Annons:
Etikettadvent
Läst 1821 ggr
[randi]1
2012-11-08 23:12

Nedräkning

Åh, alltid vid denna tiden, så längtar jag till första advent. Då skall det städas, granen skall kläs, tomtarna fram och stakar i fönstren. tyvärr kan jag inte se mina tomtar riktigt, pga att jaf haft proppar, men jag kan känna dem och bara vetskapen att de står där är helt underbart. Det är skönt att det finns likasinnade. För en del människor tycker man är lite knäpp, när man börjar räkna ner för att julpynta. Och man får inte förglömma, det skall pyntas hos getter, hästar, kaniner och hönsen. Det luktar så gott av grankvistarna som är bundna runt stolparna till boxarna, julbonader på väggarna (givetvis, så att de inte kan komma åt dem), visst är JULEN UNDERBAR!!!!!!!!

Annons:
Rita-S
2012-11-08 23:33
#1

visst är det så att man anses lite knäpp som räknar ner till julen jättetidigt, men jag är i så fall glad för att jag är knäpp! :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

TerriZue
2012-11-09 08:55
#2

Samma här, vore jag inte knäpp vore jag inte jag. :P

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Rita-S
2012-11-09 10:50
#3

#2 så kan man väl även se det? ;)
Men jo vi måste få ha våra knäppisar i vardagen. jag tar ut all min givarglädje under julen, älskar att pyssla och göra det fint, älskar ursäkten att pösa på med levande ljus och annan belysning (jag välger led som är låg i energiförbrukning exempelvis) och så vidare :)

älskar att göra julklappar och innspurten på handgjort är ju typ nu!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

TerriZue
2012-11-09 11:10
#4

#3 Du har så rätt! Jag är ganska handikappad för tillfället (opererades i förrgår), så det enda jag kan göra är att sitta här hemma och pyssla, pyssla och pyssla. Det är underbart och de hemmagjorda klapparna blir så uppskattade! :D

Jag räknar ner till dagen jag äntligen får sätta upp mit adventspynt och det är just idag 16 dagar kvar! :D

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Rita-S
2012-11-09 15:08
#5

ÅH! FJORTON DAGAR OCH LITE TILL BARA! 

*blir knäppis och stutsar i stolen*

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Upp till toppen
Annons: