Annons:
Etikettertraditionerhistoriabudskap
Läst 1074 ggr
[Tina-1990]
2016-12-23 17:39

Finklädd i jul

Nu när det är jul igen och tidigare var det ju ganska självklart för de flesta att klä sig lite bättre då, men i dag är det mer olika hur man gör då. Hur gör ni, klär ni upp er i finkläder till jul? Vilka slags kläder? Måste barnen klä upp sig (de allra minsta kan ju inte fixa det själva och det är väl inte så noga heller, men sedan)?

Annons:
Tarotstollan
2016-12-23 17:45
#1

Förr gjorde jag det men numera tar jag på mig lite mer bekväma kläder, så man kan sitta ordentligt utan att dragkedjan eller knapparna hotar att sprängas!😉😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Honestyisdead
2016-12-23 17:47
#2

Vi klär upp oss fast vi bara är vår lilla familj. Det är ju en högtid och då tycker jag det gör till.

Kommer ha en svart klänning imorgon och glittrande smycken.

Odd
2016-12-23 18:01
#3

Jag har funderat lite på vad man ska ha på sig, men kommer antagligen sluta upp i jeans och t-shirt som vanligt. Tycker att hela julfirandet är obekvämt och långtråkigt, så det minsta jag kan unna mig är bekväma kläder

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

sp0ngeb0b
2016-12-23 20:38
#4

Vi brukar inte precis vara jättefina, kanske vissa tar på sig en skjorta eller lite extra fin tröja/blus. Imorgon tänker jag dock ha en stickad jultröja på mig! Jag bryr mig inte särskilt mycket, men tycker man kan försöka ha lite julfärger om inte annat.

Carrosh
2016-12-25 00:53
#5

Det är lite olika. Vi var båda rätt bekväma idag, eftersom det bara blev sambon och jag. Men är vi iväg eller har gäster så klär vi ju upp oss iaf.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

jollycox
2016-12-25 20:27
#6

Förut var jag mer finklädd och dom runt mig brukar vara rätt finklädda. Själv gick jag i en pyjamas, fast jag använder den som mysdress. :)

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Annons:
Upp till toppen
Annons: