Annons:
Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 2619 ggr
WinterPrince
2014-11-20 15:09

1 - 1½- åriga pojkar

Jag har två små pojkar i familjen, mellan 1 och 1½ år vid jul, och jag blir inte riktigt nöjd med de tänkta presenterna. Börjar få lite lätt panik nu.

I princip alla mina klappar är DIY.

Plan A: Halksockar, gick i stöpet då jag bara hittade halksocke-färg i svart och vitt. Boring!

Plan B: Bollar, med en pingla i mitten. Känner mig inte riktigt nöjd med idéen, och det känns lite katt/hundleksak över det….

Plan C: Sång-tärning. Faller på att jag inte hittar tyg med passande motiv, och inte hinner/orkar måla motiven själv. 

Plan D: http://www.thetipgarden.com/2013/02/busy-bag-velcro-sticks.html Med trästickor från Biltema som bas. Känner mig dock lite orolig om det är för "avancerat" för 1-1½-åringar. Kanske kan man sätta kardborre hela vägen över pinnen?

Så om det är några här som vet eller kanske minns vad 1-1½-åriga pojkar skulle uppskatta, hit me!

Annons:
Cordata
2014-11-20 15:23
#1

Min lillebror (han är 16 mån) älskar maracas och trummor. Eller, allt som låter i princip. Klossar i olika formar att stapla osv är också en hit. Eller hans verktygslåda (de renoverar mycket hemma nu, så han spana in föräldrarna och imiterar).

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

OlgaMaria
2014-11-21 07:13
#2

Ska det vara DIY-tips eller? Andra tips är böcker, duplo, stapelleksaker (kolla bilder), enklaste formerna av pussel, speldose-dinglis från teddykompaniet - perfekt vid läggning.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

WinterPrince
2014-11-21 09:59
#3

Ja, gärna DIY.

WinterPrince
2014-11-21 10:42
#5

Det var på den översta länken jag hittade de där kardborrepinnarna. Annars upplever jag väl att många idéer vänder sig till äldre barn (3-4år kanske) Men så kan jag inget om barn heller… :P

Formade kritorna gillade jag också, men har inga roliga silikonformar (som jag är beredd att kassera efteråt).

Cordata
2014-11-21 10:55
#6

Leta vidare och sök på DIY baby gift. Du kommer hitta massvis med saker.

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

Annons:
VildaVittra
2014-11-21 13:46
#7

Angående plan A så vet jag att många använder pop up liner-färg med gott resultat.

http://www.pandurohobby.se/search?q=3D+liner

Lite fler färger än svart och vitt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

WinterPrince
2014-11-21 15:51
#8

#6 Been there, done that. Tycker som sagt åldern är svår, spädbarn hittar jag mycket till, även lite äldre (3-4)…

#7 Dom jag tittade på, men inte nöjd med utbudet (vill inte ha glitter)

Jag vet att jag låter som världens gnälligaste, men jag söker ju efter den där presenten med stort P. Så överös mig gärna med fler idéer!!

Åsa S
2014-11-23 10:32
#9

Nicke nyfiken på DVD min systerson har älskat Nicke Nyfiken sedan han var runt 1år. Han fyllde 2år för några veckor sedan och han fick då 2 nya DVD filmer av oss som han blev jätteglad för (men han blev jätteglad för en stor påse plastdinsaurier som han fick från min kusins familj med). DVDn har han kunnat sköta sedan han började gå + de där plattan han har tittar han också på Nicke med. Och lite lär de sig ju av Nicke med. En av skivorna han fick handlade om att Nicke lär sig kompostera och sedan var han hos Mormor och hjälpte henne med kompsteringen + tittade på maskarna. +Man kan hitta billiga såna skivor på nätet.

Fast i den åldern kan de ju bli glada för allt möjligt, kastruller har han ju gillat sedan han började krypa + vispa runt i dem med slev. Man kan ju se vad de brukar dras mot och presenterna behöver inte vara dyra vid den åldern.

Gladasvampen
2014-11-23 15:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Annars kan du göra dekorations pompoms! Fixade sex stycken idag som ska bli en julklapp till min halvåriga systerdotter :)

Länk till blogginlägg med mer detaljerad beskrivning; Djur pom-poms!

Rita-S
2014-11-25 10:40
#11

tygböcker som prasslar och låter var en stor hit hos Lukas, en lite mer än 1 år gammal grabb till en kompis till mig :) Sådan med spegel och tryckknappar som låter tyckte han om!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

WinterPrince
2014-11-25 17:56
#13

Tack LUV! Dom första två var toppen!

Annons:
[LUV]
2014-11-25 18:08
#14

åh så bra att de passade! :)

Upp till toppen
Annons: