Annons:
Etikettjulförberedelser
Läst 2473 ggr
TerriZue
11/5/14, 7:59 AM

Blev visst stressigt...

Hej alla jultokiga ifokusare! :) Det närmar sig nu, äntligen är det november och julen är i antågande! Hur går det för er med förberedelserna?

Själv har jag en lång och härlig "att göra inför julen-lista", själva listan var färdig redan i juni och då började jag även med en del av förberedelserna. Jag vill inte stressa inför julen, jag vill njuta. 

Nu blev jag dock väldigt stressad helt plötsligt (har aldrig hänt tidigare att jag varit stressad inför julen, så detta är nytt för mig). De ringde mig från tidningen i förrgår och frågade om de fick komma hem till mig och gör ett julreportage om mig och fota i mitt hem och fråga om mina julförberedelser (de hade fått tips om att jag var lite jultokig). Det tyckte jag lät som en rolig grej och jag sa att det vore kul att vara med.  

Nu kommer de alltså hem till mig den 20:e november och då måste jag alltså ha det mesta klart här hemma! Det blev plötsligt en mycket, mycket kortare period att bli färdig på. Så, från och med nu kommer jag spendera varenda vaken minut (som inte läggs på plugg, jobb och träning) i pysselverkstan och bara hoppas att jag är tillräckligt effektiv. :) Jag kommer dessutom inte ha någonting alls kvar att göra i december. :P 

Hur som helst, jag ville bara skriva av mig och dela med mig av detta, som jag tycker ska bli jättekul. 

Ha det fint allihop! :D

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Annons:
WinterPrince
11/5/14, 9:17 AM
#1

Vad kul! Tänk vad du kommer kunna njuta i lugn och ro i december sedan!

[WickedAlly]
11/5/14, 9:47 AM
#2

Kul!

Härligt att få njuta av julpyntet så länge. Själv har jag satt första advent som starten för julpyntandet (Fast jag har fuskat med lite granris och några röda ljus), annars skulle jag nog börja pynta redan i augusti.

TerriZue
11/5/14, 6:13 PM
#3

Ja, jag kommer verkligen ha det lugnt… sååå jag kommer antagligen göra oändliga mängder julgodis att göda upp alla mina bekanta med. :P 
I vanliga fall adventspyntar jag en vecka innan första advent och sen kommer julpyntet upp i december. Nu blir det lite annorlunda men, som sagt, jag tycker det ska bli jätteskoj! :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Lavine
11/12/14, 8:30 AM
#4

Vad kul, hur går det för dig? Tänk sen när det är klart, då har du mycket mindre stress inför själva julen. :)

TerriZue
11/13/14, 9:32 AM
#5

Det går riktigt bra. I helgen ska jag baka och göra ett litet pepparkakshus (bara för att visa, det stora pepparkakshuset gör jag senare). Jag tror jag kommer fixa det här. :) 
Sen tänker jag bara sitta ner och njuta av att se alla andra julstressa medan jag har allting klart. :P

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Lavine
11/13/14, 7:42 PM
#6

#5 Toppen! Ja absolut att du ska sitta och softa ända fram till jul sen. :-)

Annons:
Jessell
11/13/14, 9:43 PM
#7

Oj! Är det inredning bara eller är det även julbak och sånt som måste fixas?

TerriZue
11/14/14, 6:46 AM
#8

Julbak också. :) Det är väl i stort sett allt utom Julgranen. :P

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

TerriZue
11/19/14, 2:46 PM
#9

I morgon kommer de! Är nästan klar här hemma! :D

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Elinim
11/19/14, 3:12 PM
#10

Spännande! :) Du måste berätta hur det gick sen!

TerriZue
11/20/14, 4:30 PM
#11

Sådär ja! Nu sitter jag här i mitt fullt julpyntade vardagsrum och bara myser (resten av lägenheten är också pyntad). Det är mer än en månad kvar till julafton och det enda jag har kvar att göra är att slå in mina julklappar, stöpa ljus, klä Julgranen och julbaka (men julbakar gör jag i stort sett varje dag så här års oavsett om det behövs eller ej, så det räknas nästan inte :P). Jag kommer ha det så lugnt och skönt i december. :) Hehe, jag "råkade" spåra ur lite när jag gjorde pepparkakshuset, så det lilla som jag bara skulle göra för att visa nu duger helt klart till att få stanna över hela julen. :)

Folket från tidningen gick härifrån för ungefär en halvtimme sen. De var här i nästan två timmar, fotade och ställde maaaaaassa frågor. :) De tyckte vi hade det väldigt fint här hemma och kallade mig julgalen… det kan jag leva med. ;)

Reportaget kommer i Eskilstunakuriren den 6:e december. Ska bli väldigt roligt att få se hur det blir i tidningen. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Lavine
11/21/14, 10:02 PM
#12

Jättekul! :-D

Tarotstollan
11/24/14, 1:35 AM
#13

Hoppas att vi får läsa och se reportaget här inne också!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
TerriZue
11/24/14, 11:34 AM
#14

Absolut, jag ska se till att länka eller slänga upp bilder. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Tarotstollan
11/24/14, 10:50 PM
#15

Det skall bli kul att se och läsa!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Frosstis
10/18/15, 4:30 PM
#16

kom det upp något? vill gärna se om det finns kvar 😃

Tarotstollan
10/18/15, 7:51 PM
#17

Ja, just det! Var är reportaget?😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

TerriZue
10/19/15, 7:44 AM
#18

Jag skapade en egen tråd för reportaget. :)  Länk till den tråden här

Bilderna är felvridna i inlägget, fattar inte varför iFokus vägrar låta mig ha dem rättvridna men ni får en uppfattning om hur reportaget såg ut i alla fall. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Rita-S
10/19/15, 10:24 AM
#19

Om du har haft mobilen "stående" när du fotade så laddar iFokus upp bilderna som i "liggande" fotografering. vet inte varför, men det sista anses ju bästa vis att fota med en mobil för en bredare bild ellernåt :) 
Du borde dock kunde vända på bilderna på en dator. När jag är hemma, om det är okej för dig, kan jag ladda ner bilderna och se om jag lyckas vrida de rätt?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

TerriZue
10/20/15, 10:10 AM
#20

Ja, Rita, jag satt vid datorn och vred och vände på bilderna hur länge som helst innan jag la upp dem men det vägrade fungera. I inlägget (förhandsgranskningen) är de rättvända men så fort jag publicerade vreds de fel igen. 

Du får mer än gärna försöka vrida dem rätt. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Annons:
Rita-S
10/20/15, 11:24 AM
#21

jag gör ett försök då :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Rita-S
10/20/15, 11:28 AM
#22

Men kolla nu? :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Upp till toppen
Annons: