Annons:
Etikettprathörnan
Läst 1047 ggr
[randi]1
11/30/12, 11:27 PM

Nu laddas batterierna

Som rubriken säger, så laddar jag mina batterier för allt som skall göras i morgon. Det skall ju städas och fejas både inne och ute hos djuren. Jag tänkte att jag skulle ha en plastgran i år, men vi (min son) bestämde att det skall vara en levande gran. Trots alla barr, så är det en viss charm, när vi går ut i skogen och letar efter en fin gran, hugger den och tar med dem hem. När vi väl är hemma så blir det varm choklad, så vi kan ju inte bryta traditionen. Tradition och tradition, vi har hyrt detta huset i snart 8 år, så ja, man kan nog säga tradition. Nej, nu skall jag försöka sova. Trots allt som skall hända i morgon. Känner mig som ett barn på julafton, men det är väl tur, att vissa aldrig blir vuxnaFlört. Jag måste bara berätta för er; i kväll när jag vara nere och handlade, höll en man på vid en busskylt, jag ahde inte sett den förrut, så jag trodde att han höll på att sätta upp den. Jag stannade till och pratade med honom, men det visade sig att han höll på med sladdar och kontaktar, vi skojade lite, sedan gick jag vidare. När jag gått en bit, började det pltsligt lysa från träden, och Julgranen. Jag kände en sån lycka, när jag såg alla ljusen. Jag gick med ett fånigt leende på läpparna, så en del folk undrade vad jag var för en tok, men det bjur jag på.

Annons:
Rita-S
12/1/12, 6:30 PM
#1

lyder otroligt mysigt :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Upp till toppen
Annons: