Annons:
Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 831 ggr
Tant Grön
12/4/15, 12:46 AM

Julklappar till tiggarna.

Har funderat på att ge julklappar till tiggarna som sitter utanför dom affärerna jag brukar handla i. Skulle vilja ha lite tips på vad man kunde ge. Ingen choklad eller godis för dom har inga pengar till tandläkare.

Annons:
fridelfina
12/4/15, 4:54 AM
#1

Pengar? Eller nåt som de kan sälja för att få pengar? Fråga dem vad de behöver?

 
 

Rita-S
12/4/15, 7:20 AM
#2

De skulle nog säkerligen uppskatta att få strumpor, mössor, vantor, halsdukar och sådan man stickat själv tror jag nog. Måste va kallt att sitta där vintertid. Eller ett tovat stickat sittunderlag? Handvärmare, ni vet sådana man "bryter" så blir de varma medans de stelnar och sen kokar man de för att få de flytande igen du vet?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Gunlog
12/4/15, 7:47 PM
#3

Pengar är nog ingen bra idé även om tanken är god.

Om inget annat så är risken stor att dom blir rånade nu under juletid.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Tant Grön
12/4/15, 8:24 PM
#4

1# Lite extra pengar blir det och ett julkort. Svårt att fråga när man inte kan språket. Verkar som dom kan bara lite engelska.
Sittunderlag var en bra idé.  Har frigolitskivor och tyg med plastad undersida som jag kunde göra något av. Handvärmare blir dom nog glada för.
#3 Vill ändå chansa och ge lite extra pengar.

Torparmor
12/4/15, 8:59 PM
#5

Om du vet varifrån de kommer kan du använda datoröversättning för att kommunicera lite grann. Har de möjlighet att värma mat kan några soppkonserver kanske passa. Tag ett kort på någon soppburk eller påse, visa och "fråga"


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Tant Grön
12/4/15, 9:07 PM
#6

#5 Jättebra idé med konserver. 🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: