Annons:
Etiketterpresenterklapparöverraskningar
Läst 1475 ggr
Tokyo
2012-09-02 09:16

Vad ska ni ge era nära och kära i julklapp?

Jag känner att jag behöver vara i god tid när det gäller julklapparna, eftersom jag brukar göra klart alla julklappar dagen före, vilket är stressigt.

Så jag undrar vad ni ska ge era nära och kära i julklapp? Behöver tips.

Skriv gärna - om möjligt - vem det är till. (Alltså såhär; Till min syster ska jag ge…) :)

Kram

(Visste inte vilken grupp det "hörde" till, så ni kan väl flytta den om den hamnat fel).

Annons:
MissInAction
2012-09-06 09:28
#1

Oj det vet jag inte ännu Förvånad Vad ger man till folk som "har allt"? Det är en fråga jag ställer mig varje år! Presentkort brukar gå hem, på middag eller spa eller någon butik som de gillar. Finns ju gott om webb-shoppar också som säljer sådana.

Jag kan eventuellt köpa någon mangasamling till min sambo, han har tittat lite på en som han tycker mycket om.

Just böcker är ju rätt fint, tycker jag, men det gäller att man har lite koll på vad folk redan har läst och vad de kan tänkas gilla.

Vad gäller mina föräldrar så vet jag inte än. Men de har verkligen allt, så det lutar åt presentkort av något slag till dem. Eventuellt på Vattumannen om man kan använda sådana i deras webbshop - har maiat dem med frågan.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Rita-S
2012-09-06 10:35
#2

min minsta syster (är inte här på iFokus så jag kan trygt berätta :D) kommer få en muffinsform, en plåt med gulliga muffinshjärtan! Jag har inte kommit längre i mitt planeranden, men funderade även på några dukar eller nåt. Om jag kanske skall virka några dukar åt hon? Hon har ju sin första egna lägenhet nu!

Min andra syster har jag inte kommit lika långt in i planeringen men tänkte fråga vad dom önsker sig helt änkelt. Dom kikar annars mycket film, lika mycket som vi, så jag kan nog säkert köpa någon film dom önsker sig.

Mamma och dom andra från generationen över kommer få en hel del hemgjorda saker. Jag gör alltid hemgjort konfekt som ni säkert har fått med er, och jag gör ofta hemgjort appelsinmarmelad i julig variant, jag gör hemgjort glögg, och skall prova mig på hemgjort mjöd i år, samt koka egen svart och röd vinbärsgele (som nog får vänta tills strax innan jag skall överräcka presenterna!)

Min mann önsker sig "evighetsabonement" på något datorspel han spelar, och om det inte har kommit nog pengar till hans födelsesdag till det så kommer han få pengar till det även i julklapp, annars måste jag fråga vad han önsker sig :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

dragonstar
2012-09-10 12:55
#3

NU vet jag inte ålder men gör något =).

Finns det något du håller på med?

Stikning, virkning?

Ceramik, scuplpy?

Matlagning?

Målning?

Scrapboking?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Upp till toppen
Annons: