Annons:
Etikettjulförberedelser
Läst 947 ggr
kiku_molly
2014-11-08 09:56

julklappar till djuren!:)

Hej! I år så vill jag pyssla lite mer julklappar eftersom att jag inte har råd att köpa mycket saker ( jag har 5 födelsedagar mellan 12/11 till jul!). Det här är andra året jag köper/pysslar för egna pengar ( jag är 12-år).Jag är väldigt noga med att alla får ta del av julen i hemmet, inklusive djuren!:) Har ni något/ några tips på saker man kan göra till; hund, katt,( kattunge) och/eller ( dvärg)hamster? Jag är inte allt för händig och kan inte sticka eller sy så bra men jag kan virka( inte profs):)

Annons:
jossa5
2014-11-08 13:55
#1

Klart djuren ska ha julklappar med! :D Mina hamstrar och möss ska få, och jag funderar vad man kan göra till akvariet…

Men till vovven kan du sy en fin sjal, det är inte så svårt, sicksack och raksöm bara. :)
Till kissen skulle du kunna göra garnbollar, kanske fästa dom på en pinne så att man måste vara med och leka. Eller virka små möss/bollar som den kan leka med själv. :)
Till hamstern skulle du kunna göra nån leksak av kartong som du stoppar in lite godis i. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

[Torpedtass]
2014-11-09 15:33
#2

Hamster är det bara att knåpa ihop något av kartong och toa/pappersrullar. Labyrint av papp tex med toarullar som tunnlar på vissa ställen.

Katt älskar också kartonger, en kartong med filt i och vips har du en väl accepterad kattbädd. Alternativt kan du klä kartongen i tyg och sen lägga filt i, då blir det snyggare. Du kan virka bollar och fylla med kattmynta….

Hunden kan du ge rå kött till, du kan riva sönder ett gammalt lakan och knyta egen tuggknut/kamptrasa, du kan skapa egen flitpole och träna hunden med den, du kan ge hunden något att arbeta med tex godis i petflaska så får hunden klura….

Bara fantisera.

Upp till toppen
Annons: