Annons:
Etiketterjulförberedelserklapparpresenter
Läst 1313 ggr
ilenna90
11/13/16, 7:11 PM

julklappsspelet

antar att vi är flera som kommer köra julklappsspelet på julafton? ni vet när alla köper x antal julklappar var för en bestämd summa och man sedan spelar om dessa med tärningar och snor från varandra? ^^ 

tänkte att vi kan hjälpas åt lite i den här tråden med tips? 
jag har en julklapp kvar att köpa och skulle gärna vilja ha tips på något som kostar ca 30 kr och som kan passa både tjejer och killar. (och inte prynadstomtar, lyktor eller godis ;)) 

så fyll gärna på listan! :) (kopiera, klistra in, skriv in ditt tips, skicka) fritt fram att lägga till någon mer kategori också =) 

tips som funkar till både tjejer och killar i olika åldrar (vuxna): ca 30-50 kr 
doftpåse 
trisslott 
kökshandduk 
doftljus 
glöggmuggar

  • Redigerat 3/23/21, 4:27 PM av Carmarino
Annons:
Aleya
11/13/16, 7:22 PM
#1

Klappelaj kallar vi det. Det var chefen som införde detta när Hon flyttade från Danmark hit. Kul som tusan på julfesten på jobbet. Jag säger coola glas. Magneter Godis

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Tjeja
11/13/16, 7:23 PM
#2

Pennor

I second hand kan man hitta fynd också! ibland saker man aldrig tänkt på innan man plötsligt ser dem.

Halsduk

Reflexer

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

ilenna90
11/13/16, 7:28 PM
#3

(fyller på med era tips =) ) 

tips som funkar till både tjejer och killar i olika åldrar (vuxna): ca 30-50 kr 
doftpåse 
trisslott 
kökshandduk 
doftljus 
glöggmuggar 
reflexer 
godis 
magneter
coola glas

tips som funkar till både tjejer och killar i olika åldrar(vuxna) 50+ kr 
halsduk

Tjeja
11/13/16, 7:38 PM
#4

tips som funkar till både tjejer och killar i olika åldrar (vuxna): ca 30-50 kr 
doftpåse 
trisslott 
kökshandduk 
doftljus 
glöggmuggar 
reflexer 
godis 
magneter
coola glas
pennor

reflexer

tips som funkar till både tjejer och killar i olika åldrar(vuxna) 50+ kr 
halsduk

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Tarotstollan
11/13/16, 9:55 PM
#5

När vi lekte det var det mest knas men användbara och roliga saker som: kryddor, pappersnäsdukar, toalettpapper, sedel i detta fallet blir det ju 20 eller 50 kr, strumpor mm.
Någon hade spelat där de hade med: morötter, paprikor, bananer, blomkål, flaskor med senap ock ketchup.
När man tänker efter finns det mycket kul och knasigt man kan ha med om det inköps senast dagen innan.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

parsley
11/17/16, 10:14 AM
#6

Fungerar det med välgörenhet? I så fall kan man ju ge en summa till någon lämplig välgörenhetsorganisation och slå in ett gåvobevis. 

Tvål är väl inte med på listan (om man nu tycker tvål är käckt) 🙂

Anordnas det någon julmarknad i närheten så kan man ibland hitta lämpliga småpresenter där. Jag tänker spontant på små akvarellmålningar, som kanske kan hittas till lämpligt pris. En del konstnärer säljer också tryck av sina målningar.

Annons:
ilenna90
11/17/16, 10:51 AM
#7

#6 ja det kan ju funka, men kanske inte så 'kul' när det bara ska handla om ca 30-50 kr :) men bra tips med att kolla på marknader och sånt! :)

VildaVittra
11/29/16, 8:37 AM
#8

Tandkräm med baconsmak kommer definitivt ehhh .. göra någon lycklig. http://www.bluebox.se/Tandkram-med-Smak

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: