Annons:
Etikettdekoration
Läst 1693 ggr
lkmf
12/3/12, 10:46 PM

Glöm inte ljusen :)

Nu är det påväg mot julen och vi börjar tända mysiga juleljus och adevtsljus. Men kom ihåg att släckka ljusen så att deu slipper bli hemlös..:)

Livet är som en chockladask men vet aldrig vad man får/ Forest Gump

Annons:
LinaN
12/4/12, 4:05 PM
#1

förutom biten med hemlöshet, kolla även så att din hemförsäkring är uppdaterad.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Rita-S
12/4/12, 4:12 PM
#2

det är ingen dum ide att kolla över sin bo och hemförsäkring, vad den täcker av olyckor runt julen och inte även om man tar grepp för att förhindra olyckor :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

DesK
12/4/12, 4:36 PM
#3

Tänk också på att aldrig släcka julbelysning genom att vrida ur en lampa. Det kan i värsta fall ge upphov till gnistbildning och brand, fick jag lära mig av en elektriker för många år sen.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Joanna76]
12/4/12, 9:33 PM
#4

Eller gör som jag och virka ljusen, garanterat brandfritt Skrattande. Även om myshetsfaktorn uteblir. Batteridrivna ljus är ett annat alternativ

Marinas Mix
12/6/12, 1:06 PM
#5

Här körs det bara med batteridrivna ljus, då lilla fröken är alldeles för nyfiken på allt på borden.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

LinaN
12/6/12, 1:34 PM
#6

Värmeljushållare av modeller som stänger in lågan och som inte är antändningsbara är suveränt när man har nyfikna katter och andra smådjur.

Eller djupa hållare som är minst 15cm djupa, då är luftströmmen tillräckligt varm för att vara avskräckande men det är ingen risk att morrhår och päls fattar fyr.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: