Annons:
Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 2405 ggr
leemland
11/20/12, 1:16 PM

Julklappstips -typiskt svenskt ?

Hejsan,

Jag undrar om något har något förslag om något typiskt svenskt eller gärna skånskt som man kan ge någon i julklapp.?

Det ska hellst inte vara för stort eller ömtåligt då hon ska ta med det hem i resväskan sen igen :P Några förslag?

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
Rita-S
11/20/12, 1:34 PM
#1

Hm.. morahästen? :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

JMW
11/20/12, 9:27 PM
#2

Skånsk senap?

[WickedAlly]
11/20/12, 9:57 PM
#3

Porslin från Höganäs, men får slå in dem gott bara men det brukar tåla en hel del.

Denna kommentar har tagits bort.
leemland
11/21/12, 1:09 PM
#5

Tack för förslagen :)

JMW- jag vet inte riktigt vad hon äter och inte äter :P Men ett annorlunda tips:) Inget man tänker på själv kanske :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

DesK
11/23/12, 4:41 PM
#6

Saffransbullar kan vara ett alternativ Glad Om det ska vara äktskånskt så är det väl spettekakan som smäller högst! Flört

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
leemland
11/23/12, 6:14 PM
#7

#6 Ja spettkaka har jag också tänkt på, men det lär ju bara vara smulor när hon åker om hon inte ätit upp det så klart  :P haha. Tack för förslagen :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[RMSLiners]
11/23/12, 9:28 PM
#8

Kokbok med svenska rätter. Smörkniv med något blå/gult band. Någon glassak från Orrefors finns på Cervera och Önska. Glasskulptur med midsommarstång.

[stblues35]
11/24/12, 9:01 AM
#9

Köttbullar

leemland
11/24/12, 10:07 AM
#10

Tack för förslagen :)

#9 köttbullar blir nog lite svårt :P Och så får hon det till jul ju :P haha.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

dragonstar
11/25/12, 4:08 PM
#11

Rörstandposlin, Sill, Kalles Kaivar, knäckebröd, Dalahästen, Finns ju musik i olika genrer.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

leemland
11/25/12, 5:50 PM
#12

Mums, men vill som sagt inte köpa något för tungt, hon ska först till England och sen till baks hem till Australien liksom Tungan ute Men jag har fått reda på att hon är en riktig gottegris Tungan ute haha

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

dragonstar
11/25/12, 5:58 PM
#13

Polkagris? VI har faktiskt mycket olika godissorter som inte finns utomlands Glad

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
leemland
11/25/12, 6:11 PM
#14

Ja där sa du något, polkagris är alltid gott :P haha

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Upp till toppen
Annons: