Annons:
Etikettjulförberedelser
Läst 3345 ggr
[MyCassie]
9/20/13, 11:44 PM

Har ni börjat än?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det någon mer än jag som är ute i god tid i år när det gäller julklappar och eventuella julplaner? 

Här hemma har vi redan köpt alla julklappar till dottern och har redan planerat in aktiviteter på julaftonsmorgon. 

Sitter nu och letar småpaket då vi i år skall införa julstrumpor. 
Ska också kolla julklappar till släkt och vänner.

Bilden visar det vår dotter kommer få av oss i jul, sen får hon ju mer julklappar av släkten.

Annons:
[MyCassie]
9/21/13, 12:21 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Dottern julklapp till julstrumpan beställd, en "liten" 30 cm stor I-or. 😃

Rita-S
9/21/13, 9:44 AM
#2

Vilka gulliga små saker :D Hoppas julstrumpan uppskattas sen :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[MyCassie]
9/21/13, 10:49 AM
#3

#2 Små vet jag inte om de är, draken är väll runt 1 meter lång eller så tex. Den kan man öppna magen på och så har hon ett bollhav att sitta i då den innehåller flera bollar. 🙂

[JeanetteK]
9/22/13, 8:19 PM
#4

Jag har börjat sticka en halsduk till min bror. När vi var små fick vi alltid stickade grejer av vår farmor och vi uppskattade det inte särskilt mycket. Nu "på gamla dar" har vi pratat mycket om att man gärna skulle ha dom där sockorna och halsduken och allt vad det nu var. Man känner att man hade uppskattat det nu. Så därför ska det bli hemstickat till lillebror i år! 🙂

[MyCassie]
9/22/13, 8:26 PM
#5

#4 Härligt. Håller med att hemstickat är alltid bäst. 

Jag är klar med alla julklappar till dotter och man. Bara resten kvar. Svärmor och svägerska har beställt hundhalsband till sina hundar så blir att motionera symaskinen någon dag.

WinterPrince
9/23/13, 7:29 AM
#6

Jag har bara 4 julklapp kvar, men 3 av dem är påbörjade, och 1 av dom måste jag avvakta med tills de bestämt namn på nyaste tillskottet i familjen.

Här är min lista:

Mormor: Ugglekudde
Morfar: Pubspegel
Farmor: Hembakta kakor (bakas strax innan jul)

Mamma: Ljuslyktor
Pappa: Pubspegel

Bror: Startplats i Göteborgsvarvet
Svägerska: Tulpantavlor (inte riktigt färdiga)
Barn 1 (ca 3år): Kungamantel + kungakrona
Barn 2 (ca 4 mån): Barnvagnsmobil (här jag behöver veta namnet)

Syster: Två tekoppar + fint te (måste köpa teet)
Svåger: Pubspegel
Barn 1 (ca 4 mån): Påslakanset

Annons:
[MyCassie]
9/26/13, 7:32 PM
#7

#6 Oj, jag har till släkten kvar.

Alla paket till min man och vår dotter är nu inslagna men jag ska också köpa en 40cm lång gosedjurs flodhäst till vår dotter som jag hittat då hon absolut älskar flodhästar.

TerriZue
9/26/13, 11:21 PM
#8

Jag har pysslat med julklappar sen i februari (jag virkar filtar till några i släkten och jag virkar lite när jag har tid över, så det tar tid). Jag har redan klart för mig vad alla ska få i julklapp (utom sambon, han är alltid svårast och den jäkeln fyller ju år snart också :P) och alla klappar ska vara inköpta innan 30:e november. 

Igår satt jag och gjorde klart min julplanering, så nu får jag nog säga att jag är klar med grovjobbet och bara har det roliga kvar. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Jessicahagstrom94
9/26/13, 11:35 PM
#9

Jag har inte köpt något än och min enda idé är vad mamma ska få, 

pappa, bror, pojkvän och mormor har jag ingen aning än… min bror kommer troligen få flytta hemifrån saker av typ alla, men jag tycker han ska få lite roliga saker också…

[MyCassie]
9/27/13, 3:26 PM
#10

#8 Oj, vad duktigt att virka filtar, det tar ju sån tid. 

#9 Jag har rätt svårt att komma på vad jag skall ge min far, min mor, mina svärföräldrar, svägerska, farfar m.fl.

Tarotstollan
9/30/13, 3:45 AM
#11

Nej och jag har ingen aning om vad jag skall ge till min mamma. Hon är den där typen som inte vill ha någonting!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Rita-S
9/30/13, 7:01 AM
#12

#11 gillar hon matprodukter och sådan? En korg med kakor och en glögg hon gillar, ost och kex (får kanske plockas i hop på dan före dan och stå i kylskåpet kanske? :) ) kanske kunde vara något? Eller en "må bra korg", med badsalt (om hon har badkar), hudlotion, schampoo, balsam, dushcreme och sådan i samma doft-serie tillsammans med en riktig mysig badsvamp?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

VildaVittra
9/30/13, 7:29 AM
#13

#11 Jag skulle baka bröd och fylla hennes frys med det. Finns inget bättre än hembakat.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Tarotstollan
9/30/13, 5:15 PM
#14

#12,13. Tack för förslag men det är hon som står för allt bakande. Dessutom diabetiker, har heller inget badkar.
Jag har köpt dusch grejer och sådant förr om åren och det har väl varit bra men inte det där överraskande som jag vill ge!
Förra året fick hon en förstoringslampa, en som hon hade pratat om att hon skulle köpa för att hon ser så dåligt p g av problem med ögonen orsakade av diabetesen.

Hennes svar när hon packade upp den var: Har du gått och köpt en sån dyr lampa när du har så ont om pengar!

I år har jag inte hört henne säga något om vad hon funderar på att köpa eller önskar sig. Så jag väntar på något hon skall säga när hon inte tänker sig för eller nämner i förbigående!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

VildaVittra
9/30/13, 5:27 PM
#15

#14 Brukar hon vara frusen så kan du ju sticka/virka i 100% angoragarn (det måste handspinnas) eller ge henne sådana nystan om hon gillar att handarbeta. Finns inget varmare och mjukare garn att finna. 

http://www.minagetter.se/butik/garner/angora-2/angoragarn/

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Tarotstollan
9/30/13, 6:25 PM
#16

#15. Jo hon brukade handarbeta innan hennes syn blev så dålig. Mest satt hon och broderade sånt där fint i korsstygn typ Clara Weaver och det ser hon inte längre, även om hon försöker lite på sommaren då ljuset är bättre. Virka och sticka har aldrig varit hennes intresse.
Jag själv är inte heller så intresserad av det, även om jag kan lite.
Både hon och jag är besvärliga på detta med julklappar😉😃!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

VildaVittra
9/30/13, 6:37 PM
#17

#16 Sätt ihop en materialsats till ett korsstygnsbroderi som är en matta, där är stygnen jättestora och lätta att se. http://4.bp.blogspot.com/-5zHAsQITF9o/UN8n4CZCdII/AAAAAAAAGDo/exic3c_npTc/s640/DSC_0311+(800x531).jpg

Mönster finns ju en uppsjö av på nätet, eller så ritar du ett själv.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Tarotstollan
9/30/13, 6:41 PM
#18

#17. Tack förslag, får fundera på det.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Love-
10/8/13, 11:45 AM
#19

alla mina julklappar var klara redan i sep :) mina julsaker kommer INTE upp innan advent :)

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

Jessicahagstrom94
10/8/13, 8:40 PM
#20

Köpte min första julklapp till brorsan för några dagar sedan! :D

Annons:
[Kittypurrpurr]
10/9/13, 2:43 PM
#21

Har "handlat" in 11 stycken än så länge ^^ Eller tja väntar in 2 st från USA och ska införskaffa den 11:e på fredag ;) Mina jul saker kommer upp den 18:e november ^^

[Kittypurrpurr]
10/16/13, 11:19 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

:)

[JeanetteK]
10/21/13, 9:35 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Nu har jag gjort klart halsduk och halvvantar till brorsan!

Upp till toppen
Annons: