Annons:
Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 5645 ggr
[RMSLiners]
2012-10-22 20:56

Julklapp till en äldre man

Jag har enorma problem att hitta en julklapp till min far mest för att han inte önskar sig något och hans enda och sörsta intresse är bilar vilket alltid slutar med att valet blir verktyg vilket jag finner är en mycket tråkig julklapp och något han fått varje år hittills så i år vill jag dra till något nytt. Presentkort är inte heller någon höjdare.

Hade en tanke på att skäma bort han med en cigarr men jag kan ingenting om cigarrer och dessutom är sådana en smaksak som ska väljas med noggrannhet. 

Sen tänkte jag ett paket med olika te sorter då han gillar att dricka te men jag känner att jag skulle vilja ha lite fler ideer att bolla med.

Vet ni vad man kan hitta på till en 56 årig man? Presenten måste kunna skickas på posten också då han bor flera mil ifrån mig.

Annons:
[Malin]
2012-10-22 20:59
#1

Det första som dyker upp i huvudet på mig är en upplevelse.. det finns ju såna upplevelser där de får köra sportbilar eller veteranbilar på riktiga banor och sånt. Kanske kan va nått?

[RMSLiners]
2012-10-22 21:02
#2

#1 Han har reumatism så det är tyvärr uteslutet. Några upplevelser kan han inte ta sig till.

[WickedAlly]
2012-10-22 22:10
#3

Du kanske kan lägga ihop en må-bra-låda? Då kan du ju ge olika te-sorter, en cigarr eller två som inte behöver kosta skjortan. Kanske några tidningar eller en tidningsprenumeration som handlar om något han gillar?

Kanske några fina tryfflar eller karameller?

[RMSLiners]
2012-10-22 22:12
#4

#3 Skitbra idé! Tror jag vet precis vad en sådan låda skulle tänkas innehålla. Tror jag tar till min kreativitet på lådan också och smyckar den lite extra.Skrattande

[WickedAlly]
2012-10-22 22:17
#5

#4 Härligt!

Sånna present brukar uppskattas för de kan vara så personliga med omtanke bakom :)

Bruden-Mbuti
2012-10-31 05:37
#6

fiskpedikyr är skönt för trötta fötter.

även män kan gjöra sånt.

så varför inte ett presentkort på en sån behandling?

Annons:
[RMSLiners]
2012-11-06 11:42
#7

#6 Med tanke på att han bor mitt ute i ingenstans omgiven av bönder är det tveksamt jag ens kan hitta sådant utan att han måste ta bilen flera mil till närmsta storstad. Tungan ute

Men har kommit på vad han ska ha, har köpt grönt te som han älskar, en telåda med fullriggare (båt) på, en pilotmössa han tjatat om i flera år nu, en morfar mugg då han ska bli det i Maj. Nu ska jag bara hitta något till hans hund också men det är lätt. Flört

[WickedAlly]
2012-11-06 11:58
#8

#7 Låter jättefint och genomtänkt :)

vinteralvan
2012-11-07 10:14
#9

http://www.houseoftea.se/ finns många roliga teer om han gillar lite udda sorter.

Upp till toppen
Annons: