Annons:
Etikettprathörnan
Läst 952 ggr
Tarotstollan
2016-10-19 20:27

Juleskum 2016.

Årets smak är "Tomtegröt och Kanel", någon som köpt och smakat på dem?

Jag köpte en påse för avsmakning nu i kväll och det var ingen höjdare precis. De första smakade lite kanel men ju fler jag åt så försvann den smaken och vart grötsmaken tagit vägen undrar jag? Tyckte bara att det var någon sur bismak på dem.
Kommer att hålla mig till de vanliga rosa tomtarna i år!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
[gulapelsin]
2016-10-19 20:39
#1

Älskar tomtegröt med kanel så låter gott men kanske inte är någon höjdare i godisform, har inte sett dem i affärerna ännu dock vart hitta du din? jag gillar inte vanliga juleskum något vidare dock dem är ok.

Tarotstollan
2016-10-19 20:42
#2

Jag köpte den på Ica. City Stormarknad.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Vixxen
2016-10-19 21:30
#3

Låter riktigt äckligt…

Carmarino
2016-10-20 11:46
#4

Har för mig att de hade några med apelsinsmak för ett tag sedan. De var rätt goda. Årets tomteskum har jag inte sett än. Får hålla utkik nästa gång jag handlar, men om jag hittar dem så blir det bara en "smakpåse". 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
2016-10-20 21:41
#5

Ja, de med apelsinsmaken var goda.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
2016-11-03 12:34
#6

Nu har jag köpt en påse med årets juleskum. Håller med om att den inte smakar något vidare. Den smakar lite, lite kanel, men sedan kommer det en underlig eftersmak som förmodligen ska föreställa gröt - men det smakar inte gröt. Nej, jag håller med Tarotstollan om att det får bli de vanliga rosa istället.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Spectabile
2016-11-06 15:57
#7

Jag har också testat "gröt o kanel" , en enda räckte för mig. Håller med om att det blev en konstig eftersmak,äckligt 🤮

jollycox
2016-11-08 17:07
#8

Jag tyckte dom var goda. Men jag tycker inte alla smakar likadant. Ibland kommer en kraftig smak av risgröt och kanel.
Men inte så konstigt egentligen att många tycker att den inte smakar tomtegröt. Tänk själva att göra den smaken utan att det faktiskt är det.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

[smalldreams]
2016-12-29 21:01
#9

Nä usch dem var äckliga enligt mitt personliga tycke, vanliga är goda inte dessa!(enligt mig) + hade höga förväntningar på dem då jag inte brukar vara petig.. är ngn utförsäljning nu för cirka 10 kr styck där jag bor

Tarotstollan
2016-12-29 21:18
#10

I den Ica affären där jag handlar mest, säljer de ut dem och de rosa för 5 kr påsen.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[smalldreams]
2016-12-29 21:19
#11

#10 bor någonstans där dem tar allting ganska dyrt så varierar väl från vart du bor(:

Carmarino
2016-12-30 11:34
#12

Testade att göra skumtomtefudge för första gången i år. Kommer inte att göra om det. Då äter jag hellre skumtomtarna som de är.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Ria74
2016-12-30 12:59
#13

Jag provade årets smak och var inte imponerad, tyckte det smakade som kattkräks luktar 🤐kastade resten av påsen och håller mig till dom vanliga rosa tomtarna 😃

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
Upp till toppen
Annons: