
Carmarino
2017-11-26 12:24
#147

#146 Trodde du visste det vid det här laget. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
2017-11-26 12:29
#148

#147 Jo jag vet, men man kan ju alltid försöka. 😃

jollycox
2017-11-26 15:40
#149

Idag har vi bytt lite gardiner, satt upp julstjärnor och adventsstakar i fönstren och bytt dukar. Nästa helg kommer allt annat julpynt upp.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Carmarino
2017-11-27 14:15
#150

Tydligen pyntar man olika beroende på vilket stjärntecken man tillhör. Vet inte om det stämmer in på mig direkt, för det är ganska knapphändig information. Ska man tro på vad det står i artikeln så skulle jag vara född i kräftans tecken, men det är jag ju inte. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
2017-11-28 00:12
#151

Stämmer inte alls med mig heller. Det verkade inte finnas något tecken som säger " att det skall vara som det alltid varit, ju mer tomtar desto bättre"!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
2017-11-28 07:09
#152

Nej, jag letade också efter ett sådant tecken, men hittade inte det heller. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2017-11-28 16:03
#153

Här är en liten rundtur bland ljusinstallationerna i Helsingborg.

https://helsingborg.maps.arcgis.com/apps/MapTour/index.html?appid=43f5999296e04ddc8cc3dabf12f050c1#


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
[Jimmy.L]
2017-11-28 16:36
#154

Vackert.

Carmarino
2017-11-28 16:51
#155

Ja, jag får nog ta en tur någon kväll. Har bara sett ett fåtal av dem.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
2017-11-29 18:00
#156

#118 Röstfusket fortsatte så nu fick dom i stället lotta fram lucia.

http://www.helagotland.se/familj/nytt-sabotage-mot-lucia-rostningen-skrotas-helt-14976434.aspx

Carmarino
2017-11-29 18:09
#157

#156 Så bra. Då blev det åtminstone lite mer rättvist. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Rhonda]
2017-11-30 14:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#158

Lille dottersonen 5 mån i tomtemössan jag har virkat åt honom.  Min dotter visste inte jag hade virkat den. Den passade! (De bor i Stockholm o jag bor i Nybro)

Carmarino
2017-11-30 14:40
#159

Så fina. Då har ni redan klurat ut vem som ska vara jultomte i år. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Rhonda]
2017-11-30 14:45
#160

#159  

Annons:
Carmarino
2017-12-11 15:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#161

Idag kom det lite snö här nere i söder. Fast det var nog mest hagel, för det var ganska mycket små korn på marken.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2017-12-11 15:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#162

Ljungen utanför porten hade också fått ett tunt snötäcke.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2017-12-11 17:21
#163

P4 Plus har ett litet frågespel om julmusik. Det är rätt kul faktiskt. 👍🙂

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=4951&artikel=6831577


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2017-12-12 09:21
#164

Idag är det julstjärnans dag.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
2017-12-12 09:23
#165

Snöat i natt och snöar än, runt 10 cm snö men +0 ute.

Carmarino
2017-12-12 09:25
#166

Det snöar här också, men temperaturen ligger runt nollan så det är nog rätt kram snö. Är väl någon centimeter snö på marken ser det ut som.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Jinglebelle
2017-12-12 15:53
#167

Här är det ca 50 cm snö. Riktigt fint och mysigt!

Annons:
Carmarino
2017-12-12 16:45
#168

Snön ligger kvar ännu, men det är rätt blaskigt. Det blir säkert inte kul när temperaturen går ner under noll, vilket SMHI har lovat. Halt och knaggligt blir det förmodligen.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2017-12-14 15:18
#169

Om ni äter julbord på restaurang, glöm då inte att be om en doggybag. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
2017-12-14 15:24
#170

Ska göra det nästa gång.

[Jimmy.L]
2017-12-14 15:25
#171

1500 kr för buss och en natt hotell är väl inte så farligt?

Carmarino
2017-12-14 16:26
#172

#171 Nej, det tycker jag inte.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Antonia-1986]
2017-12-14 21:49
#173

I september och oktober njuter jag av hösten, med dess natur och färger. En bit in i november börjar jag tänka på julen.

Carmarino
2017-12-16 17:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#174

Passerade tre snögubbar härom kvällen.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Carmarino
2017-12-16 17:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#175

Gick även förbi en isbjörn.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
2017-12-16 17:33
#176

Tjusiga bilder.

Carmarino
2017-12-16 17:36
#177

Tack Jimmy.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
2017-12-16 23:06
#178

Färgglatt och trevligt!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
2017-12-17 00:44
#179

Ja det är väldigt mycket färger.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
2017-12-19 05:55
#180

#174-#175   Så fina dem är, lyser så vackert , snögubbarna och isbjörnen. 

Var bor du?? 

Jag bor i Västerås , såhär pyntar dem varje år vid Jul , så vackert ! 

Julen är en speciell högtid!! 🙂

HH 🙂

[Jimmy.L]
2017-12-19 08:11
#181

#180 Fina bilder.

Annons:
Carmarino
2017-12-19 14:22
#182

#180 Bor i Helsingborg, så det är långt ifrån Västerås. 🙂 Det verkar dock som om många städer har satsat på sådana här julprydnader de senaste åren. De är väldigt fina.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2017-12-19 14:25
#183

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
2017-12-19 20:26
#184

😃

[Rhonda]
2017-12-21 10:40
#185

#183 Söt!

Carmarino
2017-12-24 12:14
#186

Här är det "vanligt skånskt julväder", d.v.s. 7,5 grader varmt och regn. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Rhonda]
2017-12-24 12:16
#187

#186 Vädret är likadant här i Nybro.

[Carpinus]1
2017-12-25 09:32
#188

Jultomten lämnade svenskt luftrum vid 23-tiden julaftons kväll enligt Norad, Nordamerikanska militärkommandot.

Källa.

Annons:
Carmarino
2017-12-25 12:42
#189

#188 Ja, han har väl fullt upp med att dela ut julklappar i Storbritannien och USA idag. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
2017-12-25 20:44
#190

Härligt att det kan komma något sådant positivt ur något så destruktivt!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Rhonda]
2017-12-26 08:26
#191

#189 Och Australien 🙂. Mitt i sommaren.

Carmarino
2017-12-26 10:24
#192

#191 Ja, just det Australien - och Nya Zeeland också gissar jag? Plus en hel del andra länder.🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Rhonda]
2017-12-26 12:07
#193

#192 Fast när han flyger över ekvatorn byter han till röda badbyxor 😂

Carmarino
2017-12-26 12:15
#194

#193 Sådana här? 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Rhonda]
2017-12-26 12:19
#195

#194  Hahahahaha!

Jag hade tänkt mig mer så här:

Annons:
Carmarino
2018-01-08 15:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#196

Igår tände jag de levande ljusen i granen för första gången den här julen. Har ju en rätt liten gran i år, så det fick bara plats med 10 stycken. Dessutom är det lite dåligt med grenar som håller för tyngden av ljusen, så därför är de inte så jämnt fördelade, men det var mysigt ändå.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
2018-01-09 19:31
#197

Är det inte stor brandfara med levande ljus i granen? Hörde att ett hus brann ner i Järna utanför Södertälje efter levande ljus i granen för någon vecka sen.

Carmarino
2018-01-09 19:52
#198

Jo, jag hörde det också. Även i Kungsbacka brann en villa ner på grund av ljus i granen. Därför kollade jag extra noga den här gången så att inga ljus var i närheten av några grenar eller något annat brännbart. Dessutom var vi två stycken som satt och tittade på granen hela tiden.

Misstänker att de vars hus brann ner inte riktigt vet hur man hanterar levande ljus i granen. Det är jätteviktigt att se till att grenarna sitter tillräckligt långt ifrån varandra, vilket inte är det lättaste nu för tiden.

Det blir svårare och svårare att hitta granar som inte är "stympade" nämligen. Alla granar formklipps tydligen numera, och det funkar inte om man ska ha levande ljus i granen. Därför är jag väldigt noga med att kolla redan innan jag köper granen att grenarna inte sitter för nära varandra.

Det var även någon som hade hängt tomtebloss i granen, och även deras hus brann ner till grunden. Tydligen är det en del som inte vet att tomtebloss skickar ut gnistor i mängder, och att det är väldigt lätt hänt att dessa antänder torra grangrenar.

Vi hade visserligen tomtebloss i granen när jag var barn, men på den tiden höggs granen en eller två dagar innan julafton, så då hann den inte torka ut. Nu huggs de i november och är snustorra redan innan man har tagit in dem.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
2018-01-09 20:07
#199

👍

Carmarino
2018-01-10 19:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#200

Idag bjöd jag mina trevliga grannar på julfika. Efteråt tände vi stearinljusen i granen - och den klarade sig även den här gången. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
2018-01-10 19:27
#201

Gottegrisen 😉

Carmarino
2018-01-10 19:32
#202

Ja det var gott. Fast jag ingen orkade äta några saffransbullar. De fick dem med sig hem istället. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
[Carpinus]1
2018-01-11 13:27
#203

Har granen börjat barra? Glöm inte att reklamera hos den du köpte den av! 😉

https://www.expressen.se/omtalat/reklamerade-gran-i-januari-fick-pengarna-tillbaka-/

Carmarino
2018-01-11 13:52
#204

#203 👍😃

Tror inte det skulle funka med min gran. Vet inte var granförsäljaren befinner sig nu. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
2018-01-11 21:45
#205

#203. Ja en del har ingen skam i kroppen!🤐

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
2018-02-25 12:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#206

Här hos oss varar julen ända till påska. Det här fotot tog jag igår kväll. Rätt mysigt faktiskt. 👍🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
2018-02-25 20:45
#207

Ärligt talat är jag trött på julsakerna men inte så konstigt då mycket varit uppe sen  julen- 16. Har börjat plocka i det så sakta men har ingen ork att riktigt ta tag i det och få undan det.😕

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
2018-02-26 11:11
#208

#207 Förstår dig. Det är mysigast med julsaker när man hunnit sakna dem lite.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2018-03-25 13:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#209

Julen varar ju inte till påska, så jag tycker det kan vara rätt mysigt att påskpynta också. Visserligen pyntar jag inte på långa vägar lika mycket till påsk som till jul, men lite blir det ju.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Carmarino
2018-03-25 13:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#210

Det lilla bordet får också lite pynt.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
2018-03-25 22:26
#211

Gulligt!
Jag pyntar inte längre till påsk, har en hel del saker också men det är för nära julen för att jag skall orka dra fram alla de lådorna.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Cessy
2018-03-26 00:35
#212

När sonen var liten påskpyntade jag lite. Numera bryr jag mig inte. Tar fram ett par tre saker o gula ljus, men det känns liksom som för få dagar för jag ska orka med att ta fram speciellt mycket.

Soligajag1
2018-03-26 06:35
#213

#209 Så fint du gjort !! 

Ska kolla om jag har någe påskpynt 🙂 

Jag har en påskkruka på köksbordet just nu! 

Ska väl köpa en påsklilja och ha i!! 🙂

HH 🙂

Carmarino
2018-03-26 10:34
#214

Tack Tarotstollan och Soligajag1.

Eftersom det är så få dagar så brukar jag pynta helgen innan påsk och ta ner det helgen efter. Då blir det åtminstone två veckor man kan njuta av pyntet.

Är dock inte lika "pyntgalen" som min mor var. Hon bytte till påskgardiner också. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
2018-03-26 12:33
#215

#214 Om du skulle putsa fönstren så kan du ta mina med på samma gång. 🙂

Carmarino
2018-03-26 15:27
#216

#215 Fönsterna putsar jag bara till jul. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Carmarino
2018-03-26 15:27
#217

Att julen varar till påska finns det fler bevis för. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2018-03-27 12:40
#218

Viasats julkalender "Det stora experimentet" får en uppföljare.

Själv har jag inte tillgång till Viasats program, så jag har inte sett den. Eftersom den vann tv-priset Kristallen förra året så var den tydligen bra. Är det någon av er som har sett den?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
2018-03-28 13:17
#219

Vad tänkte ni ha till påsk då och blir det någon nyhet på påskbordet?

Tänkte testa gräddlax.

Carmarino
2018-03-28 13:50
#220

När min mor levde brukade vi äta makrill-låda någon av påskdagarna, men numera brukar jag inte äta något särskilt till påsk. Ägg äter jag varje dag ändå, så det blir ingen skillnad. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2018-08-18 18:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#221

#26 Idag hände det igen! 👍

(Fast nu är det 37 år till julafton.)


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
2018-08-18 22:35
#222

Kul! Har aldrig tänkt på att kolla det!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
2018-08-19 10:21
#223

Brukar försöka komma ihåg att kolla när jag ser att jag passerat 50 inlägg. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Carmarino
2018-08-20 15:17
#224

Ibland önskar jag att jag jobbade på en baktidning. 🤤🙂

https://www.instagram.com/p/Bms6sgTFTHf/?taken-by=tidningenhembakat


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

MonicaLagerquist
2018-08-22 08:43
#225

Jag tro att jag är sjuk. Jag har nog fått Julfeber.

Har varit lite anti jul ett par år. Förra året firade vi ingen jul pga utlandsresa.

Mun nu riktigt ser jag fram emot julen och planerar och funderar hur vi ska ha det.

Stolt ägare till fem La permer

Cessy
2018-08-22 10:01
#226

Mm förra julen var första julen utan min mamma o hon var den sista kvar av min o sambons föräldrar. Nu står sonen i begrepp att flytta hemifrån, så det återstår o se hur mycket jul det blir i år. Inte så att det inte ska julpyntas m.m. men det blir helt enkelt inte samma sak.

Carmarino
2018-08-22 10:39
#227

#225 Så kul Monica. Hoppas vi här på Julen har hjälpt till lite med julfebern. 🙂

Jag kan faktiskt få lite julkänsla nästan när som helst på året, men det håller förstås inte i sig så länge. Den här sommaren har det dock inte varit så lätt att känna av julkänslan.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2018-08-22 10:43
#228

#226 Hoppas du hittar julkänslan igen, även om det blir en annorlunda jul i år. Vet själv hur det är, för vi hade fantastiska jular när jag var barn - nästan lite Fanny och Alexander-jul.

Det ändrades snabbt när jag var mitt i tonåren, av olika skäl, och plötsligt var det bara min mor, mormor och jag som firade jul ihop. Någon jul var det bara min mor och jag, men vi skapade julstämning ändå.

Nu har vi lite mer julfirande, eftersom släkten har utökats med barn och barnbarn (min brors), men jag tror faktiskt att jag hade kunnat känna julstämning även om jag hade firat julen helt själv.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Cessy
2018-08-22 11:20
#229

Jo det viktiga är ju att man gör det för sin egen skull o så har det alltid varit, men jag har massor med julsaker o är ett stort julfan , men att ta fram allt blir lite väl bra om det bara är jag som bryr mig, men vi får se. Det blir som det blir o är inget som oroar mig. För jag kommer ta sådant som är viktigt för mig o risken är väl ändå stor att i slutädan kommer allt fram ändå.😇🤪😃

Carmarino
2018-08-22 11:23
#230

Tar inte heller fram allt julpynt numera, men det är mest för att jag inte har lika mycket ork längre. Det ska ju dessutom plockas ner också, och det är nästan lika ansträngande. Men jag har insett att det blir julstämning ändå. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Cessy
2018-08-22 11:58
#231

Precis - det är ju det som är det värsta - att allt ska ner igen. Nå det blir i alla fall sådant som är viktigt för mig, så får vi se vad som kommer fram o inte kommer fram.

Carmarino
2018-08-22 13:09
#232

Du får gärna visa bilder på hur det blev - sedan när det är jul alltså. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Cessy
2018-08-22 13:51
#233

Ja det gör jag gärna o så vill jag gärna se ditt o andras julpyntade hem också, för sådant är kul o titta på.😃

Carmarino
2018-08-22 15:50
#234

Det lär nog bli några bilder av mitt julpynt även kommande jul. Tittar du runt lite i trådarna så kommer du att hitta flera stycken från tidigare års jular. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

MonicaLagerquist
2018-08-22 15:52
#235

#227 Att jag hänger här är nog en bidragande orsak till att jag är mer sugen på julen i år.

Stolt ägare till fem La permer

Carmarino
2018-08-22 16:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#236

#235 Så roligt att vi kunnat hjälpa till med julkänslan. 🙂

Nu är det ju faktiskt bara lite drygt fyra månader kvar till julafton. 👍

Förr i tiden (åren innan och efter millenieskiftet) så brukade min mor och jag börja ungefär vid den här tiden med julbroderandet. Vi köpte varsitt broderi med julmotiv, och sedan träffades vi antingen lördag eller söndag och broderade tillsammans.

Till att börja med så fikade vi och åt lite choklad eller annat godis, men ju närmare jul vi kom desto mer "juligt" blev det. Då tände vi levande ljus och spelade julmusik.

Här är några av sakerna vi broderade. Långstygnstavlorna har min mor gjort och de andra har jag gjort. Dock har min brorson sytt mer än halva tavlan med katten i fönstret. Den orkade inte jag gör färdig själv nämligen.

Det var våra mysiga broderieftermiddagar som gjorde brorsonen intresserad av att brodera. Han lärde sig snabbt och blev snart bättre på det än både min mor och jag. Dessutom blev han nästan lika julfrälst som vi. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2018-08-22 16:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#237

Domherretavlan syntes dåligt i bildspelet, så den kommer här istället.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Cessy
2018-08-23 00:40
#238

Åh katten i fönstret är superfin - ja de andra broderierna är också fina, men katten tilltalar mig mest🙂

Carmarino
2018-08-23 09:07
#239

Ja, katten tycker jag också mycket om. Köpte den för att ge den till min mor, samtidigt som hon köpte God Helg-broderiet för att ge till mig. Kan ju säga att hon blev klar många år före mig.

Eftersom jag ville att hon skulle ha tavlan innan det var för sent, så bad jag min brorson om hjälp att slutföra den, och då gick det undan. När sedan mor dog så behöll jag tavlan själv, och nu hänger jag upp bägge till jul. Även domherretavlan sätter jag upp varje år. De kommer fram redan till advent, så att jag kan njuta av dem riktigt länge.

Duken och julgransmattan används naturligtvis också varje år, men de brukar inte tas fram förrän strax innan jul.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
2018-08-28 08:57
#240

Jag har sätt reklam nu för julbord men även efterfrågan på hantverk som kan säljas på julmarknader.

MonicaLagerquist
2018-08-28 08:58
#241

#240     Oj redan.

Stolt ägare till fem La permer

[Jimmy.L]
2018-08-28 09:17
#242

#241 Det var en restaurang i sthlm som hade en annons på Facebook.

Men arrangörer av julmarknader som söker hantverkare är fler, sätt 3-4 förfrågningar i en grupp på Facebook.

Carmarino
2018-08-28 10:13
#243

Reklam för julbord brukar dyka upp i mitten av augusti någon gång. Det gäller att vara ute i tid om man vill få bord på de mest attraktiva ställena. De brukar vara fullbokade i september-oktober någon gång - åtminstone de mest populära dagarna.

På hantverksmässan i Båstad/Norrviken brukar det finnas lite julpynt också, och den är sista helgen i juli! 👍

Det gäller att starta i tid, för helgerna i november-december brukar vara fullproppade med julmarknader, så det är inte alla man hinner besöka då.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
2018-08-28 11:08
#244

#243 Ofta helger brukar ta snabbt slut när det kommer till julbord. 

Tror jag skippar att äta julbord ute i år. 

Ska försöka besöka Taxinge julmarknad, missade den ju förra året.

Annons:
Carmarino
2018-08-28 11:12
#245

#244 Äter inte julbord ute, för jag orkar helt enkelt inte äta tillräckligt mycket för att det ska vara värt pengarna. Sedan är jag inte överdrivet förtjust i julbord heller. För mig räcker det med maten jag äter på julafton.

Taxinge julmarknad låter mysig. Hoppas du kommer dit, och att du tar kameran med dig. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

MonicaLagerquist
2018-08-28 12:22
#246

Taxinge julmarknad besökte jag i många år tillsammans med min syster.Men nu var det länge sen.

Stolt ägare till fem La permer

[Jimmy.L]
2018-08-28 13:43
#247

#246 Den är rätt trevlig vill jag minnas, det var 20 år sen jag var på den julmarknaden. 

Förra året blev det bara Vaxholms julmarknad, Gamla Stans, Bondens egen julmarknad och Södertälje julmarknad.

Carmarino
2018-08-28 16:50
#248

#247 "Bara"! 😮Jag var på en julmarknad förra året. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Cessy
2018-08-28 17:10
#249

Åh det är massor med år sedan jag var på en julmarknad - nog minst 10 år sedan. Innan vi flyttade dit vi bor idag o vi har bott i Karlshamn i snart 25 år O:) så åkte vi nästan alltid på julmarknader varje år o på sommaren var vi alltid på Kivik o Sjöbo marknader o ibland någon till, men de tappade liksom sin charm, så sommarmarknader är alltså 25 år sedan på ett ungefär o julmarknader är som sagt var minst 10 år sedan sist jag/vi besökte en sådan

Carmarino
2018-08-28 17:18
#250

Förr om åren åkte jag på minst tre olika, men nu finns bara en av dem kvar, så därför blir det inte så många längre. Plus att jag oftast har fullt upp varje helg innan jul, och det är då julmarknaderna är.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
2018-08-28 17:19
#251

#248 Jag trodde det var lite med endast 5 julmarknader. 😃

Annons:
Carmarino
2018-08-28 17:30
#252

#248 Kanske det är lite i stockholmstrakten, där det finns ett överflöd av julmarknader. Här nere finns inte så många längre - åtminstone inte om man inte vill köra åtskilliga mil. 😭

Så du får väldigt gärna fotografera när du är på julmarknaderna i år. Vi vill se massor av mysiga bilder. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
2018-08-28 17:37
#253

#252 Det blir nog repriser utom Vaxholm dit åker jag inte i år.

Carmarino
2018-08-28 17:48
#254

#253 Blir det inte Taxinge?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
2018-08-28 18:33
#255

#254 Det vet jag inte än, beror på när den går. Har även andra planer i november som jag vill genomföra.

Carmarino
2018-08-28 18:38
#256

#255 Ja, det är en hektiskt tid november-december.

Taxinges julmarknad är den 15-18 november och 22-25 november.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2018-08-29 17:02
#257

Såg att ett av studieförbunden här i stan anordnar en halvdagskurs i "Ingen jul utan julgodis!". Funderar eventuellt på att anmäla mig till den. Fast tillägget "Nyttigt julgodis utan dåligt samvete!" får mig att tveka lite. Skrattar


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

MonicaLagerquist
2018-08-29 17:04
#258

#257 😃

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
[Jimmy.L]
2018-08-29 17:15
#259

😃

Tarotstollan
2018-08-30 01:29
#260

#257.  Ring dem och fråga vad det betyder. Inte kul att betala en massa pengar och sen bli besviken för att det inte alls var det man trodde.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
2018-08-30 01:38
#261

Har för mig att det stod att det skulle vara med frukt och nötter. Så jag gissar att det inte blir så mycket kolakok och fudge.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
2018-08-30 14:58
#262

Nu dök det upp om jul på Taxinge slott på Facebook. 

https://www.facebook.com/events/340984806308386/

Såg även en till annons om julbord fast på en mindre restaurang utanför Stockholm.

Carmarino
2018-08-30 15:19
#263

För oss som inte har Facebook så står det en hel del information på Taxinge slotts hemsida också.

https://www.taxingeslott.se/julmarknad/


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
2018-08-30 15:32
#264

#263 Det står samma sak med litet tillägg.

"Entré: 90:-/pers, barn under 12 år fri entré i målsmans sällskap. Parkering ingår.

Åk ångtåg till mässan. 
Tåget går mellan Läggesta och Taxinge Näsby med anslutningar från Stockholm, Södertälje och Flemingsberg.
Se www.oslj.nu för mer info"

Carmarino
2018-08-31 19:07
#265

Inte så ofta man får "symmetriska" tal på Karman. Kul när det händer. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
MonicaLagerquist
2018-08-31 19:15
#266

#265👍

Stolt ägare till fem La permer

Tarotstollan
2018-08-31 22:47
#267

Sällan jag ens tittar på det men var ju tvungen att kolla det nu och det stod på 447800.👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
2018-09-02 10:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#268

I vår lokala affär är det helg året om - åtminstone jul och påsk. 😃👍

Tycker ju inte om glögg, men blev faktiskt lite sugen på att köpa en flaska vardera av chili & choklad, hjortron och lingon/enbär. Det hade varit spännande att testa att baka med dem.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
2018-09-03 01:22
#269

Tycker det är en ganska så utspädd smak på dem, bäst är Hjortron av de 2 första. Tyvärr har jag aldrig smakat på Lingon/Enbär men den låter god, får se om jag kan hitta någon nu till jul.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
2018-09-03 04:36
#270

Bra att veta. Om jag köper någon av dem så får jag ta lite extra mycket i smeten, så att man känner smaken.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
2018-09-03 04:54
#271

Du får smaka dig fram! Vet bara att jag blev grymt besviken för jag hade räknat med kraftfull smak av choklad och ett jättesting av chili. Smakar mer som utspädd vattenchoklad istället för mörk mjölkchoklad, om du fattar hur jag menar.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
2018-09-03 04:58
#272

Ja, blaskig vattenchoklad är ingen höjdare direkt. Får kanske koka ner den så att smaken koncentreras - om jag nu köper den.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Tarotstollan
2018-09-03 05:02
#273

Ja, jag är ju sådan att skall det vara något tillsatt i choklad t. ex. mint så vill jag att det skall smaka mint, inte bara ana att det finns lite mint i det.
Så andra kanske tycker att det räcker med den hinten och vill absolut inte ha mer mint smak i.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
2018-09-03 05:05
#274

Har ju både choklad och chili hemma, så jag kan ju tillsätta lite extra om det behövs. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2018-09-06 19:29
#275

Om man skulle ta och köpa sig en ny hallmatta kanske… 🤔 😃

https://www.rosegal.com/carpet-christmas/shop/


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
2018-09-06 23:09
#276

Många fina! Det brukar finnas några på Rusta och å andra ställen innan jul. Så man behöver inte skicka efter från utlandet.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
2018-09-07 11:39
#277

Fast jag tror aldrig jag har sett några långa hallmattor, bara dörrmattor och mattor till badrummet. De långa mattorna är ca 180 x 61 cm!


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Cessy
2018-09-07 22:29
#278

Åh vad fina mattor. Nej jag har också bara sett små typ dörrmatta eller badrumsmatta, men många av de där långa var riktigt fina o jag blir klart sugen på en sådan😍

MonicaLagerquist
2018-09-08 07:27
#279

Nu blev jag ju sugen på nya julmattor till köket.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Carmarino
2018-09-08 11:02
#280

Ja, jag blev också lite sugen - men sedan började jag fundera på var jag ska förvara den under resten av året. Det är svårt nog att få plats med dörrmattorna. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

MonicaLagerquist
2018-09-08 11:27
#281

#280     Jag rullar ihop dem och ställer dem på vinden.

Stolt ägare till fem La permer

Carmarino
2018-09-08 11:33
#282

#281 Har ingen vind, och det är fullt i källaren.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

MonicaLagerquist
2018-09-08 11:33
#283

#282 😭

Stolt ägare till fem La permer

Carmarino
2018-09-08 11:36
#284

#283 👍😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Cessy
2018-09-08 12:16
#285

Vi har i o för sig fullt i källaren, men nu flyttar sonen o kommer ju ta med sig de möbler vi sparade efter mamma för att han skulle ha något direkt när han flyttade (mamma dog för 1½ år sedan) o då bör en matta få plars utan några problem😇 Men om han inte skulle ha flyttat så hade mattan inte fått plats.😃

Carmarino
2018-09-08 12:52
#286

#285 Om du köper någon så måste du visa en bild på vilken det blev. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Cessy
2018-09-08 22:57
#287

Ja jag har inte bestämt mig ännu men tar jag en så lovar jag visa vilken det blev 😃

Tarotstollan
2018-09-09 01:36
#288

Jag kunde inte hitta varifrån det skickades, verkade vara USA, så hur det blir det med tull och vikten på en matta? Måste ju bli jättedyrt…
Men visst, hade de funnits i Sverige, då kanske jag nappat på det.
Finns det inte julmattor i vanliga matt affärer till jul?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
2018-09-09 07:54
#289

Vad jag sett så finns det bara små julmattor att köpa här i Sverige. Fast jag har inte kollat på länge förstås.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Cessy
2018-09-09 16:59
#290

Tror Rosegal skickar från Kina, men Rosegal har en del negativa  omdömen, men frågan är ju om det är några få som varit missnöjda eller om det är många. Men samma mattor finns hos Wish o de är oerhört bra att ha o göra med så ska jag ha en så kommer jag antagligen handla dem hos Wish.

Carmarino
2018-09-09 17:23
#291

Frakten från Rosegal är ju mer än dubbelt så mycket ($49) som priset på en matta. Sedan tillkommer skatt/moms också, så det blir en väldigt dyr matta om man inte köper något mer än den.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Cessy
2018-09-10 11:46
#292

Här är några från Wish. Jag velar mellan att ta A eller C. De är 60x180cm
Mattan kostar 231 kr
Frakten kostar 109kr
Totalen blir alltså 340kr

Cessy
2018-09-10 11:52
#293

o så kanske denna - nr 44 som dörrmatta

Den är 40x60 cm
Kostar 80 kr
Frakten 59 kr
Totalt 139 kr

Annons:
Cessy
2018-09-10 12:06
#294

Men denna nr 4 ska jag definitivt säkert ta, men den är ju ingen juldörrmatta utan en vanlig året runt dörrmatta, men väldigt söt för en catlover i alla fall 😇
Kostar 53kr
Frakt  48kr
Totalt 101kr

Carmarino
2018-09-10 12:08
#295

Tyvärr går det inte att se mattorna om man inte är medlem på Wish. 😕


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Cessy
2018-09-10 15:20
#296

Aha men det kostar ingenting att bli medlem o det bra med att handla från Wish är ju att man får inga andra avgifter än vad varan kostar + frakten.

Carmarino
2018-09-10 17:32
#297

Vet att det inte kostar något, men jag har för mig att senast jag kollade så ville de ha en massa uppgifter som jag inte är beredd att dela med mig av.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Cessy
2018-09-11 01:21
#298

Ingen aning - jag loggade in en gång i tiden med mitt fb-konto o jag använder mitt Klarna-konto att betala med. Vid behov om man inte fått en vara eller fått en defekt eller är missnöjd med den så kontaktar man en mycket hjälpsam support o skriver på svenska. Jag har aldrig någonsin haft ett enda problem med wish o den känns faktiskt som den säkraste Kinasajten av alla.

Carmarino
2018-09-11 11:34
#299

Har inte facebook. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Cessy
2018-09-11 20:01
#300

Aha - ja då är nog inte denna typ av handel något du pysslar med heller. Nå hur som helst synd att du inte kan se bilderna då från länkarna.

-----

Ny tråd finns här.

Annons:
Upp till toppen
Annons: