Annons:
Etikettdekoration
Läst 8173 ggr
[Iyen]
10/29/13, 3:46 PM

En billig jul

Hejsan alla! Jag har blivit av med alla prylar relaterade till jul. I år skulle jag verkligen vilja julpynta hemma. Förra året och året innan det saknades det verkligen. Tillsaken hör att jag har en ytterst begränsad budget för lyxvaror, så som prydnadssaker är. Så nu önskar jag alla era tips på hur vi kan forma ett mysigt hem i juletider. Kök och vardagsrum är mest centralt. Båda är relativt omöblerade. En gran, billigt i skogen med markägarens tillstånd. MEN tror att hundarna skulle missuppfatta granens syfte. Tipsa! Mina julefavoriter är glitter och ljus.

Annons:
Rita-S
10/29/13, 3:58 PM
#1

En billig sak: Köp guld och silversprej. även klarlack på sprejburk! Sen tar du popcorn, träder på snor, och sprejar med guld eller silver, ett till två lager. Lås sen färgen inn med klarlack, ett par lager. Tadaaa, du har guldiga och glittriga guirlanders utan att det kostar en förmögenhet. Om du strösslar på glitter innan sista lagret lack torker får du även glittret, eller du kan ta glitter på första lagret lack och låsa det med ett lager lack till!

Guld och silversprej kan du även använda på kottor, torkade bär, snäckskal och annat.  Stora och mindre träkuler på Panduro kostar inte mycket, du kan limma i hop, göra tomtar, måla röd, rita dit ansikte, huvor och lite bomull till skäck på tomtefar och huckle och förkläde på tomtemor exempelvis! :)

Med lite tygbitar i juliga färger som du råkar ha över, hitta på graitslådor eller rea här och där kan du med en frigolit-munk eller en kon göra små granar eller julkransar! även här kan du hitta små kottar och löv som sprejas med guld och fästes med sytråd eller knappnålar.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[Iyen]
10/29/13, 4:11 PM
Rita-S
10/29/13, 4:33 PM
#3

Fast tar du då ens höjd för att alla sprejar räcker till långt mer än ett snöre med popcorn på..? Du kan guldspreja, silverspreja och lackera hur mycket som helst med dessa tre burkar.. det vill alltså säga.. mycket julpynt ut av dessa tre burkar.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[Iyen]
10/29/13, 4:45 PM
#4

Ja naturligtvis.

leemland
10/29/13, 5:56 PM
#5

Kanske en onödig utgift men du kan köpa 101 nya idéer nu finns det jättemycket roligt/bra/enkelt som man kan göra av vanligt papper om man så vill :) 

Annars så sök på pinterest där finns mycket underbart :) 

Och sådana sprayburkar finns på Rusta och ÖB också och där är dom nog billigare :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[JeanetteK]
10/29/13, 6:25 PM
#6

Kika på second hand affärer. Där kan man hitta fint julpynt och även fina tyger och sånt som kan inspirera till julpynt - gardiner, dukar, tomtar eller vad man nu vill göra.

Annons:
WinterPrince
10/29/13, 6:40 PM
#7

Om du är med på Facebook finns diverse skänkes/bytes-grupper. Fråga i en sådan nära dig, finns säkert de som inte använder allt och i julanda skänka det till bättre behövande.

monstermash
10/29/13, 10:15 PM
#8

Om du kan så försök ta dig till loppisar och köp på dig prynader om inte annat, där brukar de vara billigare och dessutom finare än de i affären.

Om inte annat så börja köpa lite i taget, nej det blir inte jättemycket första julen, men efter några år så har du åtminstone en del. :) Passa på att önska dig mycket julpynt i julklapp till nästa år.

[Iyen]
10/29/13, 10:25 PM
#9

#8 nä inga julklappar. Mm får försöka ta mig till en loppis. #7 det kanske skulle kunna vara en idé. Får fundera lite.

AnnaMoonshadow
10/30/13, 2:51 PM
#10

vet inte om någon redan tipsat om det men en av de saker jag tänker göra i år är pompoms av silkespapper och en bit snöre (hittade rätt billigt silkespapper på Ica Maxi för några dagar sedan i rött och vitt t.ex.). Med dessa gör man alltså bollar av olika storlekar som man kan hänga i granen eller i fönstret, taket. Man kan till och med använda dem som små rosetter på paketen eller som dekoartioner på ett fat eller vid dukning. Bifogar en av många videos på hur man går till väga.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

princess C
11/1/13, 6:11 PM
#11

på ristippen  slängs fina  julgranar  som  inte  sålts  många kvällen  innan  julafton. jag  hittar  varje  år  de finaste  Disney  granarna  som  annars  är  jätte  dyra.  mycket   går  redan   nu  att  plocka  i  skogen eller  på  ristippen  gör  egna   tomtar att  ge  bort av  granris  o  en  tomteluva som  näsa  kan  du  ta  en  potatis  mer  uppskattat  än  dyra  blommor….  gör  kransar  o  sälj  till  jul  lättsålt och  du  får  in   pengar  lätt o snabbt  ha en  trevlig  helg alla !!

🌛

ms-mee
11/3/13, 12:34 AM
#12

Du får ha en liten gran lite upphöjt, så kanske hundarna inte bryr sig :) 

Kottar annars! Man kan göra vad som helst med kottar 😃

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

[Iyen]
11/3/13, 9:25 AM
#13

#11 det lät som ett ganska stort projekt. Hoppas att någon annan än mig ser det och tar det till sig. Jag har tyvärr inte den tiden. #10 åh, påminner om något vi gjorde på lekis när jag va liten. Kul! #12 hihi binda den uppåner i taket?:P Kottar åker fetbort. Tog in kottar för massa år sedan. Fick in hönskvalster och husdjuren blev lidande. Hönskvalster är ingen lätt ohyra. Men kanske om jag hittar "rena" kottar i bra skick och kastar dem direkt i ugn/kastrull… Fortsätt komma med tips för en billig jul! Det är nog betydligt fler än jag själv som gärna har lite julkänsla i hemmet men som inte har ekonomi över till lyxkonsumtion. Tips till barnfamiljer?

Annons:
AnnaMoonshadow
11/3/13, 9:50 AM
#14

Ett annat tips är ju att köpa begagnat. Jag var på Loppis igår och köpte en hel låda med julpynt för 20 kr, då är det ju bara att välja och vraka vad jag sedan vill använda och vad jag väljer bort.

Får man tag på "fula" kulor m.m. kan man ju sedan alltid pyssla med dem som bas, något som även fungerar jättebra om man har barn eftersom du då kan sätta dem i arbete 😉 Lite klister och några juliga bokmärken eller urklipp från julklappspappret så är det ju klart!

När det gäller annan dekoration är fruktskålar och godisburkar alltid trevligt. En skål med apelsiner och röda band t.ex. och en glasburk med knäck? Glasskålar och burkar kan lätt få en "julig" känsla eftersom de för tankarna till is och snö.

Har man inte pengar att lägga på nya jultextilier m.m. kan de ändå pyntas upp. Röda omtag till gardinerna? (brukar ju finnas billiga sidenband m.m. så här års), en ljuslykta i fönstret, några värmeljus i badrummet. Kanske har man vita eller gröna eller röda tyger/handukar/mattor/sängkläder ändå? det behöver inte vara tomtar på allt. 

Ett glatt humör och lite julmusik från nätet på det och sen är det ju klart 😃

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Iyen]
11/3/13, 9:53 AM
#15

#14 Jättebra!
Själv lyckades jag fynda en bit tyg på tradera för en ensiffrig summa med mycket billig frakt. blir antingen till duk eller pyssel.

AnnaMoonshadow
11/3/13, 10:02 AM
#16

#15 åh, det låter mysigt ^__^ det är något speciellt med att göra det själv!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Gunlog
11/4/13, 6:42 PM
#17

Köp vita lakan på loppis. Sy om till en duk på bordet. Köp rött sidenband och/eller fållband (dubbelvikt) och sy fast ute i kanten. Fixa röd tunn broderitråd och brodera röda stjärnor, hjärtan eller något annat juligt. Det behöver inte vara korsstygn, det kan vara enkla kedjestygn/öglestygn. Du kan också fixa något rött tyg och klippa ut former och/eller figurer och sy fast.

Ut i skogen och hitta någon tjockare träpinne. Du kan sänka ner den i hett vatten någon minut. Klistra fast några tygtomtar så har du en hel tomtefamilj att ha på bordet som prydnad.

Ta ett större dricksglas. Knyt fast en hel kanelstång i rött sidenband och klistra fast runtom kanten på glaset, så har du en ljuslykta. Gör tre till så har du en egen adventsstake.

Vanliga vita sidogardiner kan bli väldigt juliga om du hänger något i som tillhör julen. Klipp ut röda hjärtan eller annat, du kan tom göra i papper. Fäst med små säkerhetsnålar. Jag sparar på de små säkerhetsnålarna som brukar hänga i kläder. De är toppen till det…

I köksgardinen kan du hänga små mini-pepparkaksformer. Det har jag. Mina är köpta på Lagerhaus. Jag tror de kostade max 10:- styck. Kom ihåg. Har du vitt som bas så blir det såååå enkelt och snyggt.

I fönsterna kan du ta vanlig wellpapp från vilken låda som helst. Klipp till olika former som kan bli till 3D. Innan du bygger ihop dom så kan du klä dom med vanlig aluminiumfolie. Ta två hjärtan tex. och sätt ihop i varandra.

Loppisar är enklast att få tag på julsaker, tror jag… Billigt är det också.

Jag vet inte om det kan finnas jilsaker på 10-kronorsmarknader…

Annonser om bortskänkes…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Gunlog
11/5/13, 10:47 PM
#18

Jag loggade precis ut från datorn, men om du går in på Tradera så finns där ett antal olika annonser där de säljer fina tomtar. En annons innehåller 21 tomtar och är nu uppe i en hundralapp. Jag råder dig starkt att gå in där och kolla. Där finns fina vita änglar också i andra annonser. Jag kan länka till dig imorgon, om du vill, för jag har lagt dom i min minneslista.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

[GunillaF]
11/6/13, 9:42 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Om du är med på FaceBook så finns det en sida med lite annorlunda julpynt.

Granen på bilden kanske är nått. Annorlunda och rätt så billig.

[Iyen]
11/6/13, 9:51 AM
#20

Åh Gunlog. Massa bra tips! Ska se vad jag kan komma på att införliva. Hoppas att andra ser det här också :) Ni kommer med massa bra tips! #19. Den granen va jättefin! LÄTT att jag ska försöka mig på en sådan!

Annons:
[GunillaF]
11/6/13, 10:16 AM
#21

#20 Jag tycker också att den är fin. Passar ju bra om man har liten bostadsyta (eller budget) 🙂

Tänker att man skulle kunna linda granris på varje pinne också, om man vill ha en grön.

Gunlog
11/6/13, 5:43 PM
#22

Om inget annat så är det bra hjärngymnastik för hundarna att försöka få loss pinnarna från väggen, hihihi!

Skämt å sido. Den är jättefin. Mycket smart ide!

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

[Iyen]
11/6/13, 6:07 PM
#23

#22 hahaha ja det har du rätt i

Gunlog
11/6/13, 6:12 PM
#24

Jag funderar på om man skulle göra en sån utomhus, i trädgården?

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

[Iyen]
11/6/13, 6:17 PM
#25

Absolut! Jag skulle ha tagit två mindre fallna träd, spettat ner dom i marken likt ett V, fast tvärt om. Och lite spik till småpinnarna? Göra hål i fasaden är väl inte jättebra?eller?

Gunlog
11/6/13, 7:40 PM
#26

Nä, men man kan hänga pinnarna i varandra med tjock fiskelina och sedan hänga upp i en enda krok.
Man kan ta vanligt hushållssnöre också.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Alenzi
11/6/13, 8:14 PM
#27

Du kan torka skivor av äpple och apelsin och trä på snören eller lägga fint på fat med levande ljus. Dekorera med hel kanel och nejlikor. Härligt :) 

http://lurans.blogg.se/2009/september/torka-apelsinskivor.html

http://cultdesign.blogg.se/2006/december/torkade-appelskivor.html


Annons:
Alenzi
11/6/13, 8:15 PM
#28

Samla kottar och mossa i skogen, kanske några dekorativa pinnar, och gör dekorationer av det också.


Gunlog
11/6/13, 8:50 PM
#29

Iyen, du kan jättegärna samla kottar. Lägg dom i blöt i hett vatten med lite diskmedel i. På så vis dödar du alla småkryp. Jag plockade kottar förra året och målade spetsarna med glitterlim som jag köpte på Tiger. 5 eller 6 färger i ett paket för 30 kronor…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Denna kommentar har tagits bort.
Gunlog
11/6/13, 9:03 PM
#31

#21 Jag har funderat lite på din gran. Jag ska göra en sådan i storlek mini så får vi se om det blir något av den… Ska köpa en billig batteridriven slinga att ha i. De kostar ca 30 kronor. Jag har småskröfs, TRO mig, som jag kan hänga i.

Iyen, jag kom på att du kan göra samma sak som jag har gjort. Jag har köpt en fin kvist med trollhassel (tog upp hela bilen, hehe) och den hänger i köket. I julas hängde jag mina glittriga kottar, till påsk fyllde jag den med fjädrar, under sommaren har där hängt tygblommor, nu till Halloween är det fladdermöss, pumpor och spöken i papper. Denna julen blir det falska karameller. Jag ska ta små wellbitar och klistra ihop till en sockerbits storlek. Sen ska jag packa in dom i rött papper och sätta glitterlim på, snurra ändarna och hänga upp i guldband. Det blir lite annat kul däri också. Trollhassel kostar lite grand. Jag betalade nog 199 för min stora kvist. Men det är väldigt roligt att hitta på olika saker att hänga däri. Torkade höstlöv till hösten, tex…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Gunlog
11/6/13, 10:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Här är mina kottar… De ljusa spetsarna på kotten har jag kladdat glitterlim på… Jag tog två lager…

Sen tog jag sambons fiskelina till att binda upp dom…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

[GunillaF]
11/6/13, 10:39 PM
#33

Hoppas att ni tar bilder på era skapelser när ni gjort dem och visar oss hur det blev! 🙂

Gunlog
11/6/13, 10:42 PM
#34

Ja, granen är jag fast för att göra… Många tack, än en gång, för tipset!

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Annons:
[GunillaF]
11/6/13, 10:43 PM
#35

😃

Ria74
11/6/13, 10:57 PM
#36

Billigt pynt kan man göra av vanligt papper, det går att vika både stjärnor, hjärtan och annat fint.

Använder man gamla veckotidningar så kan man få fina färger med på det, annars går det bra med tidningspapper också 🙂

Jag brukar göra korgar i form av hjärtan som man fick lära sig i skolan och hänga i granen med lite färgglatt godis i typ polkagrisar.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Iyen]
11/7/13, 7:53 AM
#37

Åh. Trollhassel har jag alltid älskat. Tack också ni andra. Hur många tips som helst! #36 tiden finns inte riktigt för att lära mig att virka. :( (Saknar mina gamla julgrejor….) :(

Gronstedt
11/7/13, 9:41 AM
#38

Iyen, jag såg att du bor i Gbg? Om du vill får du gärna ta en titt hos mig (bor ovanför Älvängen) och se om du hittar pinnar och grejor till dina projekt. Finns en hel del nedsågat och ännu mer på rot, dock mest lövträ.

Jag har också en del små kulor, tomtar och grejor som jag aldrig använder.

[Iyen]
11/7/13, 12:26 PM
#39

#38 Det var snällt. Sänder ett PM till dig.

Holyghostorchid
11/7/13, 12:39 PM
#40

#37 inte virka, utan VIKA :) gör några hjärtan som #36 tipsa om :) http://karinasinspirationsblogg.se/jul-pysselstafett-pappershjartan-flatade-och-en-enklare-modell/

[Iyen]
11/7/13, 12:55 PM
#41

#40 Haha 😊🌺

Annons:
Gunlog
11/8/13, 11:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Har du affären Tiger i närheten?

Jag och sonen var där inne idag och hittade ett paket med 5 ark filt och ett paket med glittriga piprensare. Betalade 20 kronor totalt. Sitter här nu och har pysslat… Hade glitterlim kvar som jag också har köpt där för 20 eller 30 kronor…

Sonen Kevin har en burk med "paljetter" så vi tog fram den…

Han gjorde denna snögubben…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Gunlog
11/8/13, 11:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Jag gjorde detta hjärtat. Lite misslyckat, men det duger… Vi hade pepparkaksformar som mallar…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Gunlog
11/8/13, 11:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

…och här är min kanin som jag har använt glitterlim på… Den får torka tills imorgon så att jag kan fortsätta…

Kanske du får egna idéer av detta?

Nu är det dags att sova. Jag ska upp klockan 5 igen… 😴

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Intehärutandär
11/10/13, 9:26 PM
#45

Kottar är utmärkt. Bara att "baka" dem i ugnen så dör "odjur".  Spray har jag köpt för 50 kr på Dollar Store i sommar och sprayat om krokar, knoppar, korgar m.m. för en ny billig "look". En sprayburk räcker till många småsaker. Och så kan man fynda billigt glitter, om man vill. 

Man kan göra trolldeg och göra "pepparkakor" att ha till pynt. Måla och dekorera och häng upp i en liten gran t ex. Eller snöflingor, ja vad man önskar. 

Second Hand har jag fyndat mycket fint gammaldags julpynt. Där finns också annat som man kan använda till eget julpynt, t ex tråd, knappar, tyg, gardiner, spetsdukar osv.

Gunlog
11/10/13, 10:37 PM
#46

Japp, loppis är jättekul!

Jag tror att 90% av allt mitt julpynt är loppis. ( Jag har 9 stora flyttlådor samt några banankartonger med julsaker.)

Jag kom att tänka på jul i fönstren. Förr tyckte jag om att ha olika färger på ytterkrukorna. Men jag har bytat ut till helvita krukor istället.

När man har en helvit kruka så tar man häftmassa och sätter fyra klickar runtom krukan ca en centimeter nedanför ovankanten. Sedan tar man vad man vill, ett rött sidenband, glitter, guldband, hampasnöre, eller något annat kul. Man lägger det på häftmassan runtom krukan och knyter en rosett på framsidan. Man kan knyta fast en hel kanelstång tex. Man kan ta en vanlig sytråd och trä igenom en torkad äpple- eller apelsinskiva så har man pricken över i:et. Tar man hampasnöre så kan man sätta små grankvistar under hampasnöret runt hela krukan…
En vit kruka är grunden för allt.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

kundvagnsgnu
11/14/13, 6:12 PM
#47

Smygreklam, men TGR eller Tiger är bäst! 
Allt är billigt och det finns mycket olika sorters fina juldekorationer!


Bruden-Mbuti
11/15/13, 4:17 AM
#48

man kan göra mkt själv av gamla prylar.

man tager vad man haver.

tex trasiga el urtvättade t-shirts: klipp smala långa remsor. klipper man runt så behöver man inte sy ihop. trä på pärlor el sy på knappar. även fina band går att knyta/sy på som rosetter. och vips så har man en jul girlang.

med glittrigt nagellack kan man måla pärlorna el knapparna så det blir glittrigt-juligt.

Annons:
dragonstar
11/17/13, 1:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

Man kan göra en hel del fint mynt i papper Ta en gammal pocketbok och andänd sidorna till att göra tex hjärtan  lång rämsa och häfta ihop i form av ett hjärta.

Pepparkaksformar, gardinringar och annat kan bli snyggt att hänga i granen.

Vet att när jag var liten trädde vi blå och silverrälor på ståltråd och hängde i granen.  Annar gör du något tema tex godistema poppcorn på snöre fina karameller.  Pepparkakor och annat.

Gammla konservburkar kan man antingen ta och" klippa" ut tex hjärtan eller så tar ma noch spikar hål i dem i olika mönster och sätter värmeljus i.

Bara rött garn kan du göra små tåffsar eller garnbollar att hänga upp.

En måse nötter kan du göra dekorationer att hänga med.

Pusselbitar som du målar och sätter snöre på.

Juliga tidningsutklipp kan fästas på tex kartongbitar du klippt i någon rolig form.

Loppis ha en hel del saker som man kan använda kolla lite där.

Gå ut i skogen och hämta grangrenar, kottar och pinnar en fin gren kan målas och hängas upp med ljulpynt i.

Om du kan sy gå till loppis köp något billigt tyg eller en tröja som du klipper i och syr bollar, tappar eller hjärtan att fylla och hänga upp.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

dragonstar
11/17/13, 1:42 PM
#50

Googla på DIY X- Mas  Där hittar u en del bilder. Kolla även Pinterest om du har det.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

dragonstar
11/17/13, 1:45 PM
#51

Ta och köp spettsdukar och lägg dom i tapetklister eller sockervatten så att dom blir hårda. De kan du ju hänga.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Gunlog
11/25/13, 10:09 PM
#52

Haha! Dragonstar #49. Är vi inne på samma pysselsida, du och jag? Den stjärnan är så poppis där inne.

Jag har suttit ikväll och gjort min egen juliga ljuslykta. Har skrivit ett inlägg om den…

Se HÄR

Är med i en pysselsida på "ett annat forum" där man fullkomligen bombarderas av idéer. Jag har så mycket på gång så sambon håller på att förbjuda mig att vistas i köket. Det är ganska så litet och det är där jag har min pysselstuga. Han höll på att få dåndimpen på mig idag när han skulle duka bordet. Han såg inte det… 🤦‍♂️

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Lavine
11/26/13, 8:56 AM
#53

#49 Oj vad fin den var. (Vad är det för sida?)

Isatis
11/26/13, 9:59 AM
#54

Gunlog. Fantastiska och roliga tips från dig, skall prova på en hel del.

Gunlog
11/26/13, 7:54 PM
#55

Sidan heter Pysseltips & Idéer.

Där är så mycket roligt som folk gör, så man blir helt ifrån sig…

Allt från de minsta och enklaste pynt till omarbetning av möbler.

Jag är såld på den sidan…

Sidan är sluten pga att vi som är med, att våra vänner inte ska bli bombarderade av sidan… Det har alltså inte alls att göra med något hemligt…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Annons:
Lavine
11/26/13, 9:09 PM
#56

#55 Jag förstår, tackar för länken! 👍 (tycker det är bra med slutna grupper just av den anledningen)

Gunlog
12/1/13, 12:31 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#57

Lavine, de släpper inte in medlemmar just nu. Det har kommit en våg av spammare bland många grupper och denna gruppen är en som blivit drabbad. Det var riktigt irriterande så det var bra att de stängde…

Iyen (även ni andra förstås). Här är en toppengrej för dig. Du som tycker om vitt och glittrigt/silver… Stjärnor av läskburkar. Sambon gjorde en ikväll som en toppstjärna till en liten gran, och det är lite pilligt jobb. Man måste vara försiktig när man viker för annars spricker det, vilket det även gjorde för sambon… Han gjorde med insidan utåt, som visas om man scrollar ner på sidan… Det blev jättebra.

http://www.365slojd.se/projects/911-gor-laskburksstjarnor

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

ms-mee
12/1/13, 10:47 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#58

Oo, jag är också med i den gruppen 😃

Såg den här igår och vart helt kär. Kan det vara något Iyen? :) En gran med björkpinnar. 
Hennes blogg: http://www.ettkreativtliv.se/

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Upp till toppen
Annons: