Annons:
Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 5436 ggr
Julle-A
11/1/12, 9:29 PM

Vad önskar ni er?

Hej alla på Julen i fokus. Jag är ganska så ny här, jag har dock spanat in några trådar det senaste och tänkte att det vore tid att jag gjorde min röst hörd. Så jag vill veta, vad önskar ni er i julklapp?Oskyldig

Själv önskar jag mig inte så mycket, lite baksaker och annat smått och gott. Jag önskar mig dock en ny systemkamera på min födelsedag som ligger bara några dagar före jul.

Annons:
Praefatio
11/1/12, 9:42 PM
#1

Nu får jag inte så mycket julklappar så jag önskar mig heller inte så mycket… det blir ju så när man blir vuxen.

Men jag har önskat mig att få beställa en lång oljerock med tillhörande hatt, av mina föräldrar. De är dyra i vanliga fall men jag kan beställa väldigt billigt på jobbet som är återförsäljare. Behöver dem i vår för att mäkta med att åka ut till stallet varje dag oavsett regn eller ej…

Min sambo har fått för sig att han är värdelös på att köpa presenter (det stämmer verkligen inte…) så där lär jag få välja helt själv vad jag vill göra. Hade blivit jätteglad om jag fick lägga undan lite pengar till en ny sadel. Samma till födelsedagen som kommer en månad senare.

Rita-S
11/1/12, 10:19 PM
#2

jag vet faktisk inte vad jag skall önska mig i år, men jag önsker mig nog sagan om isfolket i hardcover, samt Ljusriket även den i hardcover :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[WickedAlly]
11/1/12, 11:15 PM
#3

Två jumbokoppar från Indiska.
Och det var allt :)

Bruden-Mbuti
11/2/12, 12:46 AM
#4

jag är så tråkig som nöjer mej med teckningar från barnbarnen.

de är för små för att pyssla än men rita på sina vis kan de. ramar jag sen in dom så har jag några härliga tavlor.

hatar önskelistor, man får ju ändå inte det man önskar.

har fått önskelistor från barnbarnens föräldrar, tror inte ungarna själva kommit på att önska det som står där.

jag vill göra eller köpa själv utan dyra listor. tycker dessa listor tar bort lite av julglädjen av att ha fått leta på egen hand fram en bra julklapp.

WinterPrince
11/2/12, 6:46 AM
#5

Jag har önskat mig ett underställ.

Sen vet jag att jag kommer få en biljett till Ladies Night, men den får jag i förskott för det blir redan nästa helg.

Förra året fick jag 2 av 3 saker på min önskelista, men den 3e står fortfarande kvar. En badrumsvåg.

Sen går det alltid hem med diverse småsaker till min klassiker-satsning.

LinaK
11/2/12, 1:39 PM
#6

Jag önskar mig nog en mumin-mugg till min samling, annars vet jag inte riktigt Glad

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Annons:
Julle-A
11/2/12, 5:56 PM
#7

Åh vad roligt att höra vad alla önskar sig :).

Visst blir det väl så med åren, att man inte önskar sig lika mycket. Tycker dock att det är roligt att köpa/göra mycket julklappar till andraGlad

[lucke]
11/2/12, 6:27 PM
#8

Har mer eller mindre slutat få julklappar (köper mest till andra), så jag bruka köpa nån kombi jul/födelsedagspresent till mig självOskyldig (i år fyller jag jämnt, så det blev en Nikon-kameraGlad)- dock brukar jag få årets julmugg från Mumin, samlar på demGlad

SaraC
11/2/12, 7:48 PM
#9

Önskar fler delar till en servis vi samlar på Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

JMW
11/4/12, 1:39 PM
#10

Jag önskar inget egentligen. Vi köper inte och får inga julklappar. Det slutade vi med för många år sedan vilket jag personligen tycker är så skönt. Det blev bara en enda stor press och stress att hitta på julklappar till alla.

Vi (maken och jag) köper istället något vi verkligen vill ha till hemmet. Så gör vi varje år vid denna tiden och nu vill vi gärna ha en glassmaskin så det ska inköpas som gemensam julklapp till hemmet.

Förra året köpte vi oss en riktigt fin och dyr kaffebryggare. Skrattande

NaDa...
11/4/12, 1:40 PM
#11

Djurleksaker. Det behövs alltid.. Oskyldig

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Emo
11/4/12, 1:45 PM
#12

Jag önskar bara en trevlig julafton.

Som vanligt har barn och barnbarn hittat just det rätta till mig (för en liten peng, hoppas jag).

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Julle-A
11/4/12, 1:49 PM
#13

#12 Jag önskar mig också en bra julafton. Förra julen önskar jag inte hade varit så dålig som den var eftersom att det blev min mormors sista jul. Synd bara att en människa kan förstöra julafton för en hel familj.

Sedan så skulle jag kunna tänka mig att det är roligare att få något personligt av sina barnbarn än en dyr opersonlig julklappGlad

Annons:
[RMSLiners]
11/4/12, 9:33 PM
#14

Absolut ingenting. En bra jul med mys och glada miner samt god mat på sin höjd. Alla har frågat hela tiden vad jag önskar mig men jag vet verkligen inte vad, finns som inget jag behöver direkt då jag redan har allt. Köper mest till andra och denna jul blir speciell då jag kommer slänga bomben på mina svärföräldrar om att vi väntar barn i form av farmor/farfar muggar med mera i present till dem under granen.

[randi]1
11/4/12, 10:13 PM
#15

Jag är så otroligt tråkig och trist, så jag önskar mig pärmar och plastfickor, för att sätta in de olika kaninernas papper i. Sedan önskar jag mig mössor, vantar och sockar. Även ryktborstar (getborst), grimma.

Rita-S
11/4/12, 10:28 PM
#16

#15 jag ser då inget tråkigt och trist i detta :) Finns väl inget bättre än att ha ett behov och kunne önska sig saker för att fylla behovet? :) Vad är väl bättre som givare av en julklapp än att veta att presenten är välbehövlig och kommer användas? :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

TerriZue
11/5/12, 5:35 PM
#17

Jag önskar mig stickade saker (mössor, halsdukar, sockor, handledsvärmare.. tja, det spelar inte så stor roll faktiskt :P) och så önskar jg mig resterande böcker i "A song of ice and fire", har bara läst "A game of thrones" än så länge. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

DesK
11/6/12, 3:33 PM
#18

Jag öskar mig ett objektiv till min nya kamera och som vanligt någon intressant kokbok eller matbok, får se vad tomten kommer med Flört

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Marinas Mix
11/6/12, 5:00 PM
#19

En lugn stillsam jul, med min gosiga kattfröken, god mat, en bra tv-serie/film

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

[Lupse]
11/6/12, 5:28 PM
#20

Jag är fortfarande ganska ung så många julklappar är något jag vill ha.

I år önskar jag mig en Ipad, Ipad skal, Iphone skal, Några specifika produkter från the body shop och the sims 3 årstider (:

Annons:
leemland
11/6/12, 5:48 PM
#21

Jag skulle vilja ha lite olika saker till min kamera blandannat close-up filter :P

Sen har jag faktiskt inte en aning om vad man skulle önska sig :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

nadilda
11/6/12, 6:50 PM
#22

Alldeles för lite saker, måsta ha önskelista till mormor och morfar klar på måndag och sitter fast. Önskar mig ett nattlinne, ridstövlar och eventuellt ett presentkort på någon djuraffär av dom, men det räcker inte och dom vägrar att ge pengar! Sitter fast!

Sedan önskar jag mig bidrag till ett objektiv av mamma och pappa.

[Xmizzmansonx]
11/7/12, 6:54 PM
#23

Jag vill ha en tjock polotröjja med enorm krage(A) och sånna här - paint-by-number tavlor och ridbyxor, ridstrumpor<3 Jag brukar vara den som önskar mig mest ocg är lättast att ge tillxD då jag både sminkar mig, rider, spelar spel och älskar kläder:P Blir liksom nöjd med allt jag får:) <3 Jag tror faktist att det är roligare att öpnna ett paket än och få vad som finns ix) Men det allra allra bästa är att se sin fmailjs miner när dom får något dom verkligen kommer gilla^^<3

whiteangel2
11/9/12, 1:05 PM
#24

Jag fyllde år i början av oktober och eftersom jag och min fästman letar hus men ännu inte har hittat vårt första gemensamma hem vill jag inte samla på mig för mycket saker. Jag önskar mig väl mest pengar,  eteriska oljor och framför allt ett presentkort på ikea.

Marre

Julle-A
11/9/12, 2:02 PM
#25

Tycker att det är väldigt roligt att se vad andra önskar sig, för det är alltid så olika. Förutom när det gäller dom flesta ugdomar i min ålder som bara önskar sig mobiler, datorer och ipads Obestämd Inte för att det är något fel på det, jag tycker bara att det är lite uttjatatOskyldig

Rita-S
11/9/12, 3:15 PM
#26

#25 inte minst tycker jag dessutom det är en rätt dyr present att köpa.. Jag har inte råd att ge en pad till båda sönerna till min manns syster exempelvis! dock ger jag gärna pengar till min manns systersöner öronmärkta att köpa någon sådan dyr pryl som dom önsker sig, så dom kanske får en hundring eller två till sådana saker :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Julle-A
11/9/12, 5:35 PM
#27

#26 Ja, dyrt är det med. Jag bryr mig inte så mycket om att ha alla det där senaste nyheterna. Om ett år kommer det komma något ännu bättre som alla kommer att vilja ha, och så kommer det att fortsätta. Snart kommer det väl ut en iPhone 6S också..

Kommer ihåg när jag var mindre, jag blev glad av att få massa barbies och dockor i julklapp, nu hör man 6 åringar som vill ha sina egna mobiler som kostar flera tusen. Visst kanske vissa har råd med att ge sina barn allt det där, men det handlar ju inte bara om pengarna när det gäller barn. En 6 åring ska inte ha en iPhone, en Ipad och en egen dator.

Annons:
[Lupse]
11/9/12, 8:35 PM
#28

Jag tycker själv inte att man ska önska sig dyra saker. Tyvärr är jag grymt dålig på att följa det jag själv säger.. hehe. När jag var yngre önskade jag mig bara två Barbie dockor och var jätteglad och nu, blir jag inte nöjd innan jag fått allt som stod på min önskelista. Det kan vara för att jag vet att mina föräldrar har råd att ge mig dessa julklappar och att jag egentligen är den enda som får julklappar i familjen. Bortskämd är jag också. Ja,ja. Vet inte riktigt vad jag ville förmedla med detta inlägg (;

Rita-S
11/9/12, 9:11 PM
#29

när jag var liten brukade jag skriva önskelista då mamma ville jag skulle göra så, och jag skrev både billiga och dyra saker på den! Förmodligen en övervikt dyra saker.. OskyldigSkäms

Barbiedockor är inte alls billiga exempelvis, men vi fick då innimellan nån barbiedocka ändå. Jag tycker att allt tillbehör till Barbie är dyrt det med, men även det hände sig vi fick någon gång innimellan :)

om jag önsker mig något dyrt till hus eller hästen brukar jag oftast säga jag önsker mig en slant till det förmålet, så att inte folk skall känna sig "förpliktat" att köpa en as-dyr grej som dom kanske inte riktig vet hur dom skall hitta heller (ref hästprylar). Tycker det är enklast så faktisk att säga jag önsker mig pengar "för jag är sugen på en ny körsele till pållen". Sen kan folk då välja att ge en femtikroning, en hundring eller lite mer om dom vill och kan! :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Tarotstollan
11/10/12, 5:00 AM
#30

Helst av allt önskar jag mig En Miljon eller Två! Tungan ute

Ärligt talat vet jag inte vad jag önskar mig. Pengar är det enda som jag behöver!

Ärligt talat har jag inte råd att köpa julklappar och ge bort, behöver alla pengarna själv, till mig och djuren.

Det känns hemskt att vara så egoistisk, särskilt till jul. Men som pensionär får man ju inget extra i pension bara för att det är jul!
Ja, det är väl nästan ingen som får något extra i lönekuvertet bara för att det är jul.
Det är så mycket pengarna skall räcka till och just till jul vill man ju "unna" sig lite extra. Lite godare mat, godis, mycket frukt och sådant som man i vanliga fall knappt har råd att titta på.

Dessutom vill jag hellre köpa till "min familj katterna" som jag lever dagligen med, och inte till familjemedlemmar som jag kanske träffar ett par gånger om året!
Förutom min mamma så klart, henne skall jag försöka hitta på något till, men det blir inte lätt!
Hon är en sådan person som inte vill ha något!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Marinas Mix
11/10/12, 6:30 AM
#31

#29. jag berättar klart och tydligt vad jag önskar mig, och sedan brukar det bli så att jag får en slant, för att jag ska kunna köpa exakt det jag vill ha.

De omkring mig är inte så insatta i min hobby pärlpyssel, så även om jag säger namnet på ex en förvaring eller material, så vet de inte vad jag pratar om.

Men om jag vill ha en bok om pärlor, så skriver jag ut sidan med bild på boken och var de kan köpa just den, då kan det gå vägen.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

monstermash
11/10/12, 11:03 AM
#32

I år önskar jag mig mycket flytta hemifrån saker och hudvårdsprodukter etc. Helt enkelt saker som jag behöver. Skulle förstås kunna låta bli att skriva någon önskelista, är 17 nu, men jag ger dem hellre en önskelista så får de välja ut något eller inspireras av listan, så slipper dom ge mig något onödigt som jag aldrig kommer att använda.

Kläder, Swedish Grace porslin, porslin, köks/flytta hemifrån saker, hudvårdsprodukter, pocketböcker, pengar…

mariatingsund
11/10/12, 5:01 PM
#33

Jag önskar enbart en fröjdefull jul, i gott mod och god hälsa, lugnt o stilla umgänge med familj, lite vit snö hade inte skadat, sprakande eld i kaminen, en skön julfillm i teve, lite mys med min man, lek med hund o katt så alla blir glada :D Allt annat är oväsentligt så som någon julklapp eller så ;)

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

[Joanna76]
11/10/12, 11:35 PM
#34

Förstånd Skrattande hihihi.

Tvättmaskin och torktumlare i ett. Avskyr tvättstugan. Men det lär jag inte få då det är dyrt så jag säger presentkort till Panduro Flört, det är aldrig fel.

Och motivation o ork att gå ner i vikt. Obestämd

Annons:
JMW
11/11/12, 8:48 AM
#35

#33

Kunde inte sagt det bättre själv!

Ingasdotter
11/11/12, 9:25 AM
#36

Jag önskar mig det jag alltid brukar önska mig. En marsipangris från Bräutigams och hudvårdsprodukter från Humlekrus.

Julle-A
11/11/12, 2:34 PM
#37

#36 Min låtsaspappa (eller vad man nu vill kalla det) får alltid en marsipangris av sin mamma i julklapp, han har fått det i flera år, jag gillar sådana traditionerOskyldig

[malda]
11/12/12, 6:30 PM
#38

Jag tänkte byta tema i köket, så jag önskar mig grejer dit, i brunt och turkost! Tex kökshanddukar, en matta, bordsduk, ljuslyktor, och annat som kan passa in. Önskar även en hushållsvåg, muffinsformar i silikon och vispskålar i bättre kvalitet. Det är vad jag kommit på än så länge. Saker som skulle komma till användning, och inte är allt för dyrt ^^

Sussielull
11/13/12, 12:32 PM
#39

Jag önskar mig en trevlig julhelg o så kanske någon tv-seri på DVD o någon bra bok.Glad

 Om man tänker efter en stund kan det hända att man kommer fram till ett mycket viktigt beslut. / Nalle Puh

 

Mitralis
11/13/12, 12:42 PM
#40

Jag önskar mej boken 100 sätt att rädda maten
Den här boken innehåller 100 konkreta tips och många inspirerande recept på hur man på bästa sätt tar hand om maten. Nästan en tredjedel av all mat i Sverige slängs, så dessa råd är inte enbart nyttiga för plånboken utan också viktiga för miljön!
[http://www.bokus.com/bok/9789171261762/100-satt-att-radda-maten/

](http://www.bokus.com/bok/9789171261762/100-satt-att-radda-maten/)Ser att priserna skiljer väldigt mycket på olika bokhandlar. Den jag tittade på kostade 225. På Bokus kostar den 125 Obestämd



[Xmizzmansonx]
11/13/12, 4:19 PM
#41

Det jag önskar mig mest..i hela världen är att min systerson klarar sig<3 Mer vill jag inte säga. Älskar dig<3

Annons:
Honestyisdead
11/13/12, 6:24 PM
#42

Egentligen önskar jag mig presentkort till tatuering, men nu har min dator visat att den spelar på sista verksen, så det verkar som att killen, hans mamma och mina föräldrar ska gå ihop och hjälpa mig att köpa en dator istället.

Kristall
11/14/12, 9:31 PM
#43

Jag önskar mig mest presentkort till någon klädbutik och pengar. Bidrag till en dressyrsadel till hästen vore inte helt fel. =)

Annars är det inte så mycket jag önskar mig, förutom stickade knästrumpor. En ny väska behöver jag också, men tror jag köper det själv.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

fotoninja
12/11/12, 1:50 PM
#44

brukar aldrig önska mig något. beställde nyss en julklapp till mig själv på nätet. en 85 liters ryggsäck Glad

Upp till toppen
Annons: