Annons:
Etikettbakning
Läst 2214 ggr
Diffy
2012-12-02 08:21

Nu har man börjat fylla på i frysen..

:D  har bakat pepparkakor med barnen och hrm de tillhör inte till frysen ;)  men min poppulära mjuka pepparkaka som alla gillar såå mycket men tyvärr inte mitt recept :P  lussebullar är bakade och igår gjorde jag pepparkaks bröd sååå himla gott(och onyttigt :P )

funderar på att göra knäck men bara jag som äter det så kanske kan iaf halvera receptet?

är det nån som har ett bra recept på is choklad? har så svårt med is choklad med kokosfettet smaken liksom.

tips på mer som "måste" finnas vid jul i gottis väg? Skrattande

R.I.P Våran älskade Sotis som somnade in Juli 2014 :(  <3

Hos oss bor Lizzie (Spotless Happy face) Och Findus (SE*Arextocats, Norm Spellman ) båda är Cornish rex :)  <3

Annons:
Rita-S
2012-12-02 08:58
#1

min ischocklad har jag fått veta inte smakar mycket kokosfett :) gubben exempelvis gillar egentligen inte ischocklad men han tycker min är god. 125 gram kokosfett och 150 gram blockchocklad, men du kan nog sänka även hela vägen till 120 eller 110 gram tror jag med. i Norge har vi såkallad Delfia-fett, det är inte riktig samma som kokosfett utan är mer anpassat bakning och godis än kokosfettet är och har jag möjlighet använder jag den i stället!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Rita-S
2012-12-02 08:59
#2

Oj glömde övriga frågot.. det receptet jag har på microknäck brukar bli typ.. 20 former eller så. Det tycker jag inte är så himla många egentligen, iaf inte om man skall bjuda på eller så, men annars kan du väl ge bort hälften i julklapp åt någon som gillar knäck? :)

Annars är norska kakemenn och norska krumkaker ett måsten hemma hos mig till julen!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Diffy
2012-12-02 09:08
#3

ja jag gillar inte heller direkt ischoklad smaken pga cocosfettet tror jag?! men ska testa ditt recept :D tackar…

ska ta och googla på norska kakemenn och norska krumkaker, såå himla kul me nya recept, pepparkaksbröde tjag gjorde va ett nytt recept :D

R.I.P Våran älskade Sotis som somnade in Juli 2014 :(  <3

Hos oss bor Lizzie (Spotless Happy face) Och Findus (SE*Arextocats, Norm Spellman ) båda är Cornish rex :)  <3

Rita-S
2012-12-02 20:55
#4

har för mig jag har postat iaf kakemenn här på forumet under recept - Bakning :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

MissInAction
2012-12-03 07:47
#5

Övrigt gottigt som passar tycker jag är chokladdoppad marsipan! Man kan ju färga marsipanen i vitt, rött och grönt… eller vilka färger man vill för den delen Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Upp till toppen
Annons: