Annons:
Etikettprathörnan
Läst 1502 ggr
missmagicscabinet
2016-01-09 20:05

Vilka saknar julen?

Hur många har julabstinens? 

Nu när allt är över känns det allt lite tomt… 

Jag hade en ovanligt julig advent i år med julpyssel och många julfikan och så vidare. Läste till även denna underbara bok som gav mig oändligt med jul och vinter stämning. Det är fortfarande riktigt bra vinter men jag saknar julen! 

Vilka håller med?

Personlig hemsida: HÄR

Min roman & mitt seriealbum HÄR. 

Annons:
VildaVittra
2016-01-09 20:10
#1

Du får väl börja att påskpyssla och ha påskfikan? 🙂

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Amephyst
2016-01-09 20:13
#2

Jag hade knappt tid till julen på grund av skolarbeten och tentor… Så ja, jag har julabstinens😢

fruktgumman
2016-01-09 20:13
#3

Ja det är så mörkt ute så julen hade gärna fått pågå längre tid för mig.

missmagicscabinet
2016-01-09 20:20
#4

#1 jo, det är sant. Dags att gå vidare till nästa högtid haha 👍

#2 Förstår vad jobbigt 😕

#3 Håller med! Man behöver lite julmys som liksom lyser upp! :)

Personlig hemsida: HÄR

Min roman & mitt seriealbum HÄR. 

Rita-S
2016-01-09 20:35
#5

Jag saknar julpysslet, men håller faktisk redan på att sticka både uppdrag från bekanta som betaler mig för stickningsarbete, samt kommande julklappar :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Tarotstollan
2016-01-09 21:09
#6

Jag saknar julen väldigt mycket. Det är alltid så stressigt hela december månad med allt som man "måste" göra innan det är jul.
Sen när det väl blivit julafton, så är jag borta i stort sett hela dagen så när jag väl kommer hem så är ju julafton nästan slut.
Dagarna efter är ungefär lika dana, så jag känner inte att jag hunnit med att få in julen i mitt eget liv, bara i de andras liv.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Gunlog
2016-01-10 01:58
#7

#6 Håller med fullständigt. Hela december går åt att stressa. Dock sitter jag på ändan hela julafton och dagarna därefter, men jag tänker varje julafton på vart december tog vägen. Och sen tänker jag "nästa år ska det bli annorlunda". Jovisst, pyttsan, go'midda'. Det blir samma visa varje år ändå…

Jag förstår det inte. Iofs kan jag säga att mitt jobb har ställt till det för mig de senaste 4-5 åren. Jag har bara inte orkat hålla på med allt bakande, pysslande, dammande och pyntande när jag kommit hem från jobb som jag har gjort tidigare år. Men nu har jag gått ifrån det jobbet, och även om jag hittar något nytt jobb innan nästa jul så tror jag inte att jag är så trött efter en arbetsdag som jag har varit efter det jobbet som jag lämnade.

Jag saknar julen varje år för jag hinner inte med riktigt. Men det blir nog ändring på det i framtiden, får jag hoppas. 👍

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Tarotstollan
2016-01-10 02:21
#8

#7. Vad skönt att det finns andra som känner lika dant som jag, trodde jag var ensam!
Nu har det redan gått 2 veckor sedan jul och jag undrar fortfarande vart julen tog vägen!🤔

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Gunlog
2016-01-11 08:28
#9

Jag har fortfarande julen kvar. 🤪

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Rita-S
2016-01-11 08:44
#10

Jag med! Jag frågade killen i går om vi skulle städa undan julen. "Nä, det är så mysigt att ha det framme, kan vi inte vänta lite till?"

:D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

JMW
2016-01-11 09:38
#11

Jag kan sakna det på något sätt. Den är så kort men det är nog känslan och stämningen före jul jag saknar.

Här finns ingen jul kvar. Har ägnat några dagar åt att städa undan allt. Känns så skönt och nytt och fräscht på något sätt. Har nu istället börjat fundera på påskpyssel. Har skrivit ut mängder med mönster för påsk som jag ska börja pyssla med.

VildaVittra
2016-01-11 11:37
#12

För er som vill påskpyssla nu i brist på jul, så har jag startat denna tråd: http://hantverk.ifokus.se/articles/56937a148e0e7422d6004b99-snart-kommer-paskharen-studsande

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Tarotstollan
2016-01-12 00:35
#13

Här står julen orubbad och kommer att göra det till minst slutet av januari.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Tant Grön
2016-01-13 22:34
#14

Vi skall plocka ner adventsstjärnorna och stakarna till helgen. Julstjärnan är död, men Julgranen har skjutit en massa nya skott. Den har knappt tappat ett enda barr. Ser ut som om vi tagit in den igår. Och, min man låter mig inte slänga ut den.

Aleya
2016-01-24 10:29
#15

Saknar julen lite. Men det kommer ju en detta året med. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Tant Grön
2016-01-24 11:17
#16

Har inte börjat sakna den än, Julgranen är fortfarande så grön och fin. Och min man vill absolut ha den kvar ett tag till.

Upp till toppen
Annons: