Annons:
Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 3673 ggr
Mitralis
12/1/12, 8:34 PM

Nu har jag köpt till mitt tomtebarn

Var iväg igår och letade julkapp till bytet här på Julen. Hittade den i mina ögon perfekta julkappen, men så stöp det på den sista beskrivningen. Den gjorde att det jag kommit på inte längre var så bra. Sedan så hittade jag en annan julklapp som jag tyckte var trevlig och den köpte jag, men nu har jag lite bekymmer om det duger.

Hur går det med eran klappjakt? Glad



Annons:
[lucke]
12/1/12, 8:40 PM
#1
Å, skönt att du är klar! Jag ska på julmarknad & annan shopping imorrn och hoppas finna nåt då, annars har jag en plan B, nämligen att beställa på nätet. Känns som det börjar bli brådskandeTungan ute
Mitralis
12/1/12, 8:48 PM
#2

Jag skulle egentligen också ha kollat på en julmarknad idag. Men då det var snökaos och det i det närmaste rådde undantagstillstånd så hoppade jag över den den är gången. Ska iväg nästa helg istället och kolla om jag hittar någonting bättre då. Annars så får det bli det jag hittade igår.



[lucke]
12/1/12, 9:06 PM
#3

Jo, jag hoppas förstås att väder och väglag tillåter en utfärd imorrn. Hoppas på att få iväg klappen senast om en vecka, litar inte riktigt på Posten då de var så sega med mina julkort förra året…

Rita-S
12/1/12, 9:35 PM
#4

Nej förra året var en skräckupplevning va post och packet angår :( Det gick ut över fler hemliga tomtar, inte bara på detta forum utan på ett annat forum jag även är med på utanför Ifokusnätvärket.. jag fick min klapp tre månader efter nyår >.<

Mina första julkort har redan gått i väg och kommit fram med, och några paket med!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[lucke]
12/1/12, 10:20 PM
#5

#4 Oj, 3 månader efternyår, då måste det ha tagit några varv runt jorden låter det somFörvånadJag hoppas verkligen att allas julkort och paket kommer fram innan julafton i årGlad

Rita-S
12/2/12, 12:58 AM
#6

det kom tillbaka efter en och en halv månad till avsändarn, som forsökte skicka två gånger till innan det faktisk kom fram. Jag vette katten hur det gick till men så var det :/

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
Holyghostorchid
12/2/12, 1:02 AM
#7

Har en julklapp till mitt tomtebarn klart! Ska posta det och alla julkort imorgon :)

Rita-S
12/2/12, 1:03 AM
#8

uju värst va ni är tidlig ute i år gottfolk! :D Jag blir riktig imponerad!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[lucke]
12/2/12, 11:52 AM
#9

#6 Stackars avsändaren också, frustrerande…

Ja, många verkar vara ute i väldigt god tid, jag har inte plockat fram julkorten än men snart såGlad

MissInAction
12/3/12, 7:52 AM
#10

Vad kul att se att ni är ivriga! Glad Jag har lite strul med a-kassan den här månaden men jag ska gå på klappjakt idag och på onsdag! Lite klurigt är det allt med beskrivningen som jag fått, vill ju försöka täcka in alla orden men det kanske blir svårt Tungan ute


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Rita-S
12/3/12, 8:35 AM
#11

#10 Prova med mer än en liten sak? ;) Om det går förståss!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

MissInAction
12/3/12, 9:06 AM
#12

#11
Ja det har du ju rätt i! Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

korseett
12/3/12, 2:06 PM
#13

att täcka in alla orden får inte jag ihop iaf men klappen är nästan klar. Är hemma efter operation nu men ska fortsätta införskaffandet av del två så fort jag kan gå i affärer igen. Var det Lucia som var deadline?

Annons:
[lucke]
12/3/12, 2:56 PM
#14

Att täcka in alla ord är ju väldigt svårt- iaf på mig själv. Jag tar fasta på något i tomtebarnets beskrivning och hoppas att det uppskattasGlad

Rita-S
12/3/12, 3:27 PM
#15

#13 "ungefär vid lucia" är ordlyden, så nån dag efter är mer än bra nog :) Kom i håg postens tidfrist bara, men det är nog bra att vara några dagar innan den ändå ut i fall tomtebarn åker bort dagarna innan julen ;)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

MissInAction
12/3/12, 4:48 PM
#16

Ja precis. En del reser ju bort över helgerna och det gör ju inget om posten kommer tidigt Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Mitralis
12/3/12, 7:52 PM
#17

Nu när jag tänker på det så var nog min beskrivning av med själv kanske lite väl svår att hitta till Skäms Hoppas att jag inte är allt för besvärlig.



[lucke]
12/3/12, 8:06 PM
#18

#17 Då är vi tvåFlörtMen tanken med att beskriva sig själv på flera sätt (med 3-4 ord) är väl för att underlätta för andra tänker jag…Glad

Bruden-Mbuti
12/4/12, 1:19 AM
#19

jag gör min själv.

hoppas den blir klar i v så jag kan posta den.

Emo
12/4/12, 2:01 PM
#20

I dag har jag skickat till mitt tomtebarn och hon kommer att bli glad för innehållet i paketet. FlörtSkrattandeOskyldig

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
TerriZue
12/5/12, 3:18 PM
#21

Jag är klar med presenten till mitt tomtebarn och siktar på att skicka det i veckan (möjligtvis på måndag om planerna grusas). Hoppas att det uppskattas, Jag har fokuserat på ett av orden som jag dessutom har gemensamt med mitt tomtebarn.

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Rita-S
12/5/12, 3:59 PM
#22

jag har köpt lite smått och gott i dag, inte bara till tomtebarn utan till andras klappar med :) Att gå in på kardemumma i Ljusdal är farligt, man kommer fort en hel del pankare ut.. >.<

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Bruden-Mbuti
12/5/12, 4:21 PM
#23

jag tycker det är så spännande med för mej en okänd å bara de tre ledtrådarna. ska bli så kul å se om jag lyckas.

förra året blev jag så glatt överaskad. den som gav till mej hade prickat så rätt.

ser fram emot paketet i år också.

sånahär överaskningar är bland det bästa.

Rita-S
12/5/12, 4:52 PM
#24

#23 det är just därför jag envisas att fortsätta med hemliga tomten varje år :) För dessa upplevningar!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Mitralis
12/6/12, 9:26 PM
#25

Nu är mitt paket på väg. Borde vara framme på måndag Glad



Swadika
12/9/12, 1:59 PM
#26

Mitt åker iväg på måndag hoppas jag :D Jag fick faktiskt pricka in mig på 1 ord för att få alla ord in i ett paket är mer eller mindre omöjligt, får hoppas mitt tomtebarn blir glad :D

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Marinas Mix
12/9/12, 2:42 PM
#27

Ska skicka i början på nästa vecka.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Annons:
TerriZue
12/10/12, 10:25 PM
#28

Jag skickade iväg mitt paket idag. Håller verkligen tummarna för att det kommer fram. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Swadika
12/11/12, 7:53 AM
#29

Även jag skickade iväg mitt paket idag. Fick dock reda på att posten här ha varit väldigt slarviga med brev och paket i någon månad. Det är någon kommunikations fel mellan posten och utlämningsstället, så jag hoppas det fungerar bättre tvärt om :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Marinas Mix
12/11/12, 9:31 AM
#30

Mitt ligger i postsäcken på MAXI nu

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

[lucke]
12/11/12, 11:21 AM
#31

Jag la all julpost på lådan igår, dock missade jag precis tömning, typiskt. Fick första julkorten i brevlådan igår, ska bli intressant att se hur lång tid det tar för mina att komma fram. Julklappen frankerades med ordinarie porto, så det ska bara ta ett par tre dagar förhoppningsvis.

Rita-S
12/11/12, 11:50 AM
#32

Love-, har mitt kort kommit fram? Annars gör jag i ordning ett till nästa vändan :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Rita-S
12/12/12, 2:36 PM
#33

Gissar jag inte fel börjar nog dom första paketen att dumpa ner i postlådan ;) 
Glöm inte nu, "runt lucia" är fristen, och i morgon är lucia! Bra om ni är ute i god tid så det hinner komma fram innan julafton! Jag rekomenderar postlägga senast måndag!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

LinaK
12/12/12, 2:41 PM
#34

Skickade mitt paket igår Glad

Har även fått mitt paket, så spänningen är olidlig Skrattande Himla spännande!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Annons:
Marinas Mix
12/12/12, 2:46 PM
#35

Har fått ett platt spännande paket, som skramlar gottSkrattande

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Mitralis
12/12/12, 8:57 PM
#36

Jag tror att jag fick mitt paket till utlämningsstället igår, men jag har inte hunnit hämta det. Jag är väldigt nyfiken måste jag säga Glad



Holyghostorchid
12/12/12, 10:47 PM
#37

Jag fick mitt paket idag!! Usch jag känner mig som ett litet barn!! Vill ha julafton nu!!!! :D

Mitralis
12/13/12, 8:04 PM
#38

Jag har också hämtat ut mitt paket nu Skrattande



Bruden-Mbuti
12/13/12, 8:11 PM
#39

jag fick mitt igår.

lika bra som förra året.

vilka duktiga tomtar det finns.

tusen tusen tack är så nöjd.

nu är min färdig och ska postas. hoppas den är framme på måndag.

korseett
12/14/12, 10:27 AM
#40

Mitt paket åker iväg i morgon för jag har svårt att ta mig till stan men i morgon ska jag iväg. Fick ett paket tidigare i veckan men det var trasigt innehåll och jag har ingen aning om det är en hemlig tomte som skickat eller nån annan då ingen avsändare eller annan information fanns mer än poststämpeln

MissInAction
12/14/12, 1:38 PM
#41

Hihi har ni redan öppnat? Det är ju tio dagar kvar till julafton Skrattande Busigt!

Jag drömde att jag fick paket inatt, men jag vet inte om det är en hemlig julkapp eller om det är det jag beställt från bokus. Återstår att se!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Mitralis
12/14/12, 7:17 PM
#42

#40 Mäh, hade det gått sönder? Gråter Det var juliga örhängen från Guldfynd. Jag skrev att det skulle öppnas på en gång så att man han använda dom före jul. Men om de hade gått sönder så var det ju lite svårt. Hur hade de gått sönder?



korseett
12/15/12, 11:18 AM
#43

#42 En är sned i skaftet och har tappat del av hornet och den andra lossade helt från skaftet :( Men de var fina!

Mitralis
12/15/12, 11:40 AM
#44

#42. Okeej, undrar vad sjutton posten har gjort med dom. Jag vet att de kanske inte blev så där superbra packade. Men jag tänkte att de var små och av metall, så att det inte borde kunna hända sååå mycket med dom. Men att hornet gått avFörvånad

Den som lossnade helt från skafftet kanske du kan klistra på någon grej som du har pysslat. Om det på något sätt går att få tillbaka hornet och räta upp skaftet så kanske man kan trycka in det i ett ljust som dekoration?



korseett
12/15/12, 11:08 PM
#45

Brev hanteras i sorteringsmaskiner och allt hamnar i stora säckar. Har det då kommit långt ner så blir det en stor tyngd på det. Packningen kunde ha varit bättre och för det mesta funkar det att linda toapapper runt det ömtåliga för nu var det bara papp som dessutom var tillplattat. Det har dessutom varit rejält kallt och då blir metaller sköra. Ja det var tråkigt men jag kan ju återanvända det till något :) det blir pyssel av det istället ;)

[RMSLiners]
12/16/12, 4:00 PM
#46

Ursäkta en nyfiken fröken, men vad tusan är ett tomtebarn? 
Läst tråden ganska länge nu och har inte fått kläm på det.

Marinas Mix
12/16/12, 4:18 PM
#47

Vi är hemliga tomtar åt varandra. De som vill vara med får anmäla sig innan en viss tid. Sedan får vi en mottagare=tomtebarn att skicka en liten julklapp till.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Rita-S
12/16/12, 6:50 PM
#48

Du kan läsa lite mer detaljerat i den låsta anmälningstråden :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
Mitralis
12/16/12, 8:52 PM
#49

#46 Nytt paket är på väg. Förhoppningsvis så klarar detta sig bättre Glad



korseett
12/17/12, 10:07 AM
#50

#49 tack så mycket!

Fridaaaa
12/17/12, 12:33 PM
#51

Jag skickade mitt idag, så hoppas det kommer fram innan jul. Ska vara ärlig och säga att jag kom på det för någon dag sedan Skäms

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Bruden-Mbuti
12/17/12, 1:42 PM
#52

i lö postade jag paketet å alla julkorten

TerriZue
12/19/12, 9:17 PM
#53

Jag fick mitt paket idag och jag är så nyfiken! :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Emo
12/23/12, 11:08 AM
#54

Jag hoppas på posten på julafton.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Fridaaaa
12/23/12, 11:13 AM
#55

#54 Kommer posten på julafton? :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Rita-S
12/23/12, 11:18 AM
#56

Det vore ju trevligt, det är ju ingen röd dag så kan ju vara? Fast jag kan inte minnas det har kommit post tidigare när julafton varit på en veckodag

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Fridaaaa
12/23/12, 11:21 AM
#57

#56 Nej jag kan inte heller minnas att det har gjort det :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Marinas Mix
12/23/12, 11:21 AM
#58

Enligt postens egen sida, så är där INGEN utdelning på julafton

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Holyghostorchid
12/24/12, 11:45 AM
#59

Nu har jag öppnat mitt paket, och är sååå nöjd! Tack kära hemliga Tomte! :)

Mitralis
12/24/12, 12:02 PM
#60

Jag har också öppnat min julklapp. Precis vad jag behövde just nu.
Stort tack Tomten Glad



Marinas Mix
12/24/12, 12:23 PM
#61

Mitt var riktigt PHÄRLIGT paket. Tack Emo Kyss

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

LinaK
12/24/12, 1:59 PM
#62

Har också öppnat mitt och jag är MYCKET nöjd :) så himla fint! Vet även vem min hemlige tomte är tror jag.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Annons:
Rita-S
12/24/12, 2:16 PM
#63

Ja, då är det väl dags att börja gissa på riktig då ;) Jag öppnar en egen tråd så man kan gissa hejvillt! :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

mariatingsund
12/25/12, 10:59 AM
#64

jag fick inte något, men det kanske dyker upp efter helgen ?

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Emo
12/25/12, 11:36 AM
#65

#64 Vi får vä lhoppas att tomten kommer med de försenade julklapparna till oss, så vi har något att se fram emot.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Rita-S
12/25/12, 11:52 AM
#66

tomten kanske tar hjälp av posten i mellandagarna :) i håller tummarna!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

MissInAction
12/25/12, 5:51 PM
#67

Själv är jag inte hemma så jag hoppas att något väntar på mig när jag kommer hem Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Upp till toppen
Annons: