Annons:
Etikettjulpyssel
Läst 930 ggr
[Älskamig]
11/22/15, 1:46 PM

Julpyssla och baka. Tips?

Hej på er!
Just nu sitter jag här hemma och försöker komma på något juligt att hitta på… Försökt pyssla ihop fina julkort till min mormor och farmor och farfar, men vet inte vad mer jag kan göra. Det enda jag har hemma är papper, kartong och tejp… Har dessutom redan klätt gran, adventspyntat och så, så kan inte greja med att julpynta :P 
Sett några göra snögubbar, men har inte ris eller något annat hemma. Och jag försöker spara så mycket som möjligt gällande pengar nu, så tänkte göra något jag redan har hemma.

En annan sak jag undrar över är om ni har tips på något juligt man kan baka? har två 100grammare chockladkakor, saffransarom, socker, lite mjöl, bakpulver, kanel och vaniljsocker. Det är liksom det jag har hemma, när det kommer till bakande. Finns det något man kan baka som är juligt med det?

Annons:
Rita-S
11/22/15, 1:56 PM
#1

med papper, kartong och tejp kan du göra små presentboxar. Dessa kan du ju fylla upp med presis vad som helst; Hembak, godis, prydnadsgrejer :) 

Har du smör? Gör chockladbollar :) Du kan röra i hop lite socker/florsocker, smör och kakao till det smakar lagom mycket chocklad, blanda gärna i saffransarom, och rolla kulor i kakao så de inte kladdar. 

Har du inte smör, men du har isbitsbrätt du ställer i frysen för att få isbitar, smält då chocklad och lite socker tillsammans med saffransarom och vaniljsocker. fyll isbitslådan och frys ner. Doppa blixtsnabbt i kokande vatten så du kan ha ut chockladbitarna, slå de in i silverfolie och du har godis att fylla hemgjorda lådor med ;)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[Älskamig]
11/22/15, 1:59 PM
#2

#1: Åh vilka toppen tips! Jag ska göra lite lådor senare idag :) Tack för tipset. 

Chokladtipsen låter toppen! Får försöka komma på hur jag ska kunna förvara de till julafton bara.. Hehe :)

Rita-S
11/22/15, 2:02 PM
#3

Ja det är ju det svåra, att låta bli de själv ;)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[Älskamig]
11/22/15, 2:08 PM
#4

Haha ja till viss del, sen undrar jag också om hur sjutton de ska hålla tills julafton med tanke på förvaring och så. Redan vid 17 december åker jag till mina föräldrar. Ska jag slå in godiset och det på julafton, så tvivlar jag ändå på om de inte smälter under granen 🤫

Upp till toppen
Annons: