Lek, pyssel och tävlingar!

ANMÄLNING till Hemliga Tomten 2015

2015-11-15 18:51 #0 av: Rita-S

Då är det dags! Anmälningar till Hemliga Tomten 2015 sker i PM till mig, inte i tråden här! Detta är för att de flesta har röstat att de vill gissa både vem de tomtar för och vem som tomtar åt de, så vi avslöjar inte i denna tråden om vi är med eller inte!

Det finns en artikel om vad Hemliga Tomten är här så jag skriver inte så mycket om detta nu. Men några punkter tar jag ändå här!

PMa mig :

• Ditt riktiga namn
  • Din adress, 
  • samt ett par tre ord om dig själv. 
  • Notera om du har vissa allergier som dofter, krämar, matsorter och annat så man inte fixar något du inte kan använda eller äta. Du får gärna säga din ålder om du tycker det har någon betydelse, annars är inte det något krav för att vara med. Säg gärna till om du har djur själv så jag inte lottar ut dig till en med svår allergi!

Anmälningsfristen är 1 december innan midnatt, så skall jag fördela tomtar asap,  Är du minderårig får du själv fråga målsman, mamma eller pappa om du får deltaga, och jag kommer förmoda att alla som en sköter detta själv. 

När det kommer till klappar.. Jag sätter tidfrist den 13 december på att posta paketet. Detta är för att posten kommer få otroligt mycket att göra runt jultider, och i bland hyr in extra hjälp som inte är lika vana med arbetet som de erfarna. Även postfolk vill ha semester, och även postfolk kan bli sjuka om det går en rond med magsjuka, flunsa eller annat runt jultider. Därav att jag sätter fristen så tidigt. 

Pristanken i år är mellan 50 och 100  kronor. Detta är priset för klappen, och frakten tillkommer. Du får spendera mindre, och om du råkar hitta det perfekta för lite mer står det dig fritt att gå litegrann över, men iden är att spendera en viss summa och få lite huvudbry på hur man får till en trevlig present för en liten slant. Detta skall vara kul, inte dyrt ;) Jag vill tipsa om att de små gröna vadderade kuverten kostar runt 30 kronor med porto och kan ta uppemot 2 kilo, så man kan posta en fin liten klapp för detta. OBS: TEJPA IGEN klaffen på dessa med lite extra tape, även om tejpen på dessa är stärka kan de ändå lossna och gå upp. Jag har även sett de som häftar med häftmaskin, även det är fint. 

Jag vill gärna att alla deltagande skickar PM till mig när de har skickat klapp, och att de även berättar när de får sin egna klapp så att vi vet vi kan skylla på posten om det är förseningar eller paket försvinner. 

Då kör vi!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Anmäl
2015-11-15 18:57 #1 av: Aleya

Som jag spanat och längtat. Skrattar
Detta är en av höjdpunkterna under året. Tummen upp

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Värd för Endometrios samt medarbetare för Julen

Anmäl
2015-11-15 18:58 #2 av: Rita-S

Men visst är det roligt? :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

Anmäl
2015-11-15 19:07 #3 av: Rita-S

Men oj va ni är snabba :D

Jag måste genast börja med mitt "hemliga tomten" dokument ;) 

Anmäl
2015-11-17 16:19 #4 av: DramaSara

Instämmer med #1, har också spanat en hel del! :D

*lycka*

Anmäl
2015-11-27 21:14 #5 av: Aleya

En fråga som du Rita får radera. Men när man ska gissa vem som var ens hemliga tomte, kan man inte få lista på vilka som var med i detta. Så får man gissa utifrån det?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Värd för Endometrios samt medarbetare för Julen

Anmäl
2015-11-27 21:38 #6 av: Rita-S

nej det har vi redan tidigare  röstat om att man inte villa när frågan var uppe, så vi satte ju då som regel att man gissar på vem man tomtar till lika mycket på vem man fått som tomte då det var så flertalet villa ha det :) 

Anmäl
2015-12-01 08:26 #7 av: Rita-S

Midnatt i dag är fristen :D

Anmäl
2015-12-02 10:47 #8 av: DramaSara

Ser med spänning fram emot kommande fördelning av "tomteuppdrag"! ;)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.