Annons:
Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 1973 ggr
[mandyK]
2013-11-21 13:44

Julklappsångest

Börjar få lite panik, har ingen aning om vad jag ska köpa till familjen i julklapp! Klappar till Mamma, Pappa, Moster, Lillebror samt Mormor och Morfar. Någon som har några tips? Vad brukar ni köpa? Ska helst inte vara grejer som kostar allt för mycket, bara något litet liksom.

Annons:
Jess89
2013-11-21 13:48
#1

Jag googlade runt nyligen och hittade en massa tips. Något du kan fundera över är hur mycket du har tänkt att lägga och vad de tycker om för något.

tips länk

Länken var nog mest för kvinnor, men du kan säkert få några tips.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Nosen
2013-11-21 15:21
#2

Fundera på vad dom redan har och vad dom kan behöva till.

Tycker dom om att baka? Då kanske personen har massa saker till det men dom kanske inte har ett fint förkläde?

Tycker personen om att läsa och har massa böcker? Då kanske en läslampa vore roligt som man fäster på boken.

Ta ett intresse som dom har och försök komma på saker eller tillbehör som de kan behöva eller inte har redan.

Min sambo röker pipa till exempel, så han ska få ett "ställ" där han kan ställa pipan. Min lillebror tycker om att fjällvandra så han ska få ett par riktigt bra vantar och kanske ett underställ.

Min mormor tycker om hälsingland och allt som hör därtill och ska såklart få ett par örhängen med en linblomma av  något slag.

Kan ge några allmänna tips:

Mamma - vetekudde som man värmer i mikron. Finns billiga på massor av inredningsaffärer

Pappa - ett par tofflor

Mormor, Morfar - Ett fotokollage i en fin ram. Kan göras väldigt enkelt på en massa hemsidor. Eller kanske en fotoalmanacka :)

Lillebror beror ju på hur gammal han är men kanske ett par raggsockor då haha :)

Hoppas du kommer på något :)

[mandyK]
2013-11-21 15:29
#3

#1 #2 Tack så himla mycket båda två!! Fantastiskt bra tips! Bara att fortsätta bomba, behöver all inspiration som är möjlig att få hihi ;)

tlover
2013-11-21 16:14
#4

Nästan alla i min släkt ska få hemmagjord salva och schampoo i år 😊

Endel hemmagjorda saker är inte heller svåra att göra.

Tex risvärmare som #2 tipsade om är superlätt att göra själv, gärna i nått kul second hand tyg, ett tips som mamma tipsade om som jag inte har på mina är ett örngott till dom så man kan tvätta det.

Mormor och morfar har ju redan allt så där brukar det ofta bli nått ätbart, ett hemmabakat surdegsbröd, hemmagjort lyxgodis, hemmabakat osv

kådsalva är superlätt att göra men dyrt att köpa (recept har jag skrivit som artikel på hållbar livsstil i fokus) mamma ska få det i ett litet "med kit" som hon kan ha i väskan med tex Alvedon, plåster, kådsalva m.m. (mamma har ändå alltid det i väskan men brukar få gräva efter det)

l'm back

[Lupse]
2013-11-21 19:31
#5

Nu ska jag komma med mitt snåla tips! ÖoB (ja, jag vet att jag har tjatat om ÖoB här på forumet innan, men det är ju så billigt där..) har massa billiga fina paket med produkter för kroppen, mysiga strumppaket med fotkräm, tvål och kroppsbalsam paket och massa annat fint som är billigt. Detta är kanske inte det du frågade efter, men ett litet tips på vart du kan köpa saker. Rusta och in och finn har också massa billiga och fina grejer :)

[mandyK]
2013-11-21 20:27
#6

#4 så många mysiga tips! tack! :) #5 tvärtom!! Detta var precis vad jag frågade efter! Tack så mycket, in och finn var en butik som jag inte ens visste existerade haha ;) superbra!

Annons:
Upp till toppen
Annons: