Annons:
Etikettprathörnan
Läst 1157 ggr
Rita-S
2014-12-23 12:19

Kvällen före kvällen!

Vad gör ni på i dag då? Jag har nyss bakat krumkakor, och sen skall vi göra marsipan! :) Måste bara vila ryggen lite. Mamma har pyntat medan jag stekade krumkakorna!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
Whippet
2014-12-23 12:25
#1

Tar det lugnt och väntar tills imorgon :P

I'm out Vilar huvudet i handen

Carrosh
2014-12-23 12:43
#2

Idag blir det att fixa sista maten. Janssons, köttbullar, wienernougat, revbensspjäll och ris á la malta. Ska sätta upp julgardinerna i köket också och städa upp det sista. :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Maria
2014-12-23 15:02
#3

Förr var alltid denna kvällen den absolut roligaste när vi var många och vi brukade stråla samman och laga mat tillsammans mer eller mindre hela dagen och kvällen.

Nu är alla utspridda och vi är inte så många men dagen går åt till matlagning.

Jag har bara äggosten kvar.😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Rita-S
2014-12-23 15:05
#4

Denna dagen på året brukar jag videoskypa med en polare till mig runt 8 eller så.. vi har skype på, småpratar, jag pyntar om jag är hemma och vi ser grevinnan och hovmästarn när den går tillsammans :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Odd
2014-12-23 15:09
#5

Idag händer det inte så mycket, jag ska äta blodpudding för första gången sen jag var åtta år ikväll, så det ser jag fram emot 😃

Imorgon ska vi titta på Kalle Anka sen åka hem till moster och kusinerna för att äta risgrynsgröt, när vi kommer hem igen har jag en överraskning till morfar och hans sambo 👍

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

[GIKmio]
2014-12-23 18:21
#6

I år blir det uppesittarkväll både på fyran och på SVT1. I mitt fall blir det nog SVT1 som jag ska se på..

Annons:
Glorious
2014-12-23 19:15
#7

Vi har som tradition att alltid göra knäck kvällen innan :) Kanske kollar vi uppesitterkvällen lite också, men vi har inga lotter i år.

Åsa S
2014-12-23 22:04
#8

Jobbat och sedan var det en olycka i tågtrafiken så jag fick åka runt en extra sträcka. Var hemma runt 21.30. Så det blev bara en glögg och lite tv och dator denna kväll

Lavine
2014-12-23 23:11
#9

När jag läste detta tidigare i dag så jobbade jag på en av årets mest intensiva dagar ;-) (jobbar i butik) så nu sitter jag och bara slappar (= slappnar av) framför uppesittarkväll på SVT1 med lite mousserande. ^^

Upp till toppen
Annons: