Annons:
Etikettdekoration
Läst 1895 ggr
Tarotstollan
12/14/16, 2:01 AM

Julprydnader.

För undantag av granen vad är det näst viktigaste för er i julprydnader av hemmet för att känna att nu är det jul?

För mig är det tomtar, tomtar och åter tomtar!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Myrra
12/14/16, 4:50 AM
#1

Adventsljusstake

Honestyisdead
12/14/16, 10:25 AM
#2

Olika juleljus som min gardin, stjärnor och stakar.

Carmarino
12/14/16, 11:22 AM
#3

Har så många olika saker som är jul för mig. Ljusgirlanger lite här och där, mormors broderade bonad, jultavlorna som min mor broderat, tomten med renar och släde i fönstret etc., etc. Kan inte välja bara en.🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

JMW
12/14/16, 12:05 PM
#4

Det näst viktigaste är givetvis adventsstakar och stjärnor. Utan dem blir det inte jul.

DesK
12/14/16, 1:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

För mig är det inte jul om jag inte får tyska julkakor. Öppnade dem till kaffet idag, så nu är det jul🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Carmarino
12/14/16, 2:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Till advent tar jag fram min julmugg och den lilla julbrickan. Ser fram emot det lika mycket varje år.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Ria74
12/15/16, 10:40 AM
#7

Jag har en gammal tomte eller vätte som måste vara med för att det ska kännas som jul 🙂

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

sp0ngeb0b
12/15/16, 11:49 AM
#8

För mig är det belysning och ljus, alltså stjärnor och adventsljusstakar i fönsterna, ljusslingor både utomhus och inomhus, tända ljus lite här och var. Blir så mysigt då😍

Carmarino
12/15/16, 2:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

#7 Det är samma för mig. Fick ärva vår gamla tomte efter min mor. Han är över 60 år gammal och heter Julius. Han bär på en liten jutevävssäck, som tidigare innehöll små julklappar som min mor slog in någon gång på 1950- eller 1960-talet. Har kvar julklapparna, men de ligger inte i säcken längre för den blev så tung så den trillade ner på golvet hela tiden - till katternas förtjusning. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Ninji]5
12/15/16, 3:46 PM
#10

Julen börjar för mig när julbocken kläs in i granris :)
Stommen är för övrigt ihopsnickrad av min morfar.

jollycox
12/15/16, 5:43 PM
#11

Glitter! Vi har alltid massa glitter upphängt och utan det känns det inte som jul.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Upp till toppen
Annons: