Annons:
Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 2728 ggr
leemland
2012-10-21 13:35

Julklappstips

Första inlägget här :)

Jag tänkte vara ute i tid i år och köpa julklappar :P Men det stora problemet är: Vad ska jag köpa?

Min syster är 20år och bor i england just nu. Hon har själv ingen aning om vad hon vill ha. Och hon ska ju kunna ta med de över till england igen. Har någon något förslag?

Min bror är 18 och han vet inte heller vad han vill ha. Eller jo, han har sagt kläder. Men jag tycker det är fruktansvärt tråkigt att ge honom kläder hela tiden :P Något förslag här också?

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
[Malin]
2012-10-21 13:58
#1

Upplevelser av något slag? Ta med din syster på bio och middag ute innan hon åker hem igen? Eller ge henne ett presentkort?

Mimmi89
2012-10-21 14:05
#2

Håller med Mailn, om ja va bodde utomlands skulle jag uppskatta tid med familjen och syskonen väldigt mkt dom gångerna ja kom hem!

Och ang din bror, kanske ett smycke?

leemland
2012-10-21 15:06
#3

Tänkte jag inte på. Kanske de, blir lite för tight att göra något över julen bara. Dels för att hon åker tbk omkring den 27 (har jag för mig) och så har hon en kompis med sig :P Men jag kan nog spåna på något sånt endå. Tack för tipset :)

Och Mimmi89- Nej smycke tar han inte på sig :P han använder inte ens klocka :P Så han är rätt svår att handla till :P Om man inte köper kläder :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Mimmi89
2012-10-21 15:49
#4

#3 ah okej :)

DramaSara
2012-10-21 16:47
#5

Jag röstar på att köpa "presentkort" på välgörenhetssaker! Typ en get eller en gris som skänks till bättre behövande. Man kan ge bort t ex en marsipangris tillsammans med själva presentkortet, så får man ju nåt litet ihop med att man faktiskt skänkt pengar till ett välgörande ändamål.

Det brukar jag ge bort till folk som säger att de inte vet vad de önskar sig eller som säger att de kanske inte vill ha något alls. Mina bortskämda brorsbarn fick det när jag var trött på att de aldrig tackade eller betedde sig sjyst på jul. Då kände jag att jag hellre la pengar på barn som säkert är glada för det de kan få. :)

Men som sagt, man kan ju göra en kul grej av det med marsipanen.

Hoppas du kommer på nåt bra. :)

leemland
2012-10-21 17:00
#6

Något sånt hade jag tänkt ge farmor faktiskt :) Unicef brukar ha sånt :) Men de kan man kanske ge henne också :) Har inte tänkt på de faktiskt :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
Mimmi89
2012-10-21 19:02
#7

#5 låter som en god tanke visst meeeen hur bra får djuren det verkligen? självklart förstår jag att en ko tex betyder mkt för en fattig familj men samtidigt är det många djur utomlands (hos bla fattiga familjer) som får jobba ihjäl sig tills dom faller ihop och dör :(

ah och riktigt roligt att du gav dom bortskämda barnen det haha!

[Malin]
2012-10-21 19:27
#8

#5 Åå, det har jag funderat på många gånger men aldrig vågat för är rädd för deras och syrrans reaktioner!

DramaSara
2012-10-24 10:38
#9

#7 Hm… Jag har inte gjort någon närmare efterforskning i detta men du har ju helt rätt i det du säger. Men man kanske får tänka att den familjen som väl fick en get blev lite "rikare" än om de hade varit utan den?

#5 Jag var också jättenervös när jag gav bort mina presentkort till mina syskonbarn… Faktum är att jag gav kuverten till dom innan de precis skulle fara hem(och den skadeglada ragatan i mig skrattade gott när jag nu vet att de bara tror att det ligger pengar i dom hi hi hi…)

Vi har inte pratat om denna julklapp sen dess, och ifjol på jul var jag och min man bortresta så vi köpte inga klappar alls. :)

Men din syster kanske har någon annan grej hon brinner för? Det finns mängder av välgörenhetsorganisationer som man kan bidra till med julklappar. När jag och min man gifte oss i somras fick vi ett intyg från makens kusin om att de skänkt pengar till sånglärkans fortsatta överlevnad, vilket var väldigt roligt eftersom jag och mannen är schlagernördar i själ och hjärta ;)

Du kanske hittar någon mer personlig sak för din syster?

Allt gott!

Mimmi89
2012-10-24 11:07
#10

#9 personligen så skulle jag nog kolla efter mer hjälp till självhjälp eller annan gåva till dom fattiga. men tanken är god!

Bruden-Mbuti
2012-10-31 05:20
#11

är du pysslig av dej så ge tex en virkad duk, bordstabletter, nåt broderi etc.

det brukar uppskattas av folk som har släkten en bit bort att ha nåt hemmagjort att titta på och minnas släkten.

annars nåt foto på er i en fin ram. en bild från er barndom, kanske eller från nåt tillfälle då ni gjort nåt ihop.

till din bror kan verktyg vara bra om han är händig av sej.

leemland
2012-10-31 15:34
#12

#11 lite pysslig är jag väl :P När jag väl bestämt vad jag vill göra xD haha. Tack för tipset :)

Nej min bror har tumme mitt i handen :P Han har ett "läshuvud" som man säger :P

Tack för tipsen ! :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

WinterPrince
2012-11-02 06:51
#13

Jag skulle förslå ett par rejäla raggsockor eller ett par gosiga inneskor. Bor hon i ett traditionellt engelskt hus så är det ofta kallt på golven.

Annons:
leemland
2012-11-02 21:02
#14

#13 Okej har jag faktiskt inte tänkt på , tack för förslaget :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Alexandra-HG
2012-11-06 07:12
#15

Eller, om du är ute efter att köpa julklappar så kan jag tipsa om en färdig present på Happy Gift. Fantastiskt fina och dessutom färdiga. Man slipper allt med kort och inslagning.

Upp till toppen
Annons: