Annons:
Etikettjulförberedelser
Läst 1363 ggr
Gunlog
2013-12-08 21:33

Fåglarna ska ha mat...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

…och även andra djur, men jag gjorde den enklaste sak till fåglarna…

Jag tittade på Jul med Ernst i torsdags och såg då äppletornen som han gjorde… Jag tänkte direkt på fåglarna…

Jag tog 3 grillpinnar, 13 äpplen, lite mossa och ståltråd…

Jag tryckte på äpplena på pinnarna, band ihop dom i toppen där spetsen på pinnarna är. Sen lade jag lite mossa, nästade fast det med ståltråden och tryckte på ett äpple på toppen.

Jag satte det på ett bord som ska slängas och sen hann jag inte mer, men jag ska lägga granris på bordet, klä in foten med granris och kärve så blir det verkligen ett festbord till våra fåglar…

Kan ni se resultatet? Det kan jag…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Annons:
Tarotstollan
2013-12-08 21:46
#1

Så fint! Jag såg också på Ernst och tänkte att det kan ju fåglarna äta på också, alltid kul när man kan göra två saker samtidigt, dekoration och hjälpa djuren!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

TerriZue
2013-12-09 11:03
#2

Det kommer bli superfint med lite granris. :)

Jag vill också bo i hus och ha en tomt, det finns så mycket roligt man kan göra utomhus som man inte har möjlighet till i lägenhet.

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

[MyCassie]
2013-12-09 16:48
#3

Vill också mata fåglar, vi har tomt men vår hyresförening förbjuder fågelmatning i området. Längtar tills vi flyttat till villa.

Gunlog
2013-12-09 17:21
#4

Att ha hus har både för- och nackdelar… Tro mig…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

[MyCassie]
2013-12-09 17:33
#5

#4 Vet, bott i hus förr. Trivs bättre i hus mitt ute i skogen någonstans där våra slädhundar kan skälla och yla bäst dem vill. ;)

Rita-S
2013-12-09 18:47
#6

Jag brukar göra egen fågelmat med att krossa nötter, ha skalade solrosfrön, hela linfrön, hirsefrön/hampafrön och andra hela frön i smält kokosfett som fått kyla ner sig så det är lite tjock krämigt.. knatar i hop det och trycker ner med ett snöre i en kopp, fryser in det och doppar i kokande vatten så man kan dra ut det sen.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
Gunlog
2013-12-11 22:43
#7

Glöm mitt tips om denna konen på ett bord…
Den finns inte mer, men den har varit rolig, i alla fall. Lite mossa och äppleskruttar ligger på marken och en pinne kvar… Hihihi! Det var kul så länge det varade. Jag får sätta blomsterpinnar i metall istället och binda fast i bordsbenen, för skivan är avtagbar.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Upp till toppen
Annons: