Annons:
Etikettjulförberedelser
Läst 2593 ggr
Lavine
12/4/14, 9:10 PM

Jul med Ernst

Brukar ni se Jul med Ernst, såg ni i kväll? Jag kollar gärna för stämningens skull, jag känner inte att jag också måste eller ens vill pyssla och göra en massa mat. Men det är julmysigt att titta. Och så kan jag erkänna att jag just nu är väldigt sugen på cheddarostbollar, hehe.

Annons:
LinaK
12/4/14, 9:12 PM
#1

Ja klart jag kollar på Ernst 👍 Tycker han gör mycket fina saker som inte behöver kosta så mycket pengar. Sen är väl inte allt jätte fint, men man kan ju plocka ut det man gillar.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Gladasvampen
12/4/14, 9:15 PM
#2

Gör som du TS, ser på programmet främst för stämningens skull. Brukar se på de flesta julprogram som går på TV, men det är sällan jag får ut något vettigt ur dem. Men åh så stämningsfullt det blir att se på ett julprogram invirad i en filt med varm te och pepparkakor :)

Whippet
12/4/14, 9:25 PM
#3

Tycker han gör för avancerade grejer så kan inte titta på det för vill gärna göra vissa grejer men sen blir det helt fel …. 😇

I'm out Vilar huvudet i handen

Tarotstollan
12/4/14, 9:43 PM
#4

Tittar också på det eftersom det är mysigt att ha han pysslande i bakgrunden medan jag håller på och grejar med mitt.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

JMW
12/5/14, 10:36 AM
#5

Klart jag tittar på Ernst! Han är mysig och man kan få lite idéer även om man inte gör precis som han gör.

Gunlog
12/14/14, 10:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#6

Jag gjorde en Ernst-kopia förra året! Jag var väldigt glad över hur lätt den var att göra. Jag tog grillspettspinnar i trä och använde. Det tog ungefär… Tja… 6-8 timmar och sedan var hela alltet borta! Jag har än idag ingen aning om vad som hände för jag har inte sett några rester av det. Och det stod inte synligt heller… Men tydligen var det populärt någonstans! Hihi!
Detta året blir det med metallpinnar istället så det blir mer hållbart.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Annons:
Tarotstollan
12/14/14, 11:22 PM
#7

#6. Det kanske var något djur som tog med sig alltihopa?
Har för mig att Ernst sa att djuren kommer gärna fram och smakar och det är väl de väl förunnat?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carrosh
12/15/14, 1:44 AM
#8

Ett tv-program? Finns det på någon play-kanal tro? /Tjejen utan TV.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

TerriZue
12/15/14, 8:49 AM
#9

#8 Japp, det finns på TV4.se. Bara att söka på Jul med Ernst. :) Där finns även avsnitt från tidigare säsonger.

Jag tycker det är jättemysigt att titta på. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Carrosh
12/16/14, 12:13 AM
#10

#9 Åh spännande! Mycket pyssel, hoppas jag? Inte hört talas om det programmet förut, men såg en del med Ernst för massa år sedan, när jag fortfarande tittade på tv. :P

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

TerriZue
12/16/14, 7:06 AM
#11

Ja, det är en hel del pyssel blandat med inredning och matlagning. Jag tycker det är väldigt mysigt. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Carmarino
11/12/17, 6:31 PM
#12

Den 7 december blir det tre nya program med Ernst. Han återvänder då till huset han "renoverade" i somras. (Byggde om är väl ett mer passande uttryck, för det var väl inte mycket kvar av originalhuset när han var klar.😉)

http://www.tv4.se/jul-med-ernst


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Lavine
11/12/17, 7:25 PM
#13

Bra, tack för tipset!

Annons:
Upp till toppen
Annons: