Annons:
Etikettprathörnan
Läst 1814 ggr
[Kittypurrpurr]
7/30/14, 6:14 PM

Årets julkalender!

http://blogg.svt.se/barnkanalen/2013/12/svts-julkalender-2014-piratskattens-hemlighet/

Årets julkalender!
Själv tycker jag inte att den verkar så julig men men :)

Annons:
[GIKmio]
8/1/14, 12:21 AM
#1

Har varit några utskällda julkalendrar genom tiderna. Bland annat Broster, Broster fråm 1971 som ansågs vänstervriden, svår för barnen att förstå, och för lite jul, och Hercules Jonssons storverk från 1969 som inte hade något direkt jultema utan utspelade sig i sommarmiljö. Så inte första gången en kalender inte är julig.

[Kittypurrpurr]
8/4/14, 12:36 PM
#2

Är född 91 så har bara några få favoriter. Minst juliga som ändå var jätte bra (för mig) är ju greveholm (ettan) Men annars hade jag velat ha en julkalender som Tomtemaskinen igen för den handlar om allt som en själv går igenom när det är jul som att klä granen, ordna julklappar, pepparkaksbak och lucia :)

[GIKmio]
10/21/14, 5:37 PM
#3

Snart bara en månad till premiären av årets julkalender. Hur den än kommer att bli så har vi alla våra favoriter bland julkalendrar. Även om jag inte tittat speciellt mycket på någon dom senaste 25 åren 🙂

elegantbanan
10/25/14, 7:51 PM
#4

Håller med om att den inte verkar så julig, vilket jag kan tycka är lite tråkigt. 😕 Sen vet man ju aldrig, den kanske visar sig vara jättebra.

#2 Åååh, Greveholm är en av mina favoriter också, så bra! Kommer ihåg att Greven var så sjukt läskig!

melancholy were the sounds on a winter's night.

[Moa-]
10/26/14, 1:44 PM
#5

Mysteriet på Greveholm var väl ändå julig? Det bakades och åts lussebullar, det firades lucia, julstädades och dracks julmust… Nej, det är den enda julkalendern värd namnet enligt mig! 🙂

[GIKmio]
12/6/14, 1:05 AM
#6

Har kommit upp diverse inlägg här på iFokus nu och dom flesta är överens. Årets julkalender saknar jultema.. Nej tacka vet jag Julstrul med Staffan och Bengt som sändes för exakt 30 år sedan som jag ser på DVD nu..  jösses 1984 det kändes som igår😮

Annons:
Fridaaaa
12/6/14, 10:17 AM
#7

Var helt klart bättre förr! Jag slutade titta någon gång runt 2002-2003, då gick det bara utför tycker jag och tror inte det beror på min ålder då (12-13 år).

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Carrosh
12/6/14, 3:01 PM
#8

Har inte sett något på årets än, men tänkt att försöka komma ikapp nu under helgen. :) Titeln lät ju inte så julig, men det återstår väl att se :) Gillade förra årets, den gav lite Hem till Midgård-känsla, men den var inte helt julig den heller. Hoppas på lite julstämning i årets då. :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Annisangel
12/7/14, 7:25 AM
#9

Jag tittar inte så mycket på årets julkalender. Det beror nog på att dotter min som är 4 tycker den är läskig. Men jag har sett lite granna. Storyn är ju intressant men inte speciellt julig…

Många Goa Kramar

Annisangel

Carrosh
12/7/14, 4:51 PM
#10

Tittat på två avsnitt nu, och blir den inte bättre i tredje så blir det nog att skippa den helt i år faktiskt. Första gången någonsin som det händer i så fall. De två första avsnitten var oerhört tråkiga och kassa 😭

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

TerriZue
12/8/14, 3:30 PM
#11

Jag tycker storyn är lite mysig men juligheten saknas ju helt och hållet. 
Jag tycker också att det har varit väldigt dåliga julkalendrar de senaste åren, förutom Tjuvarnas jul, den tycker jag var helt underbar. Förra årets var också helt okej men knappast i världsklass.

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

[Jimma]
12/14/14, 8:10 PM
#12

Det utspelar sig på Kroatiens kust. Där förknippar man inte julen så mycket med snö, och är helt rätt där.

Upp till toppen
Annons: