Annons:
Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 3539 ggr
Maggan71
12/16/13, 8:50 PM

Billigt till barn - tips, tack!

I år måste det bli billiga julklappar, och då menar jag verkligen billiga. Annars får jag leva på nudlar och gröt hela januari. Det har visserligen funkat förut, men är lite tråkigt. *s*

Pojkar 8 och 12, en flicka på 10.

Storasyster på 16 har jag redan köpt en receptbok till samt skrivit/klistrat in några recept. Hon ska också få en g-klav i trä att hänga på väggen. Hon älskar musik!

Lillpojken tycker om att spela spel, måla, pyssla…

Tjejen gillar sminkdockor, att läsa och att leka med dockor

Stora, nästan tonårspojken, tillbringar mesta tiden framför datorn. Han kan tänka sig kläder i julklapp, men tycker att det är lite tråkigt.

Jag kan tillägga att barnens pappa skämmer bort dem ganska rejält. Barnen vet att jag har det lite knapert för närvarande (ska dessutom flytta i mitten av januari och har en och en halv hyra att betala nu), så jag skäms inte för att "handla budget".

ÖoB, Fyndlagret, loppisar, second hand… Allt funkar! Och jag kan tänka mig att lägga ner lite tid för att fixa till, även om jag inte är superduktig på att pyssla.

Tips tas tacksamt emot! *ber snällt med något desperat i blicken*

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

Annons:
Lorita
12/16/13, 8:57 PM
#1

ge dom en upplevelse det kan man fixa billigt 🤫

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




VildaVittra
12/16/13, 8:58 PM
#2

Den här medlemmen kanske kommer sälja billigt? http://pyssel.ifokus.se/discussions/52ac52248e0e74338b00029b-hobbyrum-blir-barnrum-maste-bli-av-med-allt?discussions-1

Jag vet inte om ni har ett badpalats i området, men ett besök där är ju relativt billigt att ge som present.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Maggan71
12/16/13, 8:59 PM
#3

Jo, jag har funderat på typ "värdecheckar": bio eller liknande.

Ingen av dem är någon friskvårds-uti-skogen-person, tyvärr… *s*

Tack för tips!

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

VildaVittra
12/16/13, 9:02 PM
#4

Sen kan man ju verkligen fynda på tradera om man söker på sitt postnummer, då slipper man ju portokostnaden.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

CatchFatch
12/16/13, 9:03 PM
#5

Till lillpojken skulle jag nog köpa en sån här : http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20152281/

Till tjejen skulle jag nog försöka hitta någon bok till eller så.

Och till den äldre sonen så kanske ett presentkort på någon spelbutik eller kanske kanske något han kan ha nytta av.

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se

molam
12/16/13, 9:04 PM
#6

Jag själv vet att det är Knapert för mamma och pappa nu till julen med tanke på att dom har liksom 9 barn så därför har vi sagt att det är inte kostnaden som betyder nått det kan vara en skruttgrej för tian så länge kärleken är nedlagd och det säger alla även dom längre ner i åldrarna och vi är mellan 5 och 24

Jag tror att även dina barn tänker likadant, det är tanken som räknas inget annat ^^

Kolla på Dollarstore, där finns ju massvis av och om flickan gillar barbies makeup dolls etc testa en sån här Fashion Barbie (vet inte vad dom heter) men där får man ju med så man kan pyssla med håret och sminka dom, byta kläder etc etc det tror jag inte går på så mycket

Samt att lillpojken kanske kan få nått rit/pyssel block/bok

Den äldre som gillar att sitta vid datan kanske nåttdata spel ^^  Finns ju sånna ifrån priserna 50kr till gudarna vet inte vad ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Lorita
12/16/13, 9:05 PM
#7

synd att du inte bor i GBG då hade jag kunnat bidra med en lammsafari (februari) 😉 men kanske någon annan gård i närheten av dig vill visa sina djur 😊

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Tjeja
12/16/13, 9:10 PM
#8

Ö & B brukar väl ha bra och billiga pysselgrejor ändå?

Där brukar även finnas prisvärda färger, pennor kritor etc målarsaker också. Även billigt och bra smink brukar gå att fynda där (tänker till dockor utklädning etc)

Jag är typ "stammis" på Ö & B när det gäller sådana saker till både mig själv och när jag ska hitta saker till barn! Toppen tycker jag.

Något riktigt billigt att fixa iordning är ju att göra en egen pysellåda med saker i som går att med fantasi uppfinna och bygga ihop prylar, smycket och prydnader eller leksaker av.

En låda av något slag och så fyller man den med grejor som går att använda till sånt, tandpetare, knäckformar, kulor och pärlor, snören och tråd, knappar, dragkedja, kugghjul från olika isärplockade prylar, lite verktyg typ små skruvmejslar, någon avbitartång och nyptång, ståltråd, tygbitar, snören et etc. det är bara fantasin som sätter gränsen!

Allt behöver inte köpas i alla fall inte nytt, gamla knappar, kugghjul, fjädrar, ståltråd, snören, garnstumpar, papper och tyger i olika färger och kvaliteter osv osv, det man inte har hemma går oftast att få ihop massor av för en nästan gratis peng i någon andrahandsbutik. Och sysselsättningstiden med lådan kan bli många timmar för ett idérikt barn!

Låt lådan heta "uppfinnarlåda" för teknikintresserade barn, "pyssellåda" för pysselbarn, "smycketillverkningslåda" för dem som gillar det osv osv. 

Det är mitt bästa tips i alla fall! Jag älskade själv sådant när jag var barn och känner fler som gillar nu med. En bra egenskapad sådan låda är mycket mer spännande och "äkta" än någon färdig plastlåda/leksak med färdigplanerade pysselmallar och delar. Men det handlar förstås om personlighet hos barnen vad de gillar då.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Maggan71
12/17/13, 6:46 AM
#9

Åh, vad ni är BÄST! Tack alla för suveräna tips! :-) *glad mamma*

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

Rita-S
12/17/13, 9:06 AM
#10

Sen kan man ju göra ett bling-paket: Lite smycken, hårsnoddar, spännen och sådan som man köper på Dollarstore eller ÖoB exempelvis, i en liten blingburk man även kan hitta billigt :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Gunlog
12/17/13, 11:54 AM
#11

Memoryspel till minstingen… Det kan du göra själv. Skriv ut olika bilder, limma fast dom på hårt papper (ta trälim och blanda 50/50 med vatten) och sedan klipper du ut dom. KLART!!!

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Maggan71
12/17/13, 12:45 PM
#12

Åh, vad mycket bra tips! Nu är jag taggad! *skrattar*

Nu på lunchen var jag på Erikshjälpen och köpte en film och några cd-skivor.

När jag får lön på fredag ska jag till ÖoB och till Fyndlagret samt ytterligare ett par second hand. Dollarstore finns tyvärr inte i Tranås.

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

Rita-S
12/17/13, 12:51 PM
#13

Men om du har Rusta finns det mycket bra där med :) Och vanlig bokaffär kan man fynda massor av roliga saker, notatböcker, gulliga pennor och sådan!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
[MyCassie]
12/18/13, 7:04 PM
#14

Loppisar/secoynd hand brukar ha fina leksaker mm för kanske 10-30kr. Även barnböcker till samma pris.

Fizzy
12/19/13, 9:54 AM
#15

#14. Jättebra tips. Hittade många bronsskulpturer och små objekt i brons till min pappas samling. Kom ut med 5 saker för 15kr :)

May the Gerbils be with you :3

Upp till toppen
Annons: