Annons:
Etikettprathörnan
Läst 1641 ggr
BonaDea
7/24/13, 12:18 AM

Julfavoriter

Såhär i slutet på juli varje år börjar jag alltid tänka lite extra på julen. Är jag den enda? Jag tänkte i alla fall bara kika in här och fråga om era julfavoriter! Så, vad har ni för favoritfilmer, favoritjulkalender, favoritlåtar, favoritjulgodis, favorittraditioner? Lägg gärna till andra favoriter också!

Hälsningar Johanna

Min blogg: teamvinter.blogg.se

Annons:
Rita-S
7/24/13, 9:43 AM
#1

Åh du det är så otroligt många favoriter så jag vet inte riktig vart jag skall börja :)

Min favorit julskiva är en samlarskiva som en norsk radiokanal gav ut, P4 julefavoritter heter den och har en samling av både traditionella och moderna julsånger. 

Jag kan inte ha en jul utan Tre nötter till askungen som går varje julafton, jag måste se grevinnan och hovmästarn på lilla julafton och jag måste ha revbenspjäll på julbordet. 

Favorit julkalender är två stycken, jul i Skomakergata och The Julekalender :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

WinterPrince
7/24/13, 1:11 PM
#2

Här är det full fart i Tomteverkstan! Alla julklappar utom en är påkomna. Det mesta som behövs är inköpt, 3 klappar är klara, 2 är pågående.

Så nu behöver jag bara komma på vad jag ska ge till en ca 5 mån baby. Tips?

När det gäller favoriter är det Fairytale of New York som gäller. Annars är det mest stämningen som jag tycker om. Hur det nu ska bli i år med tre småbarn.

Holyghostorchid
7/27/13, 8:55 PM
#3

Här tillverkas årets julkort för fullt, i år ska nära och kära få julsmyckade tändsticksaskar :) För mig är Kalle Ankas jul ett måste, och att koka knäck dan innan doppardan :) När det kommer till julmusik så måste jag lyssna på Carola och Krister Sjögren, bara för att jag växte upp till den musiken varje jul, och nu lyssnar jag även mycket på Celtic Womans julmusik. En rätt ny tradition är att gå på julkonsert varje år, och i årlig det en av mina favoriter Kalle Moreus som spelar :) Favorit julkalender så måste jag säga Jul i Kapernaum, mysteriet på greveholm och Tjuvarnas jul. Den sistnämnda tycker jag att de lyckades jättebra med! Julpyssel är även det ett måste, och jag börjar jag med redan nu :) Varje jul spenderas hemma hos min mor och far, och lilla julafton spenderas alltid hos min svärmor :) #2 en 5 mån baby uppskattar nog något taktilt :) en snuttefilt med lappar, eller bollar med olika djupmönster, eller gripleksaker? http://www.abcleksaker.se/babyleksaker/babyleksaker-0-6-manader/130

Holyghostorchid
7/28/13, 5:47 PM
#4

Idag lottade vi i familjen ut hemlig tomte åt varandra :) fick min morfar och hans fru. Bara att börja letandet! :)

WinterPrince
7/29/13, 8:08 AM
#5

Tack snälla Holyghostorchid! Kikade i länken och såg barnvagnshängen. Det kan jag lätt göra själv! Något som både unge och mamma blir glada över. Nu måste jag bara lista ut hur långt det ska vara och hur man lättast fäster det i barnvagnen.

[vinterflinga]
1/4/14, 4:34 PM
#6

Jag älskar kalendern ' Tjuvarnas jul' så fin och mysig :) ❤️

Annons:
Upp till toppen
Annons: