Annons:
Etikettprathörnan
Läst 2801 ggr
Gunlog
1/2/14, 9:38 PM

Har ni städat ut julen än?

Jag vill städa ut den, jag har motivationen, men ändå så gör jag det inte. Bläää… Det är jobbigt att behöva packa ner allt… Jag säger ändå inför varje jul till mig själv att jag INTE ska pynta så mycket… Men ändå står allt uppe när jag är klar.

Jag har kommit på nu hur jag ska göra i alla fall. Jag ska, denna helgen, ta allt julpynt. Tomtar och kyrkor och allt annat skröfs ska ner. Nästa helg tar jag fönsterna och Julgranen. Iofs är vi två i hushållet, men mina tomtar ska packas på ett speciellt sätt så att de inte går sönder… Fjantigt, ja, men har man gammeltomtar så har man…

Någon som väntar till Tjugonde Dag Knut?

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Annons:
Tarotstollan
1/2/14, 9:45 PM
#1

Aldrig före den 24 Januari!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Holyghostorchid
1/3/14, 2:11 AM
#2

Imorgon åker mitt pynt ner :)

AnnaMariaB
1/3/14, 7:05 AM
#3

Jag brukar alltid vänta till tjugonde dag Knut. Just nu är jag dock så sugen på att så lite frön att jag funderade på att ta bort allt utom gran, hus, fönster den här helgen.

Rita-S
1/3/14, 7:21 AM
#4

Julen städas ut i morgon här!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[GunillaF]
1/3/14, 9:59 AM
#5

Jag väntar till nästa helg, så det blir så gott som till tjugondagknut.

Love-
1/3/14, 11:01 AM
#6

tjugondagknut ska man ju vänta till :)

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

Annons:
leemland
1/3/14, 3:00 PM
#7

Vi brukar vänta till tjogondagknut men allt utom ljusstakar och andra juleljus, granen och 2 tomtar (dom fick inte plats i lådorna) åkte faktiskt ner idag ! Gud va skönt :D

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

KPD
1/4/14, 12:13 AM
#8

För mig är det fortfarande jul. På trettondagen firar man de vise männens ankomst. Även om julen traditionellt anses ta slut på tjugondagen, är den kyrkliga jultiden längre och sträcker sig fram till Kyndelsmässodagen. 

Jag tycker så mycket om mitt julporslin, att jag använder det 24.12 - 1.2, som kyrkligt är den sista dagen. Jag skulle å andra sidan inte komma på tanken att ta ut julen i förskott. Advent är en tid och jul en annan.


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

tlover
1/4/14, 1:49 PM
#9

här är det inte bortstädat än, exakt tjugondag knut brukar det sällan vara men därikring (jag har sällan koll på när det är.)

l'm back

jollycox
1/5/14, 9:58 AM
#10

Vi ska städa bort idag. Vi har inte pyntat så mycket i år, mest glitter, julgranar och så stjärnor och stakar i fönstrena. Så iallafall glittret och granarna ska bort idag och städa i kartongen med allt julpynt, den kartongen hade vi inte ens fram i år så det finns en hel del vi inte vill ha längre.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Rita-S
1/5/14, 11:35 AM
#11

I går åkte julen ut. En dag jag i normala fall fasar för då allt känns så tomt men inte nu faktisk

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

ms-mee
1/5/14, 8:49 PM
#12

Idag åkte julen. Håller fortfarande på. Det enda som blir kvar är fönstren, får se om jag orkar ta det imorn.
Det är alltid lika deprimerande att plocka ner allt :/

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

seba
1/6/14, 1:00 PM
#13

Jag städar ut julen när jag tycker det är klart, brukar bli nån gång i februari. Jag älskar julen. Sambon har vant sig, han säger inget längre 😉 Nån mer som har julpyntet kvar länge?

Annons:
Tarotstollan
1/6/14, 6:22 PM
#14

Ja, det har hänt att jag har haft kvar pyntet till mitten av Februari.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Honestyisdead
1/7/14, 1:35 PM
#15

Väntar i alla fall månaden ut. Eller till påska ;)

WinterPrince
1/7/14, 3:24 PM
#16

Jag tänkte börja städa bort julen så smått under veckan. Jobbigast är att byta gardiner tycker jag….

Theres
1/8/14, 9:47 PM
#17

Jag har jul fram till påsk. Eller tills folk börjar klaga. Eller tills granen inte har några barr kvar :)

golf.ifokus.se

Lavine
1/14/14, 5:32 PM
#18

Jag har nu tagit bort det mesta, men har kvar julgardiner och i det fönstret även en adventsljusstake, samt min lilla julgran. Ljusstaken tar jag nog bort i dag, men gardinerna och granen har jag väldigt svårt att slita mig ifrån. Granen gör det hörnet så väldigt vintergemytligt.

Inte för att man ska bry sig om vad folk tycker, men den syns åtminstone inte utifrån, så den får faktiskt vara kvar tills jag är klar med den. 🙂 24 januari som någon skrev tyckte jag var en vettig brytpunkt.

TerriZue
1/16/14, 8:33 AM
#19

Det blev ganska sent för mig i år men igår åkte den ut. Jag hade en ledig dag från jobbet och passade på att köra rejäl storstädning och utkastning av julen. Jag saknar den redan… =/

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Rita-S
1/16/14, 8:39 AM
#20

Det är bara 342 dagar kvar!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
TerriZue
1/16/14, 3:42 PM
#21

Härligt! :D

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

[Forummedlemmen]
1/22/14, 4:15 PM
#22

Ja. Men jag läste på Wikipedia att Kyndelsmäss traditionellt avslutar julen.

WinterPrince
1/22/14, 4:25 PM
#23

Jag fick äntligen bort min jul i helgen, bara sängkläderna som ska bytas också…

[Forummedlemmen]
1/22/14, 4:35 PM
#24

Jag ser numera fortfarande julbelysning i flera bostäder, vilket sedan sakta avtar. Ser ganska trevligt ut så länge det inte är jättemycket juligt (som adventsljusstake, gran, stjärna), jämfört med tidigare, då skulle allt mer fram runt torsdag-fredag innan första advent, och bort Tjungondedag jul. Samma sak innan jul, numera smyger de sig sakta på under november månad.

Lavine
1/22/14, 8:03 PM
#25

Nu står bara min lilla gran kvar här, men den är inte tänd. Så fort jag får ett energiryck över ;-) så ska jag klä av den och stoppa undan den.

Tarotstollan
1/22/14, 8:19 PM
#26

Här är allt fortfarande orört!🙂

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tant Grön
1/25/14, 12:58 PM
#27

Igår åkte granen ut. I år verkar folk ha kvar sin gran ovanligt länge, kanske för att vintern kom så sent.

Annons:
Lavine
1/25/14, 6:36 PM
#28

#27 Ja, kanske det. Nu har jag klätt av granen och köpt nya gardiner… Babysteps. ;-) Fast nog planerar jag både att ställa undan granen och byta gardinerna i morgon.

Upp till toppen
Annons: