Annons:
Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 1070 ggr
[Torpedtass]
9/1/14, 12:00 AM

Begagnat & gratis är gott

Helt klar med julklappar åt barnen. 😃

Som miljönörd och besatt av återbrukning tog vi en sväng till myrorna och en returbutik och hitta mycket gott åt dem. Med oss hem tog vi två gunghästar, ett leksakskök, dockor, gosedjur mm. Allt helt hela och i toppskick.

Surfa på nätet för att kolla priser på sakerna som nya och inser att de 600kr jag betala för alla julklappar hade som nya kostat närmare 4000kr. Det kallar jag prisskillnad och har nu gjort mig helt frälst på att fynda begagnat.

Har även utnyttjat poängshopen i liberoklubben och beställt hem två dockor, gratis, från dem.

Barnen struntar ju i priset, bara de får sakerna. 😉

Till resterade släkt och vänner skall jag virka/sy diverse accessoarer mm så där kostar presenterna inte mig en enda krona just för att garnet jag har har jag fått och mycket textiler återbrukar jag.

Jag kanske låter snål, kanske är jag det men faktumet är att jag hellre köper något begagnat någon annan ledsnat på och som mina barn kommer älska. Samt att jag absolut älskar ge bort eget hantverk mer än fabriksgjorda prylar, ligger lite mer kärlek i saker man själv gjort. 🙂

Annons:
Praefatio
9/1/14, 12:05 AM
#1

Det är väl utmärkt att ge begagnat till jul? Speciellt till barnen som ju verkligen inte bryr sig ifall sakerna är splitter nya eller ej. Mitt barn kommer få mycket begagnat, marknaden kryllar ju av fina gamla träleksaker och annat som hållit generation efter generation och glatt många barn, och som gärna får glädja mitt för några tior. En del leksaker går ju inte ur tiden heller.

[Torpedtass]
9/1/14, 12:10 AM
#2

#1 Absolut, inte alla som gillar begagnat eller ens uppskattar att få det dock, utom barnen då som struntar i vilken butik de kommer från.

Upp till toppen
Annons: