Annons:
Etikettprathörnan
Läst 3177 ggr
Jinglebelle
9/11/17, 7:12 PM

Blossas årgångsglögg 2017

Hej alla glöggälskare!

Om lite drygt en vecka, 19 september, så släpper Blossa information om vad årets smak blir. Allt går att följa via http://blossa17.com/ , där nedräkningen just nu pågår.

Är det någon som har några idéer eller tankar kring vad den kan tänkas vara? Eller förhoppningar och önskemål? Klura och spåna fritt!

Annons:
Aleya
9/11/17, 7:21 PM
#1

Jag gissar på nått med smak av rom detta året.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Carmarino
9/12/17, 11:09 AM
#2

Eftersom jag inte tycker om glögg så har jag inga önskemål om smak. Kan inte heller gissa vilken smak som kan tänkas vara aktuell. Havtorn kanske? (Om de inte redan haft den smaken.)


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
9/16/17, 9:57 PM
#3

Läste någonstans att det skulle vara Lingon. Låter gott och inte så sött tycker jag.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jinglebelle
9/17/17, 5:25 PM
#4

Se där, har inte sett att det skulle vara officiellt ännu, särskilt inte med tanke på nedräkningen de har på sin hemsida. Fast saker kan i och för sig alltid läcka.

Om så är fallet så blir den säkert god. Men lite tråkigt, eftersom de gjorde en med lingon och enbär för några år sedan, om jag inte minns fel. Så kanske inte det mest innovativa, med tanke på att de verkar vilja sticka ut lite smakmässigt.

DesK
9/17/17, 8:03 PM
#5

Blir spännande att smaka på den. Jag gillar glögg, men bara ytterst lite, annars blir det för sött. Därför gillar jag faktiskt Glühwein bättre.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Tarotstollan
9/17/17, 8:09 PM
#6

#4. Jag såg inslaget på Metro men det kanske inte var Blossas glögg men det lär vi väl se om det är, om några dagar.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Jinglebelle
9/19/17, 5:38 PM
#7

Nu är det klart. Ingen lingonglögg i år, utan en med smakinspiration från Indien. http://blossa17.com/.

"Årets glögg från Blossa är inspirerad av kryddmarknaden Khari Baoli i Old Delhi, Indien. Blossa 17 Old Delhi har en tropisk fruktton av solmogen indisk mango, extra kryddighet av spiskummin och en liten avslutande hetta från chilifrukt."

Vad tror vi om den? Jag blir vid första anblicken lite skeptisk. Men å andra sidan så tycker jag om både mango och de kryddor som beskrivs. Känner att jag dock har lite svårt för att måla upp hur smakerna ska samsas tillsammans i en glöggflaska.

Kommer säkert våga mig på att testa vid tillfälle dock!

Carmarino
9/19/17, 6:17 PM
#8

Inget för mig, även om jag hade tyckt om glögg. Tål inte spiskummin, och mango hör inte direkt till favoritfrukterna.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Sarafiaklara
9/19/17, 7:20 PM
#9

#7 Jag gillar spiskummin men har svårt att tänka mig att det kommer att smaka gott i en dryck. Känns som att de kunde ha gjort en mer originell tolkning utifrån Indien.

Aleya
9/19/17, 7:32 PM
#10

Älskar ju mango så ska testa

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

DesK
9/19/17, 8:50 PM
#11

Den måste ju testas!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Tarotstollan
9/19/17, 10:18 PM
#12

Kan undra vad det var för märke på den glöggen jag läste innan?🤔

Tycker det låter spännande med mango, spiskummin och chili. Kommer jag ihåg det till jul så kanske jag köper den och testar.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Ria74
9/21/17, 3:46 PM
#13

Vi testar alltid på jobbet, är ganska skeptisk till chili och mango.

Mango har en tendens att kännas unken tycker jag och chili blir bara hett i min smak. Men kanske har jag fel :)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
Carmarino
9/23/17, 5:25 PM
#14

Matgeek har testat årets glögg och han var inte direkt imponerad. Han tyckte att den förmodligen funkar att servera kall eller rumstempererad, men inte varm.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Jinglebelle
9/23/17, 6:39 PM
#15

Se där ja. Som sagt, är skeptisk, men känner mig själv väl och vet att jag förmodligen kommer att testa den. Fast kanske med fördel kall, i så fall 😂

Upp till toppen
Annons: