Annons:
Etikettmusik
Läst 3571 ggr
Carmarino
10/14/16, 10:36 AM

Julsånger - vilken är din favorit?

Vilken är din favoritjulsång? Lägg till om din favorit inte finns i listan.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

  • Redigerat 12/11/20, 11:50 AM av Carmarino
Annons:
iFokus
10/14/16, 10:39 AM
#1

Carmarino har lagt till följande förslag:

  • Staffansvisan - valfri artist
  • Stilla Natt/Silent Night - valfri artist
  • Tomtarnas julparad - valfri artist
  • Tomten, jag vill ha en riktig jul - Busungarna
  • Tänd Ett Ljus - Triad
  • We Wish You A Merry Christmas - valfri artist
  • White Christmas - Bing Crosby
  • Winter Wonderland - Sleigh Ride - valfri artist
  • Vår Julskinka Har Rymt - Werner & Werner
JMW
10/14/16, 5:24 PM
#2

Gläns över sjö och strand är min absoluta  julfavorit.

Carmarino
10/14/16, 5:32 PM
#3

#2 Ja, den är fin.

Kom på nu att jag kanske skulle förtydliga att Staffansvisan är den som brukar kallas "Staffan var en stalledräng". Kanske inte alla som vet det, för det finns ju ett antal olika staffansvisor.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
10/14/16, 5:37 PM
#4

Själv har jag lyssnat på Brandsta City Släckers varje jul i rätt många år, så nu hör den till mina favoriter. Tyvärr är videon inte den bästa, utan hackar en del. Originalet är mycket bättre.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

iFokus
10/15/16, 10:17 AM
#5

Jinglebelle har lagt till följande förslag:

  • It's The Most Wonderful Time of the Year - Andy Williams
  • Have Yourself A Merry Little Christmas- Frank Sinatra
  • Let it snow! Let it snow! Let it snow! - Frank Sinatra
  • Little Drummer Boy- valfri artist
  • Sleigh Ride - The Ronettes
  • The Christmas Song - Nat King Cole
Jinglebelle
10/15/16, 10:32 AM
#6

#2 Gläns över sjö och strand är jättefin och verkligen stämningsfull 🙂

Just nu är jag mycket för gamla amerikanska klassiker (ja, jag har börjat lyssna så smått redan nu). Vet inte riktigt varför, men mysfaktorn blir väldigt hög!

Annons:
Carmarino
10/15/16, 11:40 AM
#7

#6 Little Drummer Boy hade jag med, men under namnet "Peace On Earth - Little Drummer Boy - Bing Crosby & David Bowie", så då får vi se vilken som är populärast - om nu någon hittar den under "Peacon On Earth". 🙂

Tycker du har valt bra låtar. Letade bara i dem som befinner sig i min "jullista" för tillfället. Har inte haft tid att uppdatera den på flera år, så därför saknas det nog en hel del. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Jinglebelle
10/15/16, 12:10 PM
#8

Hoppsan, tyckte att jag lusläste listan för att inte lägga till dubbletter, lurigt när det finns olika namn 🙂

Det känns som att du redan hade täckt upp de flesta fina klassiker, men det var dessa låter som jag saknade vid första anblicken.

Perfekt att det blir en sammanställd lista såhär, kommer förmodligen att sno den rakt av för att ha en ny låtlista att lyssna på den här säsongen 😉

Carmarino
10/15/16, 12:47 PM
#9

Jag har faktiskt fler på min spellista, men tog inte med merän dem jag tror många tycker om. Annars hade listan blivit ännu längre. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

iFokus
10/15/16, 8:00 PM
#10

tlover har lagt till följande förslag:

  • O helga natt - valfri artist
tlover
10/15/16, 8:02 PM
#11

O helga natt när min fd sänglärares karl sjunger den (operasångare). Så sjukt bra, ingen stor artist kommer ens i närheten av att göra den lika bra som han.

Den är den absoluta favoriten även om jag gillar de flesta jullåtarna (Fast helst ska det inte vara Carola som sjunger dom, förutom en låt som jag glömt vad den heter som hon faktiskt gör bra)

l'm back

Carmarino
10/29/16, 8:38 AM
#12

Är det ingen som har fler julfavoriter? :-)


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

jennihanna
10/31/16, 10:56 AM
#13

Alla jullåtar av Doris Day är jättefina!

Annons:
iFokus
11/8/16, 12:01 PM
#14

DramaSara har lagt till följande förslag:

  • Emilia Amper - Ljus i mörkrets tid
DramaSara
11/8/16, 12:04 PM
#15

Ifjol på SVT's Luciamorgon med bl a Rickard Söderberg så spelade Emilia Amper sin egenkomponerade "Ljus i mörkrets tid" som VERKLIGEN slår an en riktig jul-nerv i mig. Kanske lite vemodig och dyster, men med ett fint budskap till oss alla. Den finns på Spotify om ni vill bekanta er lite närmare med den. Jag lade till den i Admins lista. :)

Carmarino
11/24/16, 11:10 AM
#16

En annan av mina julfavoriter. Tycker den passar bra så här en månad innan julafton. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

iFokus
11/24/16, 4:15 PM
#17

lutralutra har lagt till följande förslag:

  • All I Want For Christmas Is You - Mariah Carey
iFokus
11/24/16, 6:08 PM
#18

amandajklath har lagt till följande förslag:

  • Ljuset i advent
Carmarino
11/25/16, 4:48 PM
#19

Ytterligare en av mina julfavoriter. Tycker den är 100 % julstämning.🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
11/26/16, 2:10 PM
#20

Mer julmusik finns på P4 Bjällerklang.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
DesK
11/26/16, 3:54 PM
#21

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

iFokus
11/26/16, 6:32 PM
#22

Åsa S har lagt till följande förslag:

  • The night santa went crazy
Carmarino
11/26/16, 6:52 PM
#23

Den här var en av min mors favoriter, så jag gjorde ett julband (det var på den tiden man använde kassettband) till henne, där varannan låt var Hej mitt vinterland. Det var dock två olika inspelningar, varav denna var den ena. En annan var den här. Den tredje var denna.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

iFokus
12/2/16, 12:58 PM
#24

Carmarino har lagt till följande förslag:

  • Skinnknuttarnas hjulafton
Carmarino
12/2/16, 12:59 PM
#25

Ytterligare en julfavorit. Vår granne hade den på skiva när jag var barn, så den gick varm hela december.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Anna-1962]
12/3/16, 4:32 PM
#26

Tycker det är kul att få höra nya - också.

Carmarino
12/3/16, 5:20 PM
#27

#26 Lägg gärna till några av dina nya favoriter. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
flocken
12/5/16, 8:02 AM
#28

The pogues - the fairytale of New York Måste vara en utav de bästa jul låtarna.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

iFokus
12/5/16, 8:04 AM
#29

flocken har lagt till följande förslag:

  • The pogues - the fairytale of New York
Carmarino
12/5/16, 1:08 PM
#30

#28 Håller med. Den finns redan i listan, men står som "Fairytale Of New York - The Pogues/Kirsty MacColl". Just nu ligger den på sjunde plats. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

flocken
12/5/16, 1:38 PM
#31

#30 hittade den inte. Tänkte att en sån låt kan ju inte vara bortglömd

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Carmarino
12/5/16, 1:39 PM
#32

#31 Nej verkligen inte. Nu är den dessutom femma på listan. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

iFokus
12/6/16, 12:04 AM
#33

Tarotstollan har lagt till följande förslag:

  • När juldagsmorgon glimmar
  • Mössens julafton
  • Ave Maria
  • Det strålar en stjärna
  • Jag drömmer om en jul hemma
  • Jul i gamla stan
  • Så milt lyser stjärnan
Carmarino
12/13/16, 1:24 PM
#34

En liten julquiz om jullåtar kanske kan vara något att pyssla med så här 11 dagar före julafton? 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
iFokus
12/14/16, 1:03 AM
#35

Tant Grön har lagt till följande förslag:

  • Vem är det barnet - Jan Malmsjö
iFokus
12/14/16, 10:56 AM
#36

Tant Grön har lagt till följande förslag:

  • Varje människa har ett ljus - Jan Malmsjö
[Tina-1990]
12/23/16, 5:09 PM
#37

Varje människa har ett ljus = Mary's Boychild

iFokus
12/5/17, 4:56 PM
#38

Carmarino har lagt till följande förslag:

  • Bedste blev kørt over af et rensdyr - Linie 3
Carmarino
12/5/17, 4:57 PM
#39

Bedste blev kørt over af et rensdyr är en dansk översättning av en amerikansk julsång. Den är ganska "rå", men jag tycker ändå den är rolig. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
11/30/18, 4:09 PM
#40

Glöm inte rösta på era julsångsfavoriter. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

iFokus
12/25/18, 4:20 PM
#41

Göstage har lagt till följande förslag:

  • "My favourite time of the year"-Florin Street Band
Annons:
Emo
12/11/20, 12:29 PM
#42

Det är inte snön som faller

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Carmarino
12/11/20, 1:55 PM
#43

#42: Är det en jullåt?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Emo
12/11/20, 2:20 PM
#44

#43 JA! Skriv in den på google Lyssna och njut!

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Upp till toppen
Annons: