Annons:
Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 3920 ggr
monstermash
11/10/13, 1:09 PM

Hur öppnar ni julklapparna?

Hur gör ni när ni öppnar julklapparna på julafton, alla samtidigt eller någon turordning eller så?

Vi är rätt många i min familj, och det är alltid någon som står och delar ut julklapparna, sedan sliter alla upp julklapparna samtidigt och helt plötsligt har man missat vad alla förutom en själv har öppnat. Skittråkigt. 😮

Annons:
Jessicahagstrom94
11/10/13, 1:12 PM
#1

Först får någon utses till "tomte" och dela ut julklapparna och sen öppnar jag mina en och en🙂

Först i efterhand brukar jag inse vad alla andra har fått för jag har varit för upptagen med mina egna under tiden jag öppnar😂

Holyghostorchid
11/10/13, 1:16 PM
#2

Hos mina föräldrar blir någon tilldelad "Nisse titel" och får dela ut julklappar till resten. Då tar Nissen ett paket, läser vad som står och ger det till personen i fråga, sedan tittat alla på medan personen öppnar och visar vad denne fått. Så går det runt tills alla har öppnat, och då blir det kramkalas för att tacka alla för det man fått :) Hemma hos min sambos familj kommer det en tomte som delar ut alla julklappar, och när alla har fått sina klappar öppnar man dem samtidigt = tidseffektivt, men skit tråkigt ;) Här brukar vi även ha en liten klapplek med de vuxna, riktigt underhållande! :)

Jesperlinden97
11/10/13, 1:18 PM
#3

Yngst först, eftersom dom får mest leksaker. Blir så rörigt annars :)

You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus

monstermash
11/10/13, 1:29 PM
#4

#2 - Ja, så vill jag också ha det! Istället har jag det som hos din sambo, urtrist.

[erikam]
11/10/13, 1:44 PM
#5

Vi "barn" får en varsin mindre julklapp på morgonen som vi öppnar själva, brukar vara en chokladaskar eller en peng :). På eftermiddagen brukar jag som äldsta syskon dela ut alla klappar en och en. Läser upp vem det är till och vem det är ifrån. När alls är utdelade öppnar vi en varsin klapp och går laget runt tills alla öppnat alla sina. Det är trevligt för då ser man vad alla får :)

Afturelding
11/10/13, 2:19 PM
#6

Först öppnar vi familjens klappar efter frukost, jag eller min bror delar ut och sen går vi varv efter varv där alla öppnar en klapp i taget. 

Sen upprepas proceduren om vi antingen är hos mina föräldrar eller mina farföräldrar, där alla är vuxna (ja utom kusinbarnet som är 6 månader snart). Hos morfar där det fortfarande finns barn så öppnar alla samtidigt.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Annons:
Gunlog
11/10/13, 4:26 PM
#7

Vi delar ut alla julklappar, sedan räknar vi vem som har fått mest och då får den börja. Vi turas om att öppna och de andra får titta på. Vi är 4 vuxna och ett barn och det är SÅÅÅ mysigt. Vi sitter oftast och öppnar julklappar hela kvällen från 8-tiden, ungefär, och det är slut vid midnatt. Det tar så lång tid för vi börjar helt plötsligt prata om annat, vi äter lite gröt mitt i allting, allt för att dryga ut det roliga.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Intehärutandär
11/10/13, 7:42 PM
#8

Nu är det bra jag och barnet, så vi köper inga julklappar mera. Innan så har en delat ut efter Kalle och så har man öppnat direkt. Det brukar ju i regel vara 1-3 klappar var, så då hinner man med att se.

WinterPrince
11/11/13, 10:45 AM
#9

Vi delar ut alla klappar först, sen får alla öppna en present varvet runt, därefter börjar det spåra ur och ingen vet vems tur det är. Själv brukar jag glömma mina egna klappar för det bästa med julen tycker jag är när de som fått klappar av mig öppnar dem.

[Kittypurrpurr]
11/11/13, 10:47 AM
#10

Vi är rätt många, 16 om jag har rätt. En är tomte och så kommer han in och säger godjul och tar en pall och sätter sig vid granen och börjar plocka därifrån. Läser upp och delar ut. Det tråkiga är att dom vill öppna julklapparna direkt efter kalle anka vilket jag inte vill då jag vill "dra ut" på julen mer. Tonåringarna är lite bortskämda här när det gäller att ha tålamod. Varnar dem varje jul att vi ska öppna senare men nej dom surar ändå :/

[etsan]
11/11/13, 9:18 PM
#11

Vi delar ut de en och en och kollar på medans de öppnar. Min storebror brukar dela ut. När det är min tur sliter jag upp paketet.

Swadika
11/11/13, 9:40 PM
#12

Nu när vi är tillräckligt gamla så är det den personen med minst julklappar som får öppna sina först. Vilket brukar vara någon utav de vuxna. 

När vi var yngre så fick oftast min yngre syster eller yngre bror öppna först, de var otåligare. Jag som storasyster har fått öppnat mina sist :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Frosstis
11/12/13, 6:18 PM
#13

En öppnar medan alla andra tittar och så går det runt så alla får öppna en var och tillslut blir det färre som får öppna eftersom mamma och pappa inte får så många julklappar! Oftast brukar pappa ge paket eftersom han vet vad som är i men vi barn brukar springa och hämta paket åt alla ändå!

Annons:
[MARWAKE]
11/12/13, 10:15 PM
#14

Först så kommer tomten (farfar) in och säger "hohoho" finns det några snälla barn osv Och så delar han ut dem julklapparna i säcken och sen går han och sen så öppnar vi julklapparna under granen !!

Upp till toppen
Annons: