Annons:
Etiketterkreativa-hörnanböckertexterprylarmusikfilm
Läst 1892 ggr
Gunlog
11/29/15, 5:22 PM

Jul utan tomtar

Japp. Har bestämt mig helt nu. Det blir ingen jul med alla mina drygt 200 tomtar i varje hörn och vrå.
Jag kommer att pynta som bara den, men inte en endaste tomte kommer att finnas med (förutom dom i dörrkransen, i adventsstaken och den i min elljusstake).
Det känns roligt och lite utmanande.
Jag kände bara stress över att behöva dra ner alla lådorna från förrådet för att pynta, och att sen packa ner allt igen. Nu känner jag bara roligt och mysigt att få gå runt och lulla här i huset, och känna julkänslan krypa fram.
Jag har många idéer som ska göras, och naturligtvis ska jag lägga in bilder här efterhand som jag gör dom färdiga.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Annons:
Ria74
11/29/15, 6:45 PM
#1

Spännande, ser fram emot bilder :)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Gunlog
11/29/15, 7:00 PM
#2

Det kommer. Jag ska använda mig av mitt tingel-tangel, men inga tomtar…

Det blir kanske inte så juligt. Vem vet?

Men jag tar bilder, jag lovar. 😉

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Ria74
11/29/15, 7:03 PM
#3

Tror nog det blir juligt ändå :) rolig utmaning att pynta utan tomtar. EXpressen du använda snögubbar och andra figurer som hör julen till som luciatåg?

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Gunlog
11/29/15, 7:06 PM
#4

Njaäe… Mer att det blir stort, men lite av det. Innan har det varit litet och massor av det. Får se hur det blir.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Tarotstollan
11/29/15, 8:55 PM
#5

Julpyntandet skall ju vara roligt och inte innebära stress. Nästa år kanske du känner för att plocka ner dina tomtar igen eftersom du då inte sett dem på 2 år. Det är väl alltid kul att pynta när man själv bestämmer hur man vill ha det, så det kommer med all säkerhet bli alldeles underbart jul pyntat hemma hos dig!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Gunlog
11/29/15, 10:29 PM
#6

Ja, jag känner så också. Till och med sambon sa att vi kan ha tomtar framme vartannat år. Jag har tagit fram några snögubbar, prydnadsgranar, blommor i tyg och svampar i både trä, glas och keramik. Några jättestora kottar har också fått sin plats.
Jag ska ta in lite thujakvistar och hänga i fönster med rött sidenband… Några polkagriskäppar ska också hängas…
 Jag hoppas jag får in det så att det blir stämning…

Här är en idé jag har fått från Facebook. (Får mycket idéer därifrån.)

Denna blomman har en rosa, flätad kruka. Den trivs jättebra i den krukan så jag vill inte störa den. Jag såg idén att vända ut och in på en matavfallspåse och sätta blomman med kruka i den. Dock ska jag byta den stora gula kulan till en röd.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Annons:
JMW
11/30/15, 2:18 PM
#7

#6 Men så snyggt och så smart. Det måste jag också göra. Påsar har vi ju massor av.

Ria74
11/30/15, 3:26 PM
#8

#6 Jättesnyggt och bra påhittat. En bra gå-bort-present också ju :)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Upp till toppen
Annons: