Annons:
Etiketterkreativa-hörnanböckertexterprylarmusikfilm
Läst 2509 ggr
AnnaMoonshadow
11/29/13, 11:28 AM

Tips julfilm

Har ni några bra förslag på julfilmer? Jag och sambon är väldigt förtjust i just film och jag tänkte skapa lite stämning under december genom att se några bra ^__^ alla förslag är välkomna men främst spelfilmer, gärna amerikanskt

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Rita-S
11/29/13, 12:14 PM
#1

Mickey Mouse Christmas Carol baserat på Charles Dickens berättelse A Christmas carol :)

Polarexpressen

3 nötter till askungen om du får tag på den med svensk undertext

Norska resan till Julstjärnan :)

Narnia serien från bbc ger mig julkänsla för att den serien gick på julmorgon på dagarna från juldagen till och med nyårsdagen ;)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

TerriZue
11/29/13, 3:43 PM
#2

The Santa Clause är ju underbara. Ettan är självklart bäst men jag tycker faktiskt om de två uppföljarna också. :)

Mickey Mouse christmas carol är jättesöt och Disney har även gjort en annan som heter rätt och slätt Disneys A Christmas Carol och dne är fantastisk! :)

The miracle on 34:th street tycker jag är jättemysig (finns flera versioner men jag föredrar den från 1994).

A season for miracles är en typiskt amerikansk julfilm som jag såg för första gången för någon månad sen, jättefin. :)

Home alone är ju också gulliga men kanske lite mer för barn (och såna som mig som aldrig någonsin kommer växa upp och sluta titta på barnfilm :P). 

Christmas with the Kranks tyckte jag också var jätterolig. Den är mysig och jag gillar både Jamie Lee Curtis och Tim Allen. :)

Jingle all the way är lite rolig, den tyckte jag mycket om för några år sen men nu har jag inte sett den på länge.

Elf är också hur söt som helst, jag tycker så mycket om Will Ferrell.

Fred Claus var rolig med skådespelare som jag tycker om. :)

Sen är det ju min absoluta favorit av alla! Rise of the guardians. Kanske inte riktigt en julfilm men jisses vilken härlig stämning det är i den och jultomten är faktiskt med! :D

Det var några stycken, jag ska fundera vidare och se om jag kommer på några fler. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

leemland
11/30/13, 2:13 PM
#3

Nu tycker jag nog ni glömt en helt underbar film 😉 
Grinchen - julen är stulen . 😃 Min absoluta favorit, funderar nog själv på att se den ikväll 🤪

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

DramaSara
11/30/13, 2:33 PM
#4

Love Actually är ju faktiskt både en feelgood- och en julfilm, det rekommenderar jag :)

AnnaMoonshadow
11/30/13, 10:23 PM
#5

Tack för tipsen!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

EmelieSaraViola
12/1/13, 12:39 AM
#6

Grinchen är den bästa alltså! :) Kollar också på alla adventskalendrar, i ordning, så alla 1 december avsnitt imorgon! Blir så exalterad till jul, haha. Även Barbie och nötknäckaren, bara för att jag kollade på den när jag var liten och så Tomten är far till alla barnen förstås, haha :D

Annons:
[GIKmio]
12/3/13, 8:46 PM
#7

Som stor beundrare av Chevy Chase så är Ett päron till farsa firar jul en klassiker. Men dom flesta Disneyfilmer fungerar också på grund av en drygt 50 år gammal tradition 😎

[Kittypurrpurr]
12/5/13, 1:18 AM
#8

Mupparnas julsaga <3
Elf!
Ensam hemma :P

Upp till toppen
Annons: