Annons:
Etikettprathörnan
Läst 3320 ggr
jollycox
11/28/12, 4:33 PM

Julkalender

Brukar ni ha en julkalender? choklad eller inte choklad?

Och när vi är inne på julkalendrar, brukar ni se julkalendern på tv?

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Annons:
Rita-S
11/28/12, 6:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

jag har egen julkalender på dvd som jag ser varje år, norska versjonen av The Julekalender, og barndommens minner Jul i Skomakergata :D

Sällant kikar jag på den som går på tv beroende av vilken det är.

CHockladkalender brukar jag köpa, sen har jag denna!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

JMW
11/28/12, 7:00 PM
#2

Vi har chokladkalender varje år. Maken och jag. Skrattande

[Lupse]
11/28/12, 7:20 PM
#3

Jag köper alltid (Dem senaste fem åren) en Julkalender från The Body shop. Visst är den dyr men jag älskar kroppsprodukter och ångrar sällan dem 1200 kr jag spenderade på den (:

jollycox
11/28/12, 9:04 PM
#4

Jag har alltid en julkalender, när jag var yngre hade jag alltid gratisjulkalender från ica men dom har dom slutat med och ibland chokladkalender också. Nu har jag bara chokladkalender.

Jag ser alltid på julkalendern, trots att jag är 22 år. :P

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Rita-S
11/28/12, 9:31 PM
#5

#4 jag är 37 ;) Så titta på du och njut av det!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

unicornery
11/28/12, 10:15 PM
#6

Jag är så exalterad över att det är Mysteriet på greveholm igen att jag SPRICKER!!!

…& KAN ALDRIG BLI FÖR GAMMAL FÖR CHOKLAD-KALENDER!

Annons:
Rita-S
11/28/12, 10:28 PM
#7

Lycklig är den som behåller barnet i sig, säger jag bara :) Vissa vuxna måsten har smygit in i mitt liv efter jag flyttade för mig själv men vissa barnsaker kan jag inte vara utan. Julkalender antigen i en chockladkalender eller på tv kan jag inte vara utan så är det bara :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

MissInAction
11/29/12, 12:11 AM
#8

Haha! Faktum är att jag har alltid haft julkalendrar av olika slag - tuggummi och choklad var svåra att öppna dag för dag när jag var liten Tungan ute Jag har haft chokladkalender de senaste tio-tolv åren i vuxen ålder, men faktiskt inte förra året!! Och förra året hade jag julkänsla i början på december men ingen alls när det faktiskt var Jul Gråter så i fortsättningen kommer jag att ha kalender!! Skulle vara kul att testa tuggummi-kalender igen men jag har inte sett någon. Vet ni var det kan finnas? 
Annars blir det nog en chokladkalender.. jag gillar den chokladen..

Julkalendern på TV har jag inte följt på en väldans massa år, tyvärr, eftersom tiderna inte har passat.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Rita-S
11/29/12, 12:26 PM
#9

det finns vissa kalendrar man kan se på Web-tv när dom har gått på tv senare ;)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

jollycox
11/29/12, 12:33 PM
#10

#8 Jag ser inte julaklendern på tv utan på svtplay. På tv tror jag att avsnitten går på morgonen och sen på kvällen igen vid 18 men på internet kan man ju se när man vill. :)

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

monstermash
11/29/12, 7:06 PM
#11

Inget utav det!

[randi]1
11/30/12, 11:29 PM
#12

Jag ser på julkalendern, trots att min son är 24, och inte tittar längre. Just i  år skall det bli spännande att se den, det är ju fortsättning från en tidigare kalender. Trots att en präst tycker att det kommer bli barnens fördärvOskyldig.

[TheoA]
12/2/12, 9:16 PM
#13

Iår fick jag en Haribo kalender från farmor och farfar, och köpte godis som jag slog in och hände upp på en "tygtavla" med siffror. Jag vet ju ungefär vad som finns i, men det vet jag ju också om jag har chokladkalender oxå.

Annons:
carsbo
12/3/12, 6:12 PM
#14

jag är 18 och har båda, kan inte tänka mig en jul utan nedräkningen till julen som är, visserligen dyr, men också så mysig och ger så mycket mysiga stunder Glad julkalendern är något jag ser på om jag tycker det är tillräckligt bra. ett tag var det bara skit på tv och jag slutade kolla. förra året så började jag kolla, tyckte om den och hoppades de fortsatte i samma stil. än så länge tycker jag att årets julkalender är bra, gillar verkligen att det är samma skådespelare för staffan o jean :)))

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

RobinEH
12/3/12, 10:08 PM
#15

Jag ser alltid på julkalendern. Är den dålig så kollar jag även på någon av de gamla julkalendrarna.

Pga laktosintolerans så har jag struntat i chokladkalender de senaste åren. I år köpte jag dock en, slängde chokladen, smällte Lindt 90% och hällde i det där "chokladen" tidigare låg. Funkar perfekt! Får trycka lite hårdare på baksidan bara för att få loss chokladen.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

anise
12/4/12, 8:07 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Jag har en kalender från när jag var liten,den hängs upp varje årGladär så glad att min mamma sparade den…ca 50 år gammal är den..

Tag vara på ditt liv,det går inte i repris

Upp till toppen
Annons: