Annons:
Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 2633 ggr
Ria74
8/10/17, 9:45 AM

Börjat med julklappar

Någon mer än jag som redan börjat med julklapparna? Folk häromkring tror nog att jag är ett riktigt ufo som börjar mitt i sommaren med årets julklappar, men det bjuder jag på ;)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
Carmarino
8/10/17, 10:00 AM
#1

Eftersom jag oftast inte gör julklapparna själv så har jag inte börjat på några - om man inte räknar att jag börjat testa lite pralinrecept förstås. Det är möjligt att jag kommer att ge bort lite Praliner i julklapp i år. Har inte bestämt mig än.

Däremot köpte jag de första julklapparna i början av juni. Det gäller att passa på när man hittar något lämpligt.Glad


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Rhonda]
8/10/17, 10:21 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Har nyligen virkat klart en snuttefilt till nye dottersonen. Han blir 5 månader gammal till jul.

Järbo Soft Cotton.

Har redan köpt till 3-årige sonsonen o till min 2½-årige brorson i Australien

Min gubbe o jag firar inte jul, det blir bara julklappar till barnbarnen

[Rhonda]
8/10/17, 10:22 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Bild 2

Carmarino
8/10/17, 10:26 AM
#4

Så fin. Den blir han säkert jätteglad för. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

parsley
8/10/17, 10:30 AM
#5

Jag har börjat sticka strumpor som ska ges bort i julklapp. En hemstickad tröja, som också ska bli julklapp är också påbörjad.

[Rhonda]
8/10/17, 10:37 AM
#6

#4 Tack så mycket!

Annons:
Carmarino
8/10/17, 10:59 AM
#7

#5 Hemgjorda julklappar tar ofta lång tid, så för att slippa stressa ihjäl sig i november-december är det bra att börja i tid. Det är ju därför alla handarbetsföretag skickar ut sina kataloger med julmönster redan i juli-augusti. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Ria74
8/10/17, 12:35 PM
#8

Åh så fin Rhonda den blir säkert uppskattad 😍

Julklappar som jag handarbetar har jag också börjat på. Brukar ha ett tema varje år med lite olika julklappar men som ändå följer ett visst tema till alla som får på julafton.

Förra året var det spa-tema. Då gjorde jag hemgjord tvål, hemgjord bodylotion, hemgjord handkräm, virkade spa-handskar och tvättlappar och virkade sen en lite större korg som allt låg i.  Det var olika färger och dofter på produkterna så det passade just den som skulle få det 🙂

I år är det sockar och tossor som virkas för att ges bort. Det värsta är att ta reda på allas skostorlek 🤔Vänner och släkt börjar väl snart fundera på om jag har nån form av skofetisch 😉

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Rhonda]
8/10/17, 12:51 PM
#9

#8 Tack Ria!

Enbart 3 st julklappar behöver skaffas varje år.

Fina saker du gör till julklappar. 

Skofetisch - hahaha!

Ria74
8/10/17, 4:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

En blivande julklapp. Ett par tossor till en liten flicka som älskar häxor.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Rhonda]
8/10/17, 4:33 PM
#11

#10 Vad söta!!

Aleya
8/10/17, 4:34 PM
#12

Jag skäms. Jag skulle vilja göra bort detta redan nu men har ingen att göra det med i min närhet. 😢 Som har typ bil tänker jag.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Carmarino
8/10/17, 4:45 PM
#13

Så fina de är Ria74. Sådana skulle jag kunna tänka mig att ha, och jag är absolut ingen liten flicka. 🙂

Aleya, du behöver inte stressa. Det är trots allt bara knappt mitten av augusti än så länge. Ta det lugnt och se till att bli frisk istället. 🤗


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Ria74
8/10/17, 4:52 PM
#14

Tack :) Det är ju ingen stress Aleya, bara jag som är tidig som du vet ;)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Aleya
8/10/17, 4:54 PM
#15

#13 & #14. Det är bara för att förra året blev jag sjuk i november och jag är ännu inte bra. Så skulle bara vilja ha det gjort så jag slipper stressa sen. 😊

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Carmarino
8/10/17, 5:00 PM
#16

#15 Det förstår jag, men det är bättre att du koncentrerar dig på din hälsa i första hand. Julen finns alltid kvar. Så länge du känner julstämningen inom dig så är det jul. 🙂

Julklapparna är inte det viktigaste. Vi har nästan avskaffat dem numera, och det är valfritt om vi vill ge eller inte. Så det blir mest barnen som får.

Personligen så tycker jag mest om tiden innan jul, från ungefär slutet av oktober. Då börjar jag så smått känna julstämningen komma. Själva julafton är visserligen mysig och trevlig, men samtidigt så vet man ju att när den är över så är julen också snart slut.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[nevamisse]
8/13/17, 10:34 AM
#17

Jag brukar köpa första julklappen ungefär nu eller när man hittar något passande. Har åtminstone skrivit en lista på vad jag skulle kunna köpa till olika personer hittills.

ilenna90
9/7/17, 6:56 PM
#18

#8 vilken rolig idèe att ha tema på julklapparna men ändå göra det personligt (som med färgerna.)
när jag var yngre gjorda jag ofta hemmagjorda julklappar som egna tvålar, målade koppar, ljus osv.
jag tycker det är väldigt kul att pyssla men kan inte sy överhuvudtaget, så det är svårt att komma på någonting jag skulle kunna tillverka nuförtiden :o

Upp till toppen
Annons: