Annons:
Etikettbarnslig-jul
Läst 2921 ggr
Aleya
8/2/17, 3:17 PM

Jul & Barbie = SANT

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja du läste rätt. Julen och Barbie går perfekt ihop. Jag har samlat på Barbie sedan jag var ca 1 år och fick min första docka av mamma. Barbie var mitt liv som barn men även som vuxen. Blir så när man är en "tokig" samlare. Och nu tänker ni att ja men visst, man kan få dockor i julklapp. Men det ni inte kanske vet är att sedan 1988 finns speciella dockor för just julen, dessa var dockor för samlare. Happy Holiday hette dom först och producerades mellan 88 - 98. Sen mellan 2000 fram till 2003 hade dom lite olika namn. 2004 och framåt så heter dom Holiday 20xx. På bilden ser ni min 2015. Finns även dockor som är mer ämnade för lek också som är juliga. Vill ni se lite olika dockor så kolla på denna sidan: http://www.fashion-doll-guide.com/Holiday-Barbie-Dolls.html Man kan säga att den bästa dagen på året för mig är när dom visar årets docka.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Carmarino
8/2/17, 4:11 PM
#1

Menar du verkligen det?!?! 😮
Trodde att den bästa dagen på året var julafton! 😉

Har du fler jul-Barbie, eller andra juliga saker till Barbie, så får du gärna dela med dig av bilder på dem.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Aleya
8/2/17, 4:23 PM
#2

Hahaha ja men på julafton får man ju sitta och gissa vilket paket som innehåller Barbie eller saker relaterat till Barbie. Jag har ju tyvärr mycket nedpackat och vissa saker hos mitt ex. Så kommer lägga upp mer sen. Men vi ska ju inte förglömma att Hallmark varje år gör ornaments med Barbie. Här kan man se 2017: http://www.hallmark.com/search?q=Barbie+2017&srchSrc=br För jag har en "ovanlig" docka (jul) från 1994. Hon kom bara ut i Europa. Sen har jag en jul Belle (från skönheten och odjuret) och så har jag fått en fin docka från 2003 som också är jul, men det är en sk lekdocka. Så ni får hålla koll i denna tråden efter fler spännande bilder.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Carmarino
8/2/17, 4:28 PM
#3

Har lagt in tråden under Aktuellt så att det ska vara lätt att hitta den. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
8/2/17, 4:37 PM
#4

Hallmark har ju dessutom en stor avdelning med julsaker som man kan inspireras av.

Dessa två julgransprydnader tycker jag är söta, men ingen av dem skulle passa i min julgran. Fast man kan ju hänga upp dem i något annat. 🙂

http://www.hallmark.com/ornaments/keepsake-ornaments/meowy-christmas-cat-picture-frame-ornament-1295QGO1115.html

http://www.hallmark.com/ornaments/keepsake-ornaments/disney-winnie-the-pooh-eeyore-a-letter-to-santa-ornament-1595QXD6152.html


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Aleya
8/2/17, 5:20 PM
#5

#3 Tack för att du la in den under aktuellt. Ja hallmark har fina saker. Man skulle vilja köpa hela utbudet. 😂

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Tarotstollan
8/3/17, 1:02 AM
#6

#0. Jag hade ingen aning om att det fanns särskilda jul Barbies. De är otroligt vackra. Finns de att köpa i Sverige?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Aleya
8/3/17, 7:17 AM
#7

#6 ibland och ibland inte . Kolla på toys r us. Men dom tar ett jäkla överpris. Så åker du utomlands kring jul så kan du hitta dom för mer än halva priset.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Aleya
8/4/17, 8:06 PM
#8

http://www.cookieswirlc.com/wp-content/uploads/2017/07/2017-1-832x1024.jpg Årets docka (blond). Finns även en mörkhyad och en brunett. Tycker hon är ganska häftig med sin klänning och stjärna. Många samlare är dock inte lika nöjda som jag.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Carmarino
8/5/17, 11:56 AM
#9

#8 Jag är svag för röda kläder så jag tycker den är väldigt fin.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
8/5/17, 12:25 PM
#11

#10 Ja, de är också väldigt vackra.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Aleya
8/5/17, 12:44 PM
#12

Sen finns det ju två julfilmer med Barbie. Den första heter en julsaga och är baserad på Charles Dickens historia med samma namn. Sen finns det Barbie En perfekt jul. Jag gillar julsagan mest. Men rekommenderar båda.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Tarotstollan
8/5/17, 11:19 PM
#13

Barbie får bära alla dessa fina klänningar som vi bara kan drömma om att själva kunna få och gå runt i!😉😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Aleya
8/6/17, 10:24 AM
#14

#13 sant. Men jag är ful i klänning så jag står över faktiskt. 😂

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Tarotstollan
8/6/17, 10:28 AM
#15

#14. Ingen kan vara ful i dessa krinoliner!🙂

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Aleya
8/6/17, 10:30 AM
#16

#15 Din tanke är fin… men jag skulle inte passa i klänning. Fast jag skulle nog se jäkligt smal ut då kjolen är så bred. 😂

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Tarotstollan
8/6/17, 10:38 AM
#17

#16. Bra tanke, då behöver jag inte heller bry mig om att banta!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Aleya
8/6/17, 11:27 AM
#18

#17 ne det är bara ta en korsett och en stor kjol så har man klämt ner fläsket under kjolen och så har man gömt det och bantat på samma gång. 😆

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Tarotstollan
8/7/17, 12:16 AM
#19

#18. Lite svårt att gå med den påsen på knäna bara!😉😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Aleya
8/15/17, 4:17 PM
#20

#19 ne det blir inte så stor påse om man har rätt korsett. 😉 tro mig. Kan mina korsetter 😂

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Tarotstollan
8/15/17, 8:36 PM
#21

😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Aleya
9/7/17, 6:47 AM
#22

#21 så alla kan ha korsett. Men man bör inte börja med att ha den i typ 8 timmar utan bara några timmar i taget.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: