Annons:
Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 1723 ggr
dragonstar
9/10/12, 12:52 PM

Dragonstar´s Klappar

Jag startar en egen tråd, vet inte vad ajg ska ge ennu i julklapp men blev redigt sugen på en klappkalender åt sambon så de kommer det nog bli. men måste komma på hur den ska se ut och vad som ska ges.

Förhoppningsvis kan jag göra lite saker i keramik till familjen då jag går en keramikurs nu.

Ananrs målar jag så kanske något tavla… Har ni ideer kom med dem =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
dragonstar
9/10/12, 1:11 PM
#1

De som jag ksa fundera ut klappar till är.

Sambon; inga intressen, gillar hemgjorda saker, Fundera på att göra en kalernder ar något slag.

Syster; gillar saker hantverk, målar med akryl och turs.

Mamma; Gillar att pyssla, gillar hantverk. Har potok för mycket grejer.

Pappa; Vet inte, bor i ett byggkaus de man ger blir liggande bland verktyg.

Pappas fru; ogillad person kan ma nstrunta i att ge henne något?

svärmor; Vet inte alls här.

Sambos bror; har inga ideer, gillar andra värdskriget historia, ungkarl.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Rita-S
9/10/12, 7:58 PM
#2

fast "inga interessen"? :) Något måste han väl spendera sin tid på? Eller jobbar och sover han endast? :)

Syster: Någon samlingslåda i trä (eller papp?) för att samla tursar och akrylfärgen!

Mamma: Pyssellåda för att samla sina grejer!

Din pappa: Hm.. något att samla verktygen i? Eller snickarbälte eller något sådan? Eller kanske något ätbart?

Pappas fru: Hm.. tjah, du kan ju ge dom något tillsammans om du väljer ge något ätbart så du kan känna för dig själv det är till din pappa utan det sociala strulet som det lätt kan bli om man överser en person. Men ja, du kan jo absolut låta bli ge en klapp åt hon, du väljer ju själv väm du ger klappar :) Ett julkort du har gjort för hand kan annars vara en bra sak! Eller en pytteliten tavla?

Svärmor: Hm.. om du inte vet.. kolla vad hon lägger sin tid på varje dag. Lägger hon tid på trädgården? Något trevliga hanskar till trädgård, en solhatt, ett snyggt stöd åt knäna. Läser hon? En bok eller presentkort i bokaffär. Och så vidare. 

Sambos bror: Hm, forsök få reda på genom din bror om vilken bok om andra väldskriget han inte har och köp denna. Eller en tv-serie eller faktafilm om den. Kanske även gå på bokbörsen eller ett antikvariat för att haffa tag på en bok som är svår att få tag på?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

dragonstar
9/10/12, 10:57 PM
#3

Tack för tippsen,

Ärligt sambons intressen.. okej han gillar film och musik, men jag kan itne köpa någon film för han hinner alltid före. och music kan ha nmassor om och jag inget. SÅ det är jättesvårt där..  annars så mår han lite dåligt över att ha nitne har något att göra annat en att jobba och sova han känner att han inte hinner med.Har gett honom saker att pyssla med för att han ska få tästa på men det blir bara liggande.

Sambons bror har nog de flästa böcker som går att hitta eller i allafall en hel del, alla har gett honom dokumentärer och böcker i flera år… så behöver komma på något nytt.

Pappa och hans fru får nog bli något ätbart eller annat som jag kommer på i stunden att de passar bra =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Rita-S
9/10/12, 11:45 PM
#4

Vad annat brukar han lägga tid på, om han skulle HA tiden? Presentkort på någon film/musikaffär är ju alltid en bra grej i så fall, men det är ju förståss något tråkigt :) Måste ju kanske vara en samlarbox eller något då, köper han värkligen allt han tittar på eller ..  uhm.. "lånar" han litet här och där med? I så fall kan ju en köpevariant av något han ser ofta vara något :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

dragonstar
9/11/12, 1:52 PM
#5

Han köper de han gillar har hela tvbänken överfull med dvder.  Känner själv att det är ett rätt dåligt val att köpa film till honnom. men om jag stöter på något som jag vet passar så köper jag ju =)

Annars spelar han men det är ju samma där, men ha nvill börja träna och äta nyttigare och han vill äta hembakat bröd, samt att han jobbar på att bli mer harmonisk då han har problem med sträss.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Rita-S
9/11/12, 7:33 PM
#6

Men då kanske du kan fokusera på harmoni-saker i så fall! Stressboll exempelvis, om han dricker te så kan du köpa te och blanda i hop kryddor för att främja harmoni och lugn, kanske köpa någon bra bok att läsa med tipps om att minska stress och öka harmoni?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
dragonstar
9/12/12, 12:24 PM
#7

Ja de ska jag fundera på..

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

[WickedAlly]
9/15/12, 11:34 PM
#8

Om han vill äta hembakat så kanske en kokbok med nyttiga brödrecept? Du kan ju göra en sån där burk som man lägger alla torra ingredienser i och sen skriver vad som behöver göras för att få ett färdigt bröd. Men istället för att hänga vid en etikett med anvisningar så kan du ju bara skriva sidnumret i kokboken. Det tycker jag är en mysig julklapp, ska nog ge några sådana själv i år :)

dragonstar
9/16/12, 6:08 PM
#9

Det är en bra ide.

Fär några år sen fick han en korg med olika badsalter och borstar från mig.

Och  förra året fick jag en korg av honom inehålladne saker jagbehövde under dagen, Det var ett julte till frukost ett par örehängen att ha på mig ett förkläde att ha när jag lagade maten och såvidare. Denna korg fick jag då på morgonen och så fick jag lite andra saker på kvällen =)

Detta med korg kan vara en bra idee, men det är alltd svrt att komma på vad den ska inehålla. Känns som att ett tema vore på sin platts. Och vad som kan pass i de temat.

Kom gäran med mer förslag, bröd och brödbok kommer eventuellt var något = )

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

[WickedAlly]
9/16/12, 11:20 PM
#10

Vad mysig korgen lät, toppenidé som jag nog snor :)

Om man har en brödbok och en sån burk så kanske man kan lägga till lite redskap, en kökshandduk att slå om det färdiga brödet.
Ska det ges på morgonen kan du ju sno lite tips från honom; en god parfym att ha under dagen, en fin slips om han använder det. Då kan man ju välja ett juligt bröd, t ex vört att ha i burken så att det kan ätas vid julbordet senare på dagen.

dragonstar
9/17/12, 1:12 PM
#11

Morgoniden funkar super =) Ska fundera ut vad som passar honom då.. Har länge funderat på att ge ett smycke men har alldrig hittat något som känns rätt.  Ska kolla lite mer på de ochså =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

dragonstar
9/17/12, 1:29 PM
#12

Kan ju tillägga att alla grejenra i korgen var inslagna för sig och numrerade så att jag öppnade dom i "rätt" årdning = )

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Upp till toppen
Annons: