Annons:
Etikettjulförberedelser
Läst 1134 ggr
Saffran0Spice
9/24/14, 6:33 PM

Jul-Potpurrier?

Finns det något underbarare än julens alla dofter som fyller hemmet under December? ^^

Jag skulle vilja gör lite potpurri av olika slag till att ha hemma, men vet inte riktigt vad man ska ha i och hur de ska förvaras bäst för bästa doft (och från djur).

Har ni tips på potpurri blandningar och hur man förvarar dessa så att man får mycket doft och samtidigt har de säkra från djuren? =)

Annons:
leemland
9/24/14, 6:48 PM
#1

Bra fråga. 😛 Lämnar ett litet avtryck då jag suttit och tänkt de själv på siståne😛 haha

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

VildaVittra
9/24/14, 6:52 PM
#2

En klassiker är ju att hänga upp en apelsin späckad med kryddnejlikor vid jul. 

Men annars är juldófter för mig kanel, kardemumma, apelsin, gran och hyacint.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Saffran0Spice
9/24/14, 7:21 PM
#3

#2 kryddnejlika apelsiner är ett måste här hemma, men de gör jag dan innan jul oftast så att de luktar hela julhelgen ^^

leemland
9/24/14, 8:23 PM
#4

Julstjärna luktar väl rätt så starkt? (enligt mig gör de i alla fall :P ) De kanske man skulle kunna torka och ha som potpurri ? Eller andra julblommor?

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[GIKmio]
9/24/14, 10:17 PM
#5

Min mamma har en jultomte som sitter på en trädstam i en skål som man bäddat  mossa i. Den mossan har hängt med åtskilliga år. Många tycker gammal mossa luktar unket. Jag tycker det luktar jul varje år den jultomten åker upp ur lådan.

Upp till toppen
Annons: