Annons:
Etikettprathörnan
Läst 606 ggr
Carmarino
2016-12-30 12:17

Nyår

Visserligen är ju juldagarna över, men visst räknas väl nyår till julen också? Ska ni göra något särskilt? Vad ska ni äta? Skriv och berätta, och visa gärna lite foton också.

Själva tillbringar jag nyårsafton hemma. Visserligen är mina katter inte jätterädda för fyrverkerierna, men lite oroliga blir de, så jag vill helst inte lämna dem hemma. Trivs dessutom själv bäst med att vara hemma nyårsafton. Särskilt nu när det verkar vara någon slags sport bland ungdomarna att istället för att skjuta upp raketerna, så skickar de dem rakt mot människor och djur.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Aleya
2016-12-30 12:41
#1

Har problem med ryggen så det blir bara att vara hemma. Ska dricka pommac och det är jag nöjd med.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Tarotstollan
2016-12-30 15:19
#2

Planen är att jag skall vara hos mamma + gäster tidigt på e. m. och sen skulle jag vara hemma resten av kvällen men nu blev jag hastigt bortbjuden på kvällen till grannar, som jag firat med förr om åren.
Så jag vet inte ännu hur det blir, det beror ju lite på när jag kommer hem från mammas, hur jag mår och hur det står till med smällandet ute på området.
Mina katter är allt ifrån lite rädda och nyfikna till att bli jätterädda, beroende på vad som skjuts upp. Själv tycker jag allt är otäckt och är smårädd mest hela tiden.
Hos mamma skall vi doppa i grytan och kommer jag att vara hemma fixar jag till en potatisgratäng, köttbullar, prinskorv och rödkål. Både cider, julmust och vin finns hemma redan.
Går jag bort så brukar det bl.a. bli ostbricka och lite småplock, cider, vin eller vatten beroende på vad man vill ha. Godis och frukt självklart!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

jollycox
2016-12-30 16:15
#3

Vi kommer vara familjen med tre hundar och tre katter här hemma. Två av hundarna är rädda och tredje blir som tur är bara lite orolig när det smäller som värst. Ena katten bryr sig inte och dom två andra är bara 6 månader så vi får se hur dom reagerar.
Vi kommer nog spela nåt sällskapsspel och se lite på tv.
Till middag blir det oxfile, potatis och morotsklyftor i ugn och nån sås. Brownie med hallonsorbet till efterrätt.
Några av oss är lite förkylda så jag tror och hoppas att det blir en lugn kväll.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

DesK
2016-12-31 00:04
#4

Eftersom vi har hund är vi alltid hemma på nyårsafton. Just iår får vi fina gäster och tänker äta något gott. Det får bli en nötstek och något vettigt veganskt, för vi är en glad och brokig samling 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Upp till toppen
Annons: