Annons:
Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 1059 ggr
[gulapelsin]
10/17/16, 7:43 PM

Julklappar 2016

Ska fixa presenter/julklappar iår

till mamma, pappa, min man.

kanske till min storebror och lillebror.

har ide brist, har ni några rekommendationer vad har ni själv gett/ska ge?

Annons:
_Fisken
10/17/16, 7:50 PM
#1

Gör ett klippkort till din mamma.  "Städa köket", "fixa middag", "frukost på säng" etc. När hon vill ha den tjänsten av dig då klipper hon lös den "kupongen"…
Det kortet är gratis o producera o uppskattas. Det kan jag lova (som förälder) !!

vendelay
10/17/16, 8:01 PM
#2

Något som min mamma (och jag för den delen haha) älskar att få är t.ex. en kalender från Stockholms Katthem eller liknande, ett planterat träd någonstans i typ Afrika, bli fadder åt en isbjörn (där kanske ett års medlemskap är betalt). 

Mitt tips är att försöka undvika att ge "saker" så långt som möjligt - för det gör alla andra! Ett klippkort som #1 säger är mycket mer unikt, ett fadderskap åt ett utrotningshotat djur är mycket mer omtänksamt. Jag uppskattar såna gåvor mycket mer för då känns det som att personen som givit presenten faktiskt tänkt till och inte bara köpt en mössa på stan eller så. 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[gulapelsin]
10/17/16, 8:36 PM
#3

Kommer köpa lite detta året för gav "lättare" presenter förra året. Kommer dock bara köpa sånt som kommer till användning en av presenterna jag hitta var ett doftljus där en del av pengarna går till cancerfonden eller liknande minns inte exakt. Försöker leta på bra grejer och inte random. Men när jag får vill jag gärna ge tillbaks, välgörenhet är bra.

vendelay
10/17/16, 8:41 PM
#4

#3 Det låter väl bra! Ett annat tips för att spara in pengar och konsumtion är att köpa något som flera kan använda. T.ex. jag gav mina föräldrar en kalender förra året så de delade på samma present liksom.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: