Annons:
Etikettprathörnan
Läst 1359 ggr
Gunlog
2013-12-01 00:22

Årets Julradio & lite till

Nu sitter jag här och lyssnar på Julradion.

Nu är det 1:a advent.

Under dagen har det varit pyssel, pyssel och lite pyssel här hemma. Adventsstaken har blivit dekorerad med mossa och svampar av sonen.

Jag har fixat en liten bordsdekoration med en julstjärna, lite mossa, några apelsinskivor och kanel…

Sonens lilla gran har fått en ljusslinga i sig. Han har klätt den med silvriga kulor och sambon min har gjort en toppstjärna till den av en läskburk.

Sonen gjorde en jättefin bordsdekoration förra året i skolan. Den har jag sparat på och idag har han satt nya thuja-kvistar i den.

Nu, mitt i natten, har jag satt upp några stakar i fönstren, så jag är jätte sen med att ha mina fönster färdiga. Jag brukar göra sådant på fredagen, men det hann jag inte detta året. Vi var på Julgalan i Malmö.

Men vad gör det om 100 år? Ingenting… Som sagt, sitter och lyssnar på årets Julradio…

Ha en trevlig 1:a advent! 🌛

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Annons:
Lavine
2013-12-01 19:39
#1

Jag lyssnar också på julradio.se, mycket av musiken är inte "min grej", men samtidigt så funkar allt! Det är liksom lågmält och bara total julstämning. Mycket bra. Jag har fått upp en del grejer, men inte allt jag tänkt. Och det gör inget. :)

Tarotstollan
2013-12-14 22:32
#2

Denna hade jag missat, alltid kul med julmusik när man går och städar inför julen!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: