Annons:
Etikettertraditionerhistoriabudskap
Läst 576 ggr
Eda
2017-01-27 09:56

Julminne från 1960-talet

I vår familj har vi som tradition att alla får strumpor, såväl unga som gamla. I strumpan skall det alltid finnas en mandarin i tån, sen paketerad marsipangris, något läsbart och kanske några småpresenter.

Ett år hade vi svägerska och svåger boende hos oss över julen, så jag traskade ut på stan för att skaffa något till deras strumpor. I en tobaksaffär på Nybrogatan i Stockholm hade jag tänkt köpa en handarbetstidning till min svägerska, men eftersom den tidning jag tänkt köpa var slut valde jag en tidning med en vacker påklädd kvinna, som jag trodde var en modetidning. Tidningen var inplastad så den gick inte att bläddra i. Men till min förvåning rodnade försäljaren och stammade: det är en herr, herr, herrtidning! Jag valde då en annan tidning men oj vad jag skrattade, efteråt tänkte jag att det kanske var lite synd att försäljaren inte sålde tidningen för det skulle vara obetalbart att se min svägerskas min om hon fått tidningen och bläddrat i den!

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Maria
2017-01-27 10:03
#1

Hahaha, så det kan bli.😃

Ja det var ju lite synd att du inte fick se svägerskans reaktion😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Carmarino
2017-01-27 10:12
#2

Om inte annat så kanske svågern hade blivit glad. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
2017-01-27 13:19
#3

😂 Ja, hon hade nog blivit förvånad!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

DesK
2017-01-27 19:30
#4

Ha ha ha, det hade kunnat bli en riktigt kul och spännande julafton😃

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

TjockaBerta
2017-01-27 21:39
#5

Det hade kunnat bli en oförglömlig jul 😃

>>>Malum domesticum<<<

Aleya
2017-03-03 09:39
#6

Hahahaha hade ju kunnat bli spännande. Jag minns när mamma hade på 90-talet köpt ett set som hon trodde passade hennes kusin som just blivit 30. Jag sa stopp det är ju för tusan kräm för rynkor du köpt. 😂 hon fick inte den presenten.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Upp till toppen
Annons: