Annons:
Etikettdekoration
Läst 2824 ggr
monstermash
2014-11-06 12:26

Erat julpynt i år!

Vad kommer ni göra för eget julpynt i år? Har ni börjat med något än? Visa gärna bilder! 🙂

Annons:
Carrosh
2014-11-06 16:10
#1

Har tänkt sätta ihop en liten julscen, troligtvis i en korg, med glitter, bomull (för att se ut som snö), små tomtar, lite kottar som granar, som jag sätter lite dekoration i, och så lite annat smått och gott jag hittar i jullådan. Kommer upp en bild på det sen när jag gjort det (vilket inte blir förrän efter första advent).

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[WickedAlly]
2014-11-07 23:46
#2

Jag har massa idéer men har bara hunnit testa några få än, man hinner inte så mycket med en bebis i huset. Inte jag i alla fall :)

Men hittills har jag gjort ljuslyktor av gamla syltburkar, en girlang med stjärnor jag klippt ut ut en gammal bok, dekorerat en tändsticksask och lite sånt smått och gott. Inget superjuligt än, sparar idéerna med tomtar och sådant tills vi kommer närmare jul. 

Det jag vill/tänker göra är bland annat än pepparkaksgirlang som ska hänga under en hylla i vardagsrummet,  kubbljus med kanelstänger runt om, ett vinterlandskap i hallfönstret och ungefär hundra grejer till. Har hängt för mycket på pinterest, haha.

jossa5
2014-11-08 13:56
#3

Fick i fjol ett kit med två tomtar som jag tänkte knåpa ihop. Sen ska jag försöka göra lite snögubbar (älskar snögubbar).
Har gjort en snöstjärna med hamapärlor redan, och sak väl göra några till, kan bli fint att hänga upp i fönstret tänkte jag. Får fota och lägga upp sedan. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

LinaK
2014-11-08 14:03
#4

Fick lite inspiration av en tråd här på sajten, så jag tänkte göra en krans av kottar tror jag 🙂 Får se när det blir bara.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

hanniees
2014-11-08 14:15
#5

Jag vet inte riktigt om man kan räkna detta som ett julpynt, men jag håller på att göra en adventskalender av tändsticksaskar till mina föräldrar, haha. Tanken är att jag ska lägga i lite olika saker i den för varje dag ,typ choklad. Jag kan lägga upp en bild när på den när den är färdig!:)

Mvh Hanna:)

monstermash
2014-11-08 15:11
#6

#1 👍

#2 - Åh vad roligt, bilder på vad du gjort? :)

#3 Ser fram emot att se bilden!

#4 - Jaså, en till som ska ut och leta kottar 😉

#5 - Absolut, vore jättekul! Vad spännande. 😃

Annons:
[Torpedtass]
2014-11-09 15:15
#7

Jag ska bege mig ut någon dag hade jag tänkt och leta kottar, innan det blir för mycket snö ute. Kottarna ska jag och barnen förvandla till renar och tomtar.

Carrosh
2014-11-15 21:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Nu har jag börjat med mini-klapparna till mitt dekorationsprojekt. Än är det inte klart, men så här långt har jag kommit..

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Gunlog
2014-11-22 10:30
#9

Vi ska göra julgranar av kottar! Jag har köpt terracotta-krukor med fat för 1 krona styck. Kottarna ska vi plocka i trädgården och måla. En toppstjärna i varje julgran blir nog av trolldeg, tror jag. Vi har glitterlim att sätta på varje "gren" som ska föreställa julkulor. Eller så kanske vi gör kulor av trolldegen, men det blir så smått så jag undrar om det blir bra.

Några tomteluvor av toarulle och garn ska också göras även i år!

Fler ljuslyktor av glasburkar är på ingång. Har gjort några stycken med decoupage i frostlack för glas och sedan bränt dom i ugn så att de tål att diskas.

Jag vill gärna göra en svävande kopp med jultomtar, men vet inte riktigt om jag hinner. Vi får se… Denna helgen blir det för mig att städa alla fönster och sätta upp både gardiner och lysen, för jag har ont om tid längre fram.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

monstermash
2014-11-22 18:49
#10

#9 - Kom ihåg att det lever djur i kottar! :)

Gunlog
2014-12-02 22:17
#11

Jo tack! Det vet jag! Hihi!

Vi plockade kottar i trädgården, tog in och lade dom i en spann för att fylla på med vatten och liiite rengöringsmedel. När vi släppte ner dom i spannen så kryllade det av små, små, små, minismå djur! Sonen fick spader och började klia sig överallt så han hoppade in i duschen direkt! Haha!

En liten stund senare kom sambon och sa att det inte blev något av kottarna. De var redan så våta av fukten i marken så de hade delat sig i flera delar…

Jag har inte hittat några nya kottar, tyvärr…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Gladasvampen
2014-12-02 22:20
#12

Hittills har jag gjort girlanger, broderat en lite tavla, gjutit ljus och ska snart pynta lite julkulor :)

AnnaMoonshadow
2014-12-03 10:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Fick ett ryck för pyssel igår så slängde ihop en krans med lite saker jag hade liggandes. Jag tror dock jag ska ge bort den

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Torparmor
2014-12-03 20:35
#14

#13  Så enkelt och så dekorativt 🏆


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

AnnaMoonshadow
2014-12-04 07:56
#15

#14 tackar :D

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Upp till toppen
Annons: