Annons:
Etikettprathörnan
Läst 1083 ggr
Skorpion76
2015-04-13 19:05

Sälja jultidningar

Säljer du jultidningar? Om du svarade nej på den frågan kanske du slutar läsa nu.  Jag sålde inte jultidningar eftersom det innebär att man måste kunna cykla från hus till hus samt ha med sig hela paketet med jultidningar. Det skulle jag inte klara av.  Nu är jag alldeles för gammal för att sälja dem , men en tanke slog mig att om det inte vore bättre att istället för att gå runt och knacka dörr ställa sig någonstans mitt i stan, t ex i centrum och sälja där. Så gör ju de som säljer bingolotter t ex. På det sättet tror jag att man skulle få mer sålt och när leveransen har kommit skickar man ut paketen med posten istället. Vore inte det bättre?


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
Aleya
2015-04-13 19:09
#1

Fast då blir det ju jobbigt när man väl ska leverera det folk köpt när du står mitt på stan. du vet ju aldrig om människan kanske bor 6 mil från där du just sålde. Så god idé, men kanske inte riktigt optimal.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

tlover
2015-04-13 19:17
#2

Jag sålde då jag var liten men har slutat för ett tag sen då jag är 27 nu 😃

Jag tror att hela "vinsten" skulle ätas upp av portot så jag tror inte det är nån idé att skicka sakerna via posten till dom som köpt.

Själv for jag runt med spark istället för cykeln då vi ställde in cyklarna i lagården över vintern.

Såklart köper jag något varje år (Fantomens julalbum) för att sponsra barnen i byn och om kortare tid än vad man vill kommer väl min dotter fara omkring och sälja.

l'm back

[GIKmio]
2015-04-21 18:10
#3

Jag sålde jultidningar när jag gick på mellanstadiet. Så det är 30 år sedan.

Tarotstollan
2015-06-05 19:37
#4

Jag sålde ett år i början på 70-talet men hade så svårt att få in pengarna då det var mycket "konstigt" folk som hade beställt tidningar. Ute på landet med långt mellan gårdarna och det dracks friskt på vissa ställen så pengarna var slut mm.  Så det blev bara ett år, kommer inte ihåg vad det var för premie jag skulle få men det var säkert inget av större värde, då jag inte hade sålt för så mycket.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: