Annons:
Etikettprathörnan
Läst 1389 ggr
Carmarino
4/13/17, 2:43 PM

... och julen varar än till påska?

Glad påsk till alla er julälskare där ute. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Honestyisdead
4/13/17, 2:49 PM
#1

Glad påsk. Städade ut julen i måndags 🤐

Fransu
4/13/17, 2:50 PM
#2

Har en granne som fortfarande har sin adventsljusstake i fönstret. Har funderat under vintern/våren om den ryker i påsk. Återstår att se. 😃

Glad Påsk!

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Carmarino
4/13/17, 4:32 PM
#3

#1 Du är värre julfreak än jag. Det är rätta takter! 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
4/13/17, 4:37 PM
#4

#2 Har faktiskt också två ljusstakar framme, som egentligen är julljusstakar. De föreställer ett hjärta respektive en stjärna, så jag tycker inte de är så juliga faktiskt. Därför har jag dem framme året om. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fransu
4/13/17, 4:50 PM
#5

#4 Den som grannen har är verkligen en sån där klassisk julljusstake. Har även sett andra varianter i andra fönster som inte är juliga, såna hade jag lätt själv kunnat ha framme året runt.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Carmarino
4/13/17, 5:16 PM
#6

#5 Kanske man skulle satsa på att skaffa en vit eller ofärgad adventsljusstake nästa jul. Då kan man måla den gul och sedan måla på några ägg och kycklingar. Vips har man en påskljusstake. Det funkar nog att göra samma till midsommar, men då behåller man den vit och målar bara på lite sommarblommor. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Carmarino
4/15/17, 8:24 PM
#7

Med tanke på att det verkar vara snö i nästan hela landet, så verkar det som om julen faktiskt varade ända till påska. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
4/19/17, 2:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Hittade dessa tre när jag parkerade moppen vid favorit lunchstället.

Carmarino
4/19/17, 5:14 PM
#9

Vad roligt att det är vissa tappra julbockar som håller ut så länge de kan - och att de slipper bli nerbrända. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: